Ing. Zdeněk Komínek EUROVIA Services, s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Zatížení od dopravy v tunelu metra
Požární ochrana 2011 BJ13 - Speciální izolace
Využití pryžového granulátu z ojetých pneumatik v silničním stavitelství Ministerstvo dopravy Mgr. Václav Mráz.
CNC obrábění a tvarové hranění na stroji Homag BAZ 222
Geotechnický průzkum Vít Černý.
TÉMA 2 VÝSTAVBA, ÚDRŽBA, OPRAVY, ŽIVOTNOST VOZOVEK A EKONOMIKA
Města ČR – orientace na mapě
Rychlost, dráha, čas, zrychlení – řešené příklady
s dopravní infrastrukturou
Zkoušení asfaltových směsí
s dopravní infrastrukturou
• Vliv výběru a kvality tepelné izolace komponentů a potrubí na energetickou náročnost systému předávání tepla Joule 2010 Září Zdeněk HERMAN Předávací.
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Asfaltové vozovky 09 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ POZNATKŮ
Notace napětí 2. ZÁKLADNÍ POJMY A VZTAHY Symetrie tenzoru,
OPTIMALIZACE NÁVRHU TUHÉ VOZOVKY
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
9 CELÁ ČÍSLA
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
EM radiální pneu + Jeřábové pneu Product Story
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Ing. Petr Hýzl, Ph.D. VUT v Brně
Podlahy Normativní základna Skladby vrstev Ing. Vladimír Veselý
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Přehled příspěvků VLIV RŮZNÝCH FAKTORŮ NA ZKOUŠENÍ ASFALTOVÝCH SMĚSÍ V TRIAXIÁLNÍM PŘÍSTROJI Ing. Petr Zdřálek, Ing. Petr Hýzl, Ph.D. UMOŽŇUJE CYKLICKÁ.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
LEHKÉ MATERIÁLY.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Mapa zájmu - plány.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Selhávání pryžových výrobků: struktura lomových ploch
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta stavební Katedra železničních staveb „Gumový recyklát – surovina pro zajímavé aplikace“, , HV PSP.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Dielektrická elektrotepelná zařízení
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Houževnatost Základní pojmy (tranzitní lomové chování ocelí, teplotní závislost pevnostních vlastností, fraktografie) (Empirické) zkoušky houževnatosti.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Nový trend ve slunolamech Radek Pelz, ALARIS Czech Republic s.r.o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
s dopravní infrastrukturou
s dopravní infrastrukturou
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Přednost početních operací
KONTROLNÍ PRÁCE.
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
Návrh složení cementového betonu.
Technologie provádění CB krytů
Recyklace vozovek za horka
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Transkript prezentace:

Ing. Zdeněk Komínek EUROVIA Services, s.r.o. Téma II. Výstavba, údržba, opravy, životnost vozovek a ekonomika – 1. část Generální zpráva „Výstavba“ Ing. Zdeněk Komínek EUROVIA Services, s.r.o. 24. 11. – 25. 11. 2009, České Budějovice

Problematika navrhování vozovek pro extrémně zatížené dopravní plochy Doc. Ing. Ludvík Vébr, CSc., ČVUT v Praze – Fakulta stavební, Praha 24. 11. – 25. 11. 2009, České Budějovice

Zatížení Velká dopravní zatížení Parametry nestandardních zatížení - Zatížení standardním provozem TNV s velkým počtem pojezdů - Extrémně velké zatížení s relativně malým počtem pojezdů Parametry nestandardních zatížení - Parametry překladačů (Kalmar DRF450-70) - Parametry dopravních letadel (Boeing B747-400) - Parametry pro výpočetní posouzení

Výsledky posouzení Posuzovaná konstrukce: ACO 11 S 50 mm ACL 22 S 80 mm VMT A 140 mm MCB 250 mm ŠD 250 mm Celkem 770 mm Podloží 100 MPa - Parametry nestandardních zatížení

Závěry Účinek poškozování vozovky Doporučení - 30 000x (Boeing 747) až 100 000x (Kalmar DRF) větší - Dosedací plochy kontejnerů náhradní dotykový tlak cca 6,5 MPa - Kritické místo – podloží Doporučení - Pro dopravní plochy určené pro pohyb velkých letadel nebo těžkých kolových překladačů se obvykle navrhují vozovky s cementobetonovým krytem, případně jiné konstrukce s odolným krytem (např. polotuhé vozovky) - Vozovky s asfaltovým krytem jsou pro zvláště statické zatížení od skladovaných kontejnerů málo vhodné

Asfaltové kompozity Ing. František Svoboda 24. 11. – 25. 11. 2009, České Budějovice

Asfaltové kompozity - Asfaltové směsi, které využívají k pojení kamenné kostry kromě standardního pojiva i termoplastický polymer - Předobalení HDK termoplastickým polymerem, vznik kohezních vazeb v kamenné kostře - Doplnění směsi o DDK, resp. filer a nástřik asfaltu reprezentující zbylou část chybějícího pojiva do optimálního množství - Při pokládce je třeba pracovat s vyššími teplotami a vyšší intenzitou hutnění - Spojovací postřik se dávkuje v menším množství - Doporučení použití pro ložné a podkladní vrstvy

Vyztužení asfaltových souvrství podél ocelových mostních závěrů Ing. Václav Krauz, SMP CZ, a.s. Ing. Jaroslav Hvízdal, OAT, s.r.o. Ing. Jaroslav Dostál, OAT, s.r.o. 24. 11. – 25. 11. 2009, České Budějovice

