Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Metody dělení složek směsí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Neživá příroda - vzduch
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_1CH.9.10 Autor: Mgr. Petra Skalická Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Chemie, 9. třída ZŠ Únor 2012 Základní škola Kutná Hora,
Neživá příroda - vzduch
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
ROZTOKY Obr Obr. 2.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 9. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VZDUCH.
Atmosféra Filip Bordovský.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová Základní.
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_13_Vzduch Téma: Chemie.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Vzduch.
Transkript prezentace:

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2673 Příjemce: Základní škola a Mateřská škola Větřní Školní 232 382 11 Větřní Téma hodiny: VY_32_INOVACE_CH8_08 Doporučeno pro: 8. ročník ZŠ Předmět: Chemie Autor: Mgr. Václava Ilkóová

Vzduch Je směs plynných látek tvořících atmosféru Je nezbytný pro většinu živých organismů Udržuje na Zemi teplotu přijatelnou pro život Má využití v průmyslu Obr. 1: Atmosféra Země

Složení vzduchu Dusík 78% Kyslík 21% Jiné látky 1%: argon neon oxid uhličitý 0.035% Dále: Mikroorganismy Vodní pára Prach a nečistoty

Úkol: S pomocí učebnice s. 38-39 doplň text: Vzdušný obal Země nazýváme .................. Obsahuje látky ve skupenství ........., ….….. a……….. Je to ….……….. směs. Čistý vzduch, tvořený pouze plyny, je směs …….……. Jednotlivé složky vzduchu se průmyslově oddělují z kapalné směsi…………. Kontrola: atmosféra,pevném, kapalném, plynném,různorodá,stejnorodá, destilací

Ochrana ovzduší Tepelné elektrárny a průmysl Sopečné erupce Obr.2 Tepelná elektrárna Obr.3 Sopečná erupce Obr.4 Automobilová doprava Nejvýznamnější zdroje znečištění ovzduší: Tepelné elektrárny a průmysl Sopečné erupce Automobilová doprava

Lesy – přirozené filtry škodlivin Obr.5 – Tropický les

Obr.6 - Rozložení tropických lesů na Zemi

Obr.7 – Sibiřská tajga

Obr.8 - Rozložení tajgy na Zemi

Vyhledej na internetu či literatuře a zapiš si do sešitu, co znamenají následující pojmy: Fosilní paliva – Skleníkový efekt – Globální oteplování – Popílek – Kyselé deště – Odsiřovací zařízení – Smog – Teplotní inverze – Bezolovnatý benzín –

Metodické doporučení Prezentace poskytuje informace o významu vzduchu pro život na Zemi a jeho složení. Důraz je kladen na význam ochrany ovzduší. Podporuje schopnost vyhledávat informace v různých zdrojích.

< http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Air_.pollution_1.jpg> BENEŠ, Pavel a kol. Základy chemie. 1.díl. 3.vyd. Praha: Fortuna, 2005. 143 s. ISBN 80-7168-720-0, s. 38 – 39 Obr. 1 - TECNOLEGS, de l'IES Bisbal. [cit. 2011.07.27]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meteotek08_atmosfera03.jpg> Obr. 2 - QUADELL.. [cit. 2011.07.27]. Dostupný pod licencí Wikimedia commons na www: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Air_.pollution_1.jpg> Obr.3 ZAKYSANT. [cit. 2011.07.27]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation Licence na www: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Air-pollution.JPG> Obr. 4 - NEWHALL, G.C. [cit. 2011.07.27]. Dostupný pod licencí Wikimedia commons na www: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pyroclastic_flows_at_Mayon_Volcano.jpg> Obr.5 – ZIEGLER, Christian. [cit. 2011.07.27]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Forest_on_Barro_Colorado.png> Obr. 6 - MILHAUS. [cit. 2011.07.27]. Dostupný pod licencí Creative Commons na www: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tropicke_lesy_sveta.png> Obr.7 – ANDRIANOV, Vadim tLS [cit. 2011.07.27]. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License na www: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vasyugan.jpg> Obr. 8 - JOONASL. [cit. 2011.07.27]. Dostupný pod licencí GNU free lDocumentation licence na www: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Taiga.png> 12