ROKOKO 18.století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
BAROKO DŮM GABLER náměstí Krále Jiřího z Poděbrad, čp. 507.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Rokoko v Čechách Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
BAROKO I..
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
III/2 XV A
Románský sloh.
Baroko.
V 18. století přechází baroko plynule v rokoko.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Lubomír Kacálek Název šablony III/2 – Inovace.
ROKOKO.
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Středověká kultura Románský sloh
Gotická kultura.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Rokoko ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ROKOKO Sestavil: 3/2012 Rokoko vzešlo z pozdního baroka. Zrodilo se ve Francii. Představuje zjemnělý malířský rukopis po předchozí barokní okázalosti.
Secese přelom 19. a 20. století.
Obecná charakteristika Architektura
1/ Barokní architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rokoko a barokní klasicismus
Česká kultura.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
SECESE.
Zápis = tučně vyznačené
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Evropská kultura na prahu moderní doby
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_20.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_VV_4_KR_13_PAMATKY_CESKYCH_BUDEJOVIC_A_BLIZKEHO_OKOLI.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Gotika Bolfíková Nikola.
UMĚNÍ STARÉHO EGYPTU.
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Architektura do začátku 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Křivonosková Kateřina
Architektonické směry
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
LITOMYŠL velkolepé renesanční zámecké sídlo ve stylu italské renesance
Transkript prezentace:

ROKOKO 18.století

plynulý přechod od baroka k rokoku název odvozen od fr. „rocaille“ = kamení, mušle (označení pro tehdy oblíbený asymetrický ornament ve tvaru C nebo S, složený z lasturovitých útvarů) 18.století plynulý přechod od baroka k rokoku zjemnění, lehkost, hravost, galantnost náměty: výjevy z pastýřských her galantní motivy slavnosti lásky hravé špásování mužů a dam kratochvilné okamžiky

ARCHITEKTURA

ve Francii (po klasicizujícím baroku) charakter samostatného slohu sloh Ludvíka XV. ve střední Evropě (po dynamickém baroku) plynule na baroko navazuje (chápaní rokoka jako samostatného slohu sporné), někdy označováno jako pozdní barok projevuje se hl. v interiérech, zaměření na detaily

Architektonické prvky

Zámek Nové Hrady 1774 -1777 architekt Josef Jägr pro hraběte Jeana-Antoina Harbuvala de Chamaré po vzoru fr. letních sídel rokoková ornamentální zahrada zámek nazýván „České Versailles“ nebo „Malý Schönbrunn.“

Rokokový interiér inspirovaný orientem Český Krumlov

Maškarní sál – Český Krumlov

Jantarová komnata Palác Kateřiny Veliké v Carskom Sele v Rusku Dar od pruského krále Fridricha I. Petru I. Velikému

SOCHAŘSTVÍ úzce propojeno s výzdobou interiérů drobný hravý dekor, zlacené štuky, rostliné motivy, putti

MALÍŘSTVÍ

Antoine Watteau Gilles (Pierrot) v jeho obrazech hraje hlavní roli láska svět je na první pohled hravý a rozmarný, ale i melancholický náměty: galantní slavností oblíbené postavy italských komedií obrazy ze společnosti stíral hranici mezi hrou a skutečností

Jean Fragonard poslední velký malíř fr. rokoka galantní náměty, portréty hereček Čtoucí dívka

Ukradený polibek

Šťastné náhody houpačky jeden z nejslavnějších obrazů rokoka vůbec manžel houpe svou ženu na houpačce, dole v křoví leží mladík, ženin milenec...

UŽITÉ UMĚNÍ

Umělecký průmysl, nábytek, porcelán

HISTORIE PORCELÁNU S CIBULOVÝM VZOREM (Přejato a upraveno z knihy Porcelánová tradice od D.Braunové) V létech 1738 až 1739 byl námět cibulového dekoru přejat v Míšni z čínských předloh, za využití technologie ruční malby podglazurní modří. Centrálním motivem se stal květ astry na stonku s poupětem a pivoňky vinoucí se kolem bambusové tyče. Při okraji nádob je použita kompozice z broskví a granátových jablek, jejichž způsob stylizace právě připomínal Evropanům cibuli-odtud tedy mylné označení. Abstraktnější vyjádření námětu spojené s dobovou rokokovou ornamentikou lze přičítat malíři porcelánu J.D.Kretschmarovi, který působil v míšeňské manufaktuře v létech 1726 až 1752. V počátečním vývojovém stádiu výzdoby byly všechny plody umístěné na praporu či okrajovém pásu otočeny směrem dovnitř nádoby. Až později se plody střídavě obracejí ven a zpět. Typ cibulového vzoru je výlučný a originální svou barevnou jednoduchostí, i když zároveň bohatou tvarovou modelací a rozmanitostí sortimentu vyzdvihuje jeden prvek druhý. Jako celek proto působí harmonicky a navozuje atmosféru pohody.