ČEŠTINA PRO CIZINCE A AZYLANTY A1, A2 (učební materiály)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Města ČR – orientace na mapě
Napoleon Bonaparte.
Kolja 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol? RL8 nová slova.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Příprava R&R studie Obsluha by měla měřit alespoň 10 dílů - nebo více Vyberte díly, které reprezentují výrobní proces z dlouhodobého hlediska Vyberte alespoň.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Monitoring letové aktivity Návrh na zpracování výsledků.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Středisko náhradní rodinné péče o. s. Projekt Centrum podpory NRP je realizován za podpory Nadace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_412_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Transkript prezentace:

ČEŠTINA PRO CIZINCE A AZYLANTY A1, A2 (učební materiály) PhDr. Marie Hádková, Ph.D.

  Složky kompletu Metodická doporučení Studijní materiály na pomoc lektorům Metodická příručka  Studijní materiály určené přímo klientovi učebnice, cvičebnice

Východiska tvorby kompletu

Požadované (cílové) řečové dovednosti Porozumění (poslech)  Porozumění (čtení)  Mluvení (ústní interakce, monolog)  … Psaní (písemný projev) 

Výukové materiály - příprava Kritická revize aktuálně dostupných a využívaných učebních materiálů Závěry: Nekompatibilita s Rámcem Gramatická zátěž (priorita znalosti gramatiky) Tradiční pojetí výukového textu (pasivita uživatele) Nedostatečné zastoupení „reálné komunikace“ (funkční stratifikace jazyka) - Absence konkrétních metodických doporučení

Východiska tematických okruhů Obecné pojmy 1 Existence 2 Prostor 3 Čas 4 Kvantita 5 Vlastnosti 6 Mentální procesy 7 Relace 8 Odkazování Specifické pojmy 1 Osobní údaje (identifikace) 2 Nejbližší okolí (bydlení, instituce) 3 Soukromé aktivity (činnosti s rodinou) 4 Profesní aktivity (výkon profese) 5 Volný čas (relaxace, hobby) 6 Zdraví (komunikace při terapii, prevence) 7 Pohyb v prostoru a čase (deskripce, plánování)

Struktura učebnice A1, A2 Úvodní AOK 60 lekcí Každá pátá lekce opakovací Metodické pokyny pro lektory kurzů (metodická příručka) Bohaté ilustrace „Terénní“ úkoly Struktura lekce Výchozí text Nácvik forem Aplikace forem Trénink poslechu Mluvená produkce Psaná produkce Interakce Doplňující aktivity (v terénu)

Přehled lekcí 0. Já 1. Já a moje rodina 2. Kde? 3. Moje rodina 4. Číslo 5. Opakovací lekce (0–4) 6. Kolik to stojí? 7. Jaké to je? 8. Množství a vlastnosti 9. Potřebuju.. 10. Opakovací lekce (6–9) 11. Oni.. 12. Nemusím, ale chci… 13. Můžu…? 14. Co děláš? 15. Opakovací lekce (11–14) 16. Zítra… 17. Jak bude… 18. Kam jdeš? 19. Kam jedeš? 20. Opakovací lekce (16–19)

21. Kde jsi včera byl? 22. Co jsi včera dělala? 23. Kam chodíš…? 24. Kupujeme oblečení (dítě) 25. Opakovací lekce (20–24) 26. Kupujeme oblečení (žena) 27. Kupujeme oblečení (muž) 28. Reklamace 29. Komu píšeš? 30. Opakovací lekce (26–29) 31. Telefonujeme 32. Blahopřejeme 33. Zvířata kolem nás 34. Máme v bytě problém 35. Opakovací lekce (31–34) 36. Hledám práci jako… 37. Ráda bych pracovala jako… 38. Dítě jde do školy… 39. Naše dítě se učí dobře… 40. Opakovací lekce (36–39)

41. Nesouhlasím s tebou… 42. Slavíme… 43. Malujeme byt 44. Přijde návštěva 45. Opakovací lekce (41–44) 46. Sportujeme v létě 47. Sportujeme v zimě 48. Řídím auto 49. Pokuta 50. Opakovací lekce (46–49) 51. Máme doma počítač 52. Co děláš, abys.. 53. To se neříká 54. Co mám dělat, když… 55. Opakovací lekce (51–54) 56. I kdybych… 57. Čteme noviny 58. Odpovídáme na inzerát 59. Oni mluví jinak než já 60. Opakovací lekce (56–59)

Cíl výuky vědomosti, dovednosti, návyky × kompetence Co klient umí udělat pomocí češtiny, když umí/zná…….? ------------------------------------------------------------ učivo  kompetence Operacionalizace cílů Sociokonstruktivistické přístupy

METODICKÉ VEDENÍ UČITELŮ Prekoncepce výuky (předprofesní příběh) předávání informací × budování kompetencí

Ukázka učebních materiálů L0 – učebnice, cvičebnice, metodika L5 – učebnice, cvičebnice L6 – cvičebnice