Opakování na test z přírodopisu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezobratlí živočichové
Advertisements

Krevní oběh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Urči název a zařaď do příslušné skupiny hmyzu
Stavba a vznik Země Projevy života
Jednobuněčné organismy s pravým buněčným jádrem
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Nemoci Kód VM:VY_52_INOVACE_20 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM HOUBY VY_32_INOVACE_17.
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Pavoukovci Mgr. Helena Roubalová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování a procvičení učiva
Základy přírodních věd
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu16 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Opakování učiva pro žáky 6. tříd
Opakování a procvičení pro žáky 6.C
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování členovci - pavoukovci
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.05 Název pro školu:
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
HOUBY ŘÍŠE.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Vnitřní stavba Země Pevné těleso Země se skládá: 1) Zemské jádro
Stavba těla hub, rozmnožování
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
Jednobuněční živočichové
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_196.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
Základní struktura živých organismů
HMYZ Určování, zařazení
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková
Opakování lišejníky, řasy
Mnohobuněční živočichové - testík znalostí z učiva 6
Vypracovala: Jana Mikešová
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Základní struktura živých organismů
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 6/19.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_12_AZ kvíz Opakování učiva 6.ročníku.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Lišejníky Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou lišejníků. Materiál.
VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Lišejníky.
LIŠEJNÍKY Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
4. Buňky.
ROZLIŠENÍ BUNĚK PŘÍRODOPIS 6.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
VY_52_INOVACE_71_Živočichové travních společenstev- učební text
Transkript prezentace:

Opakování na test z přírodopisu Pro 7. ročník

Z JAKÝCH VRSTEV SE SKLÁDÁ PLANETA ZEMĚ? Popiš jednotlivé vrstvy Obr. 1

Rozliš, zda se jedná o projev či podmínku života A, dýchání B, pohyb C, světlo D, kyslík E, rozmnožování F, Dědičnost G, růst a vývin H, voda

POPIŠ STAVBU ROSTLINNÉ BUŇKY POUZE V ZAKRYTÝCH OKÉNKÁCH Obr. 2

Které organely nemá živočišná buňka oproti rostlinné? A, mitochondrie B, cytoplazmatická membrána C, buněčná stěna D, jádro E, chloroplast E, vakuola

Rozliš, které nemoci způsobuje virus a které baktérie A, spála B, chřipka C, AIDS D, rýma E, vzteklina F, angína G, salmoneloza H, opar

Doplň text: Tělo hub se nazývá …………………… Ta je složena z houbových …………………. Hyfy vytvářejí spletené …………………….. Z něho vyroste ……………………………., kterou sbíráme. Bílé kožíškovité povlaky tvoří ……………………. Antibiotika se vyrábí z …………………………….

Urči typ stélky u lišejníku Mapovník a, keříčkovitá Terčovka b, korovitá Dutohlávka c, lupenitá

Zařaď organismus do správné skupiny Zelenivka sklípkan Trepka rak Trypanozoma stonožka Sasanka štír Plovatka křižák Chobotnice škeble Afroditka škrkavka Klíště tasemnice

Odpověz správně na otázky Jaká soustava prosvítá tělem ploštěnky mléčné? Jak se nazývá nervová soustava žahavců? Jakým způsobem se rozmnožuje nezmar? Jak se nazývá larva tasemnice? Jakým způsobem se živí hlemýžď? Jak se nazývá opora těla (pozůstatek schránky) u sépie?

Jakou nervovou soustavu má žížala? Který druh kroužkovce se využívá v lékařství? Jak se nazývá způsob trávení u pavoukovců? Obr. 3

Zařaď druhy hmyzu do správné skupiny Mšice mol Vážka střevlík Krtonožka slunéčko Veš komár Ruměnice moucha Kobylka vosa Mravkolev bělásek

Správné řešení 1 2. A, dýchání - projev B, pohyb- projev C, světlo- podmínka D, kyslík - podmínka E, rozmnožování - projev F, Dědičnost - projev G, růst a vývin- projev H, voda - podmínka

3. 4. buněčná stěna, chloroplast 5. A, spála – bakteriální onemocnění B, chřipka – virové onemocnění C, AIDS – virové onemocnění D, rýma- virové onemocnění E, vzteklina – virové onemocnění F, angína – bakteriální onemocnění G, salmoneloza – bakteriální onemocnění H, opar – virové onemocnění

6. Tělo hub se nazývá stélka Ta je složena z houbových vláken= hyf Hyfy vytvářejí spletené podhoubí Z něho vyroste plodnice, kterou sbíráme. Bílé kožíškovité povlaky tvoří plíseň hlavičková Antibiotika se vyrábí z plísně štětičkovec – Penicilium 7. Mapovník - korovitá Terčovka - lupenitá Dutohlávka - keříčkovitá

Zelenivka - řasa sklípkan - pavouci Trepka - prvok rak - korýš Trypanozoma - prvok stonožka – vzdušnicovci, stonožky Sasanka - žahavec štír- pavoukovci štíři Plovatka - plž křižák - pavouci Chobotnice - hlavonožec škeble - mlž Afroditka - kroužkovec škrkavka - hlíst Klíště - roztoč tasemnice - ploštěnci

Jaká soustava prosvítá tělem ploštěnky mléčné? Trávicí soustava Jak se nazývá nervová soustava žahavců?rozptýlená soustava Jakým způsobem se rozmnožuje nezmar?pučením Jak se nazývá larva tasemnice? boubel Jakým způsobem se živí hlemýžď? Radula – strouhací destička Jak se nazývá opora těla (pozůstatek schránky) u sépie? Sépiová kost Jakou nervovou soustavu má žížala? žebříčkovitou Který druh kroužkovce se využívá v lékařství?pijavka Jak se nazývá způsob trávení u pavoukovců? mimotělní

Mšice - stejnokřídlí mol - motýli Vážka - vážky střevlík- brouci Krtonožka - rovnokřídlí slunéčko - brouci Veš - vši komár - dvoukřídlí Ruměnice - ploštice moucha - dvoukřídlí Kobylka - rovnokřídlí vosa - blanokřídlí Mravkolev - síťokřídlí Bělásek- motýli

Použitá literatura Obr. 1: [cit. 2012-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pr%C5%AF%C5%99ez_ Zem%C3%AD.png Obr. 2: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Plant_cell_structure_cs. svg Obr. 3: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BIEDRONA.JPG?u selang=cs Obr. 4: [cit. 2011-09-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pseudosphinx_tetri o.jpg?uselang=cs