software pro dopravní plánování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Advertisements

Úřad vlády České republiky Modernizace elektronických knihoven Informačního systému ODok Úřadu vlády Úřad vlády České republiky.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
 Informací se data a vztahy mezi nimi stávají vhodnou interpretací pro uživatele, která odhaluje uspořádání, vztahy, tendence a trendy  Existuje celá.
Projekt FRVŠ 2636/2009/G1 Řešitel: Ing. Martin Madaj
MĚSTSKÝ ROK INFORMATIKY GIS – současnost a budoucnost mapových služeb města Plzně gis.plzen-city.cz Václav Kučera Správa GIS, Správa informačních.
Metody zpracování vybraných témat (projektů)
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Praha6.cz Nové trendy v e-publishingu Statické stránky, mapa stránek, menu a fulltextové vyhledávání.
Marek Knězů PRAHA ročník setkání uživatelů GEPRO a ATLAS MISYS.
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Informační technologie pro IZS a krizové řízení
SW podpora krizového řízení Duben 2006 Tomáš Fröhlich, DiS. ISSS 2007.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Novinky a strategie společnosti Vema, a. s.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Relační databáze.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Komponent 3 Situační analýza 3.1 Komunikační strategie 3.2 Zlepšování přístupnosti a obsahu informací na Internetu 3.3 Model vzdělávání Podpůrné dokumenty.
ISSS 2003 BusinessInfo.cz Portál státní správy pro malé a střední podnikatele Miloslav Marčan, Ministerstvo průmyslu a obchodu Michal Sontodinomo, CzechTrade.
Georeporty aplikované využití geoprostorových informací
Geoinformační technologie Geografické informační systémy (GIS) Výukový materiál pro gymnázia a ostatní střední školy © Gymnázium, Praha 6, Nad Alejí 1952.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
DATABÁZOVÉ SYSTÉMY. 2 DATABÁZOVÝ SYSTÉM SYSTÉM ŘÍZENÍ BÁZE DAT (SŘBD) PROGRAM KTERÝ ORGANIZUJE A UDRŽUJE NASHROMÁŽDĚNÉ INFORMACE DATABÁZOVÁ APLIKACE PROGRAM.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Realizační tým ICZ duben 2005
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
MISYS ČVUT v Praze Geografické informační systémy Zpracoval: J.Marák.
Marek Mihola fast10.vsb.cz/mihola/vyuka_is.htm
Databázové modelování
2 Fučíková Sylvie HR/Win – moderní technologie pro osvědčené aplikace.
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Přístup do IS z mobilních zařízení Tomáš Tureček Katedra Informatiky FEI VŠB-TU Ostrava.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
Publikování prostorových dat na Internetu (prezentace pro VLE Dílna) Ing. Jan Růžička Institut geoinformatiky VŠB-TU Ostrava, HGF tř. 17.listopadu
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Portál ÚAP MSK (Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP) Zpracoval: Mgr. Tomáš Kupča Datum:
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně Ing. Václav Rada, CSc. Leden 2009.
Tvorba metainformačního systému pro prostorová data s využitím Internetových technologií Zpracovatel: Tomáš Duchoslav Vedoucí: Dr. Ing. Bronislava Horáková.
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Helios Orange - Implementace systému
GRASS GIS Alternativní GIS – volně dostupné programy a data.
Klient pro správu databází MySQL 1 Klient pro správu databází MySQL Zbyněk Munzar České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická.
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Organizace a řízení systému oceňování Richard Almy.
Materiály pro účastníky pilotních kurzů konaných v rámci realizace projektu SOVA SYSTEMS Č.R., spol. s r.o. Brno „Vyšší úroveň dalšího vzdělávání v klíčových.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Dopravní plánování s mikrosimulačním softwarem S-Paramics Jiří Paukrt SIAS Limited.
Datové centrum sociálních služeb v Libereckém kraji Interaktivní softwarový program určený pro poskytovatele sociálních služeb, zadavatele a také pro.
Strategie regionu, obce
TIS – technický informační systém
Nástroje podpory uživatelů
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Klíčové aktivity projektu
Transkript prezentace:

software pro dopravní plánování OmniTRANS software pro dopravní plánování Souhrnná prezentace Žilina, 8..3. 2007 OmniTRANS |

