Semenné rostliny 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Advertisements

Evropské vlajky 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny A ŽivoČichové našich lesů Lesní patra
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Rostliny našich polí – obilniny 4. ročník
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny v okolí lidských obydlí
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Ovoce a zelenina 4. ročník
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Podmínky života na Zemi 5.ročník
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Přírodovědné praktikum
Zemědělství ČR Živočišná výroba
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Rostliny na jaře 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Hospodářské rostliny 4. ročník
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení se zbytkem 5. ročník
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Jarní květiny Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Autor: Mgr. Iveta Váňová
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Semenné rostliny 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST EU Peníze školám Semenné rostliny 4. ročník

Vypracoval: Mgr. Iva Hořejší Název: Dělení rostlin – semenné rostliny Anotace: Dělení rostlin podle způsobu rozmnožování na semenné a výtrusné. Semenné rostliny – stavba těla (kořen, stonek, list, květ a plod), stavba květu – opylení, oplození. Vypracoval: Mgr. Iva Hořejší Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, Přírodověda Metodika práce s materiálem: Výkladová prezentace Ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 15. 9. 2011

Rostliny (dělení podle rozmnožování) Výtrusné Rozmnožují se pomocí výtrusů Semenné Rozmnožují se pomocí semen

Semenné rostliny Stavba těla Květ a plod Stonek List Kořen

Kořen Podzemní část rostliny Funkce: upevňují rostlinu v půdě přijímají z půdy vodu a živiny

Kořen svazčitý hlavní s postranními kořeny trávy pampeliška

Podzemní části některých bylin Oddenek - zázvor Hlízy - brambor Cibule - tulipán

stonek Stvol – bezlistý Lodyha – stonek s listy Stéblo – dutý, článkovitý stonek s listy

listy Vyrůstají ze stonku nebo vytvářejí přízemní růžici. Listy obsahují zelené barvivo (chlorofyl)= fotosyntéza Zajišťují dýchání a příjem sluneční energie. jednoduché složené

Řapík – úzká část spojující čepel a stonek žilnatina Řapík – úzká část spojující čepel a stonek Čepel – plochá část

květ Květ slouží k rozmnožování rostlin. Po opylení a oplození se vyvíjí z květu plod. Květní lístek – barvou a vůní láká hmyz Blizna – zachycuje pylová zrnka = opylení Tyčinky – pylová zrnka Pestík - semeník Pylové zrnko proroste ze semeníku k vajíčku. Dochází k oplození = vyvíjí se semeno

Plod se semeny Plod vzniká po oplození ze semeníku. Plod se skládá z obalu oplodí a z jednoho nebo více semen. Semeno obsahuje zárodek nové rostliny. Za příznivých podmínek (voda, teplo, vzduch) vyklíčí.

Téma: Semenné rostliny, 4. ročník Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional PowerPoint www.naturfoto.cz Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)