Vyztužení vozovkového souvrství 1. Opěrný pás ze speciální hmoty - Odolný proti vyjíždění kolejí a otěru - Opravy i novostavby - Hmota na bázi polymerního betonu, soudržná s betonem mostovky i izolací - Výběr hmoty na základě posouzení mechanických vlastností

Vyztužení vozovkového souvrství 2. Opěrný pás z upravené asfaltové vrstvy - ACO 11(8), mezerovitost 22 – 25 %, tl. 8 cm, šíře 50 cm, epoxy/polyuretanová pryskyřice - Množství směsi do 2 m3, problém dopravy a zpracování

Vyztužení vozovkového souvrství 3. Výztužná šikmá žebra - Žebra se provádí v úhlu 45° k podélné ose mostu - Šíře žeber 15 mm, hloubka 80 mm, vzdálenost mezi žebry 250 nebo 300 mm, v závislosti na dopravním zatížení - Délka žeber 800 mm, vytváří pás podél mostního závěru v šíři 500 mm - Nerovnosti max. 4 mm, příp. broušení nebo výměna vrstvy - Hloubka řezání min. 20 mm nad izolací - Převýšení žeber o 1 – 3 mm

Výztužná šikmá žebra

Vápenný hydrát jako chemicky aktivní plnivo: Výzkum vlivu vápenného hydrátu na přetvárné chování pojiva Ing. Petra Olenočinová, Carmeuse Czech Republic Christophe Denayer, MSc., MBA, Carmeuse Central Europe Ing. Ondřej Dašek, VUT v Brně, Fakulta stavební 24. 11. – 25. 11. 2009, České Budějovice

Hodnocení vlivu vápenného hydrátu na přetvárné chování nemodifikovaného pojiva 5 druhů asfaltů 70/100 Příměs 20 % vápenného hydrátu Mokrá 20 % vápencové moučky Mokrá, rozemleté na stejnou zrnitost jako vápenný hydrát Zkušební metody - Penetrace Bod měknutí Komplexní modul a fázový úhel podle SHRP (DSR)

Penetrace

Bod měknutí

G*/sinδ při teplotě 64°C

Horní kritická teplota při G*/sinδ = 1kPa

Hodnocení vlivu vápenného hydrátu na přetvárné chování nemodifikovaného pojiva Závěr Vápenný hydrát s pojivem chemicky reaguje, což se projevuje zvýšením tuhosti pojiva oproti pojivu s přídavkem vápencové moučky. To se příznivě projeví zvláště při vysokých teplotách.

Zlepšení přilnavosti pojiva ke kamenivu prostřednictvím Licomontu BS 100 – Aktuální výsledky výzkumu Ing. Eva Králová, ECT, s.r.o. 24. 11. – 25. 11. 2009, České Budějovice

Stupeň obalení dle ČSN EN 12697-11 Porovnání stupně obalení asfalt 50/70 asfalt 50/70 + 3% Licomont BS 100 asfalt 50/70 + 3% Sasobit Stupeň obalení po 6 hod., 24 hod. a 48 hod. Křemenec Čedič

Stupeň obalení dle ČSN EN 12697-11 křemenec pojivo 50/70 50/70 3% Licomont BS100 50/70 3%Sasobit Stupeň obalení 6 hod 64% 89% 85% 24 hod 16% 74% 29% 48 hod 12% 44% 26%

Stupeň obalení dle ČSN EN 12697-11 čedič pojivo 50/70 50/70 3% Licomont BS100 50/70 3%Sasobit Stupeň obalení 6 hod 94 % 94% 93% 24 hod 81% 82% 78% 48 hod 69% 73% 72%

Odolnost proti účinkům mrazu dle ČSN 736161, příl. B ACO 11, mezerovitost 5 – 6% obj. Asfalt 50/70 Asfalt 50/70 + 3% Licomont BS 100 Pokles stability a pokles tuhosti po 25 cyklech zmrazování a rozmrazování KSMM (%) KTMM (%) 50/70 73,7 62,8 50/70 + 3% Licomont 83,7 79,4

Zkušenosti s prováděním asfaltových koberců mastixových Doc. Ing. Václav Hanzík, CSc., PSVS a.s., Praha Ing. Miloš Rosenbaum, PSVS, a.s., Praha 24. 11. – 25. 11. 2009, České Budějovice

SMA 11 Stavební materiály Návrh optimálního složení směsi Provádění prací Protismykové vlastnosti Ložní vrstvy Kontrola Závady Závěr

Závislost modulu tuhosti na teplotě

Zkouška opakovaného pojíždění kolem dle TP109 (příloha A) – hloubka koleje po 10 000 pojezdech

Zkouška opakovaného pojíždění kolem dle TP109 (příloha A) – přírůstek hloubky koleje mezi 10 000 až 20 000 pojezdy

Souhrnné výsledky mezerovitosti a míry zhutnění vrstvy SMA 11

Aktuální problém měkkých zrn kameniva v asfaltobetonových směsích Ing. Jaroslav Havelka TPA ČR, s.r.o. Praha 24. 11. – 25. 11. 2009, České Budějovice

Měkká zrna v kamenivu Měkká, zvětralá nebo xenolitní zrna Indikační zkoušky kameniva nemusí vždy přinést kvantifikovaný výsledek ČSN EN 1367-5 odolnost proti tepelným šokům ČSN EN 1097-2 odolnost proti drcení

Pružné spojení pracovních spár při výstavbě asfaltových silnic Frank Metzner BORNIT-Werk Aschenborn GmbH Zwickau, Germany 24. 11. – 25. 11. 2009, České Budějovice

Pružné spojení pracovních spár BORNIT – Nahtflex (pružná hmota) BORNIT – Flexomat (přístroj pro aplikaci)