Přehled Představení OmniTRANS Koncept OmniTRANS Ukázka OmniTRANS Co OmniTRANS je? Proč byl tento software vyvinut? Koncept OmniTRANS Program byl vyvinut pro optimální dopravní plánování Pracovní plocha OmniTRANS – přehled Funkčnost software a dopravní modelování Verze OmniTRANS Ukázka OmniTRANS Dotazy

1. Představení OmniTRANS

Co je OmniTRANS? OmniTRANS je všestranné prostředí pro plánování dopravy využívající nejnovější softwarové technologie. Byl vyvinut aby: Překlenul mezeru nedorozumění mezi tvůrci modely, úředníky plánující dopravu a manažery činícími rozhodnutí. Uspokojí potřeby pro: lepší názorné rozhraní pro stavbu a analýzu modelu správa dat, informace pro plánování dopravy přizpůsobitelný proces tvorby modelu

Proč byl vyvinut? Vyhnout se koncepci černá skříňka Starší koncepty softwarů způsobovaly několik problémům: Špatná kvalita zobrazení a prezentace výsledků Nedorozumění mezi experty, kteří staví model a úředníky plánujícími dopravu, mezi manažery a politiky Špatná dokumentace o množství souborů a variant projektu Úpravy dopravní sítě a manipulace s daty stála čas, finance a úsilí Špatné hledání chyb Nedostatek důvěry ve výsledky Omezené možnosti analýzu více druhů dopravy

Proč byl vyvinut? OT vyvinul Goudappel Coffeng (NL) za účelem zvýšení produktivity a kvality modelování OmniTRANS by vyvinut aby: Nejprve pouze pro vlastní potřeby Modeloval více druhů dopravy současně Sjednotil dopravu, územní plány a dopady na životní prostředí Umožňoval modelovat situace se změnami v dopravní síti a s různými poptávkami po dopravě Ukládal a spravoval data o různých objektech Graficky zobrazoval a prezentoval výsledky dopravního modelování ve vysoké kvalitě. Umožňoval dynamické modelování

2. Koncepty OmniTRANS

Job Engine Grafické rozhraní Správa dat Idea OmniTRANS Job Engine Grafické rozhraní Správa dat The idea behind OmniTRANS was quite simple. And as it was developed by people with vast experience of the needs of traffic and transport consultants and their clients, it was also quite practical. It was to develop a modelling system which provides: [1] A framework for managing the complex inter-relationships required for multimodal transport and land use planning, and traffic engineering. [2] Fast processing of transport modelling procedures, using a complete and open scripting language, with simple application of standard routines. [3] Modern and efficient graphical user interface with intuitive menus, toolbars, dialogues, and wizards for generation of high quality presentation and reports.

Správa dat Idea OmniTRANS Job Engine GUI Data – mnoho dimenzí – multidimenzionální data Relační databáze (RDBMS) vytvořena, tak aby po podporovala data pro modelování všech druhů dopravy v jednom modelu Správa dat popisujících dopravní infrastrukturu, služby a dopravní poptávku Zvládla kombinaci různých variant nabídky a poptávky The idea behind OmniTRANS was quite simple. And as it was developed by people with vast experience of the needs of traffic and transport consultants and their clients, it was also quite practical. It was to develop a modelling system which provides: [1] A framework for managing the complex inter-relationships required for multimodal transport and land use planning, and traffic engineering. [2] Fast processing of transport modelling procedures, using a complete and open scripting language, with simple application of standard routines. [3] Modern and efficient graphical user interface with intuitive menus, toolbars, dialogues, and wizards for generation of high quality presentation and reports.

