Název Generativní orgány rostlin – Plody Předmět, ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

Název Fotosyntéza Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Digitalizace výuky Příjemce
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Anatomie II a morfologie rostlin
Opylení a oplození rostlin
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
PLOD.
Název Dýchání, kvašení Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
NázevSložení počítače Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová.
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Plod Bohumil Bareš.
Obecná botanika Semena a plody.
NázevMinerály 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast Fyzickogeografická sféra Anotace Minerály – zákl. informace, rozdělení minerálů, vlastnosti.
NázevDřeviny III Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prověrka znalostí z botanických vycházek, lze použít i jako materiál.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Krytosemenné rostliny – zrání vajíčka Předmět, ročník
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_413.
Název Vegetativní orgány rostlin - Kořen Předmět, ročník
Název Pohyby rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Plod (fructus).
Název Minerály 2 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název Vyšší rostliny Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
NázevVodní režim rostlin 2 Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace způsobů výdeje vody rostlinou, doplněná fotografiemi.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Morfologie rostlin – plod
Plod (fructus; fruit; Frucht)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plody.
Název Generativní orgány rostlin – Květenství Předmět, ročník
Název Nižší rostliny (Protobionta) Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Plod (fructus) Morfologie rostlin.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY (Magnoliophyta)
PLODY.
SEMENA A PLODY.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Podzimní plody.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Matoušek Libor. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinné orgány – V. část – plod Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/12 Šablona:
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Plod. Plodenství. Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
Název prezentace (DUMu): Semeno. Plod.
zpracovaný v rámci projektu
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
generativní rostlinné orgány
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Období: září – prosinec 2011
Transkript prezentace:

Název Generativní orgány rostlin – Plody Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika Anotace Prezentace rozdělení plodů, stručná charakteristika plodů, doplněná fotografiemi. Klíčová slova plod, pravý pukavý, pravý nepukavý, pravý dužnatý, nepravý plod Autor Mgr. Václav Hubáček Datum 12. 2. 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Generativní orgány rostlin Plody Hu1_10

pravé pukavé plody vícesemenné, v době zralosti se otevírají => semena se uvolňují měchýřek - jednoplodolistový plod, otevirající se štěrbinou lusk - jednoplodolistový, otevirající se dvěma chlopněmi od vrcholu obr. 1 obr. 2

pravé pukavé plody tobolka – víceplodolistový, otevírající se různě; víčkem (jitrocel) šešule - ze dvou plodolistů, otevírá se ve švech dvěma chlopněmi, které jsou na rámečku, v němž je blanitá překážka šešulka - je zkrácená šešule obr. 3 obr. 4

pravé nepukavé plody nažka - jednoplodolistový plod s blanitým nebo kožovitým oplodím, těsně přiléhajícím k semeni oříšek - víceplodolistový plod s tvrdým oplodím, které objímá semeno jen volně obilka - jednoplodová, osemení a oplodí se na dva jednosemenné díly obr. 6 obr. 5 obr. 7

pravé dužnaté plody bobule mají oplodí rozlišené na vnější blanitý exokarp, střední dužnatý až šťavnatý mezokarp a vnitřní endokarp bobule peckovice - endokarp je tvrdý, sklerenchymatický obr. 8 obr. 9

nepravé plody malvice - vzniká přerůstáním stěn spodního semeníku (jabloň) češule - vzniká srůstem květního lůžka se spodními částmi květ. obalů souplodí nažek - na zdužnatělém květním lůžku (jahodník) souplodí peckoviček - na zdužnatělém květním lůžku (maliník)   obr. 10 obr. 11

Zdroje I, PAETHON. [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Paeoniaceae_sp_fruit_closeup.JPG/800px-Paeoniaceae_sp_fruit_closeup.JPG [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/Doperwt_rijserwt_peulen_Pisum_sativum.jpg/450px-Doperwt_rijserwt_peulen_Pisum_sativum.jpg [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/61/Datura_fruit.jpg/800px-Datura_fruit.jpg [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/Boerenkool_snavels.jpg/800px-Boerenkool_snavels.jpg [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/Taraxacum_sect._Ruderalia_MHNT.jpg/617px-Taraxacum_sect._Ruderalia_MHNT.jpg [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/Quercus_acutissima_nuts_02_by_Line1.JPG/587px-Quercus_acutissima_nuts_02_by_Line1.JPG [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Assorted_grains.jpg [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Fruit3.JPG [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/49/Prunus_avium_fruit.jpg/597px-Prunus_avium_fruit.jpg [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c1/Fuji_apple.jpg/800px-Fuji_apple.jpg [online]. [cit. 2013-02-12]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Rosa_rubiginosa_hips.jpg