3. přednáška Distribuční úlohy LP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Města ČR – orientace na mapě
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PLANARITA A TOKY V SÍTÍCH
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Hra milionář Procvičujeme si jednotky hmotnosti
Vzorce na umocnění.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Distribuční úlohy LP.
Dynamické rozvozní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Procenta Výpočet počtu procent
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Druhá mocnina a odmocnina
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Mapa zájmu - plány.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
EU – OP – VK Matematika – 8.B Mgr. Václav Calábek.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Procvičování vzorce.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Akce ZIMA pro objednávky do
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Celá čísla Dělení.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Objem krychle, kvádr - úvod
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Transkript prezentace:

3. přednáška Distribuční úlohy LP

Distribuční úlohy LP Dopravní problém Kontejnerový dopravní problém Alokační problém Přiřazovací problém Úloha o pokrytí Okružní dopravní problém Maximální tok sítí Úloha čínského listonoše

Dopravní problém

Matematický model minimalizovat za podmínek xij ≥0 , i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n,

Zadání úlohy Město Brno Praha Ostrava Liberec Kapacity Plzeň x11 x12   Plzeň 10 x11 3 x12 14 x13 6 x14 330 Pardubice 5 x21 x22 7 x23 4 x24 180 Olomouc 2 x31 8 x32 x33 11 x34 220 Požadavky 250 160 110

Optimální řešení Město Brno Praha Ostrava Liberec Kapacity Plzeň 250   Plzeň 10 3 250 14 6 50 330 Pardubice 5 7 120 4 60 180 Olomouc 2 8 40 11 220 Požadavky 160 110 Náklady přepravy = 269 000

Optimální řešení Lingo

Kontejnerový dopravní problém

Matematický model minimalizovat za podmínek xij  K yij , i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n, xij ≥0 , i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n, yij – celé, i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n,

Optimální řešení Město Brno Praha Ostrava Liberec Kapacity Plzeň   Plzeň 120 36 250 (16) 168 72 64 (4) 330 Pardubice 60 84 128 (8) 48 46 (3) 180 Olomouc 24 180 (12) 96 32 (2) 132 220 Požadavky 250 160 110 Náklady přepravy = 208 800

Alokační problém

Matematický model minimalizovat za podmínek xij = 0 (1) , i = 1, 2, ... , m, j = 1, 2, ... , n.

Příklad D O1 O2 O3 O4 O5 O6 O7 O8 O9 O10 Kap. D1 1 500 D2 300 D3 200   12 6 1 8 18 11 21 9 7 4 500 D2 2 10 15 19 13 16 14 300 D3 17 200 Pož. 52 84 110 48 60 120 95 36 77 85 Náklady na přepravu = 4484

Přiřazovací problém

Matematický model maximalizovat (minimalizovat) za podmínek xij = 0 (1), i = 1,2,...,m, j = 1,2,...,n.

Úloha o pokrytí

Matematický model minimalizovat za podmínek xij = 0 (1), i = 1,2,...,m, j = 1,2,...,n, yi = 0 (1), i = 1,2,...,m.,

Příklad M O1 O2 O3 O4 O5 O6 O7 O8 O9 O10 pi M1 100 M2 1 80 M3 60 fj 5   12 6 8 18 11 21 9 7 4 100 M2 2 1 10 15 19 13 16 14 80 M3 17 60 fj 5 3 Celkové náklady = 585 000

Výstup ze systému lingo

Okružní dopravní problém

Matematický model minimalizovat za podmínek i - j + nxij <= n-1 , i = 1,2,...,n , j = 2,3,...,n , xij = 0 (1) , i,j = 1,2,...,n .

Příklad Město CR HB HK MB PC PI 1 54 31 96 10 165 85 112 63 123 81 21   54 1 31 96 10 165 85 112 63 123 81 21 186 86 160 170

Maximální tok sítí

Matematický model maximalizovat z = za podmínek 0  xij  kij, i,j = 1,2,...,n.

Příklad

Optimální řešení

Optimální řešení Lingo

Úloha čínského listonoše

Matematický model minimalizovat za podmínek xij + xji ≥ 1, (i, j)  H , xij ≥ 0, xij – celé, (i, j)  H .

Optimální řešení