Job Engine Idea OmniTRANS GUI Správa dat Nástroj pro vývoj a spouštění modelu Objektově orientovaný programovací jazyk (OJL-OmniTRANS Job Language) Třídy a metody pro širokou řadu objektů a procesů v dopravním modelování Šablony pro standardní metody Výměna dat s dalším software nebo pracuje jako hostitel pro další programy The idea behind OmniTRANS was quite simple. And as it was developed by people with vast experience of the needs of traffic and transport consultants and their clients, it was also quite practical. It was to develop a modelling system which provides: [1] A framework for managing the complex inter-relationships required for multimodal transport and land use planning, and traffic engineering. [2] Fast processing of transport modelling procedures, using a complete and open scripting language, with simple application of standard routines. [3] Modern and efficient graphical user interface with intuitive menus, toolbars, dialogues, and wizards for generation of high quality presentation and reports.

Grafické rozhraní Idea OmniTRANS Job Engine Správa dat Geografické informační systémy OmniTRANS - GIS s objektově orientovaným programováním Grafické rozhraní pro práci s modelem, databází a job enginem Grafické zobrazování výsledků a nástroje pro nastavení Tvorba, úpravy a změny v síti Průvodce pro standardní metody (správy, mapy, importy, atd.) The idea behind OmniTRANS was quite simple. And as it was developed by people with vast experience of the needs of traffic and transport consultants and their clients, it was also quite practical. It was to develop a modelling system which provides: [1] A framework for managing the complex inter-relationships required for multimodal transport and land use planning, and traffic engineering. [2] Fast processing of transport modelling procedures, using a complete and open scripting language, with simple application of standard routines. [3] Modern and efficient graphical user interface with intuitive menus, toolbars, dialogues, and wizards for generation of high quality presentation and reports.

Inteligentní nástroj pro dopravní plánování Trvale udržitelné dopravní plánování bere v potaz různé účely cesty, druhy dopravy, čas a socioekonomické faktory . OmniTRANS identifikuje tyto aspekty jak klíčové dimenze modelu: P-M-T-U Purpose-Mode-Time-User Účel cesty – druh dopravního prostředku-čas cesty-uživatelem definované

OmniTRANS pracovní plocha I Ukázky: Otevření modelu - šablony Seznámení s pracovním prostředím – nástrojové lišty, okno dopravní sítě, varianty, informace, data, job engine, nastavení projektu, Nastaveni projektu - dimenze modelu, typy komunikací, uživatel definované typy, socio-ekonomická data, definování hromadné dopravy Stavba dopravní sítě – zóny, centroidy, dopravní uzly = křižovatky, komunikace – typ, křižovatkové pohyby, data ze sčítání dopravy, zastávky hromadné dopravy, linky HD The OmniTRANS desktop provides an ideal working environment for many transport planning tasks. It provides tools to make model development as easy as possible, and manages the data according to the structure you define, so you don’t need to keep track of numerous computer files relating to various modes, purposes, or scenarios. In OmniTRANS, all of that model administration work is done for you. After all, the software was developed initially to make life easier for our large in-house consulting group and their clients. That provides for more productive working, enhanced quality of the modelling and presentation, and reduced costs. Most importantly, it greatly extends the scope of modelling analyses in support of sustainable transport options, which had been difficult and costly to include in an integrated model, and were often dealt with in a rudimentary way using spreadsheets or other software. [1] To compose your model, you can choose from a range of basic object types: Areas / Zones / Nodes / Links / Turns / Counts / Screenlines / Stops or Stations / Lines / Services / Maps [2] Each of these objects can be associated with a set of dimensions, and [3] a range of attributes – which you can also define. For example, a road entering the city centre may have 3 lanes open in the morning, but only 1 lane in the evening, as the capacity is required for the other direction. Instead of having a separate model for each period, in OmniTRANS you can specify this according to the period dimensions defined. The frequency of public transport services and even their stopping patterns can change throughout the day. Instead of making a copy of your model for each period, you just specify how the services change during the day. The rest of the model is unchanged. You can build relationships between land use and transport objects, such as an accessibility or land use forecasting model, traffic impact assessment, or freight planning. You can also build dynamic route guidance systems or lane controls into your model. OT also offers a growing library of business graphics for you to enhance your model.

OmniTRANS pracovní plocha II Ukázky: Projekt management a varianty – vytvoření varianty, nová dopravní poptávka, nová dopravní nabídka, správa variant, kopírování dopravní sítě, super mode Data pro dopravní modelování informace o zóně -> Dopravní poptávka -> Rozdělení dopraní poptávky Job engine Analýza a prezentace výsledků The OmniTRANS desktop provides an ideal working environment for many transport planning tasks. It provides tools to make model development as easy as possible, and manages the data according to the structure you define, so you don’t need to keep track of numerous computer files relating to various modes, purposes, or scenarios. In OmniTRANS, all of that model administration work is done for you. After all, the software was developed initially to make life easier for our large in-house consulting group and their clients. That provides for more productive working, enhanced quality of the modelling and presentation, and reduced costs. Most importantly, it greatly extends the scope of modelling analyses in support of sustainable transport options, which had been difficult and costly to include in an integrated model, and were often dealt with in a rudimentary way using spreadsheets or other software. [1] To compose your model, you can choose from a range of basic object types: Areas / Zones / Nodes / Links / Turns / Counts / Screenlines / Stops or Stations / Lines / Services / Maps [2] Each of these objects can be associated with a set of dimensions, and [3] a range of attributes – which you can also define. For example, a road entering the city centre may have 3 lanes open in the morning, but only 1 lane in the evening, as the capacity is required for the other direction. Instead of having a separate model for each period, in OmniTRANS you can specify this according to the period dimensions defined. The frequency of public transport services and even their stopping patterns can change throughout the day. Instead of making a copy of your model for each period, you just specify how the services change during the day. The rest of the model is unchanged. You can build relationships between land use and transport objects, such as an accessibility or land use forecasting model, traffic impact assessment, or freight planning. You can also build dynamic route guidance systems or lane controls into your model. OT also offers a growing library of business graphics for you to enhance your model.

OmniTRANS funkce a jejich modelování Nový přístup k modelování všech druhů dopravy současně Discrete choice a vzájemná vazba mezi územním plánem a dopravou Metody odhadu matic za účelem zvýšení mohutnosti dostupných dat

OmniTRANS funkce modelu Makroskopické modelování přidělení dopravní poptávky Používá jednoduché tvary dopravní poptávky nebo volbu času odjezdu

Verze OmniTRANS RealTime WebServer Krátkodobé predikce stavu v dopravní síti, časové délky cest, požívá aktuální informace Samostatný systém řízení dopravy Umožňuje veřejné správě poskytovat aktuální dopravní informace veřejnosti Základ pro různé aplikace modelu, které jsou přístupné přes internet

Dokumentace Součásti dokumentace je výukový program, průvodce pro začátečníky a návod k programovacímu jazyku Ruby Mezinárodní technická podpora a komunita uživatelů Internetové zdroje – forum, stahování materiálů: www.omnitrans-international.com www.ruby-lang.org

OmniTRANS – výzkum a vzdělání Otevřená architektura OmniTRANS – ideální pro výzkum, vzdělávání vývoj modulů. Podpůrné služby – kurzy a podpora univerzit Lecture pack – podporuje výuku teorie dopravního modelování, učebnice pro studenty, materiály pro pedagogy, výukové dopravní modely Podpora inženýrských a postgraduálních studijních programů.

OmniTRANS - životopis OmniTRANS by poprvé představen v Holandsku v roce 2001. Od té doby ho používá více než 80 místních a regionálních úřadů, většina univerzit a nezávislí konzultanti. Od roku 2004, kdy by program představen mezinárodnímu trhu byly OmniTRANS aplikace vyvinuty v těchto zemích: Hong Kong Čína Tajvan Velká Británie Irsko Belgie Francie Itálie Australie Kanada USA Česká Republika? Slovinsko

Dotazy? Děkuji za pozornost www.omnitrans.cz kazda@pbaprague.cz Overview presentation Žilina, 8. 3. 2007 OmniTRANS |

Závěr