PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Advertisements

PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Zkušenosti z měření PMD podél optických tras
k mimořádné události ČD A1
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Nejmodernější zabezpečovací zařízení v železniční dopravě
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
LZA Liniový zabezpečovač s automatickým vedením vlaků metra
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení
Technické řešení stacionární části systému ERTMS/ETCS v úrovni L1, L2, LC 24. října 2004.
Dopravní fakulta Jana Pernera
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
KP ETCS Kolín – Břeclav Infrastruktura a RBC
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Současnost a budoucnost tratí 171 a 173
Dispečerské řízení pražského metra
Dopravní charakteristiky
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
 vytváření signálů a jejich interpretace ve formě bitů  přenos bitů po přenosové cestě  definice rozhraní (pro připojení k přenosové cestě)  technická.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Základní pojmy návěstního předpisu
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC z pohledu hodnotitele bezpečnosti (2014) Michal Stolín, květen 2014.
Modernizace trati Ústí nad Labem – Kadaň-Prunéřov a nový model dopravy
K aktuálním problémům zabezpečovací techniky v dopravě IX Současné problémy moderních elektronických zabezpečovacích zařízení, aneb „Quo Vadis“ současná.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Výprava vlaku Pohotovi k odjezdu Výzva k pohotovosti Souhlas k odjezdu
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Železniční doprava Základní pojmy
MĚŘENÍ VÝHYBEK jestliže se mezi izolovaným stykem před výhybkou a začátky jazyků výhybky nenachází svár, je izolovaný styk zároveň začátkem výhybky jestliže.
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Aleš Hemelík Tomáš Jaroš
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
ŽST Jedlová.
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Proč pořídit monitoring vozidel ? Víte kde Vám stojí … ?
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Výuka oboru DE. O bor O bor Dopravní elektroinženýrství a autoelektronika Odborná zaměření: Automobilová elektronika Elektrická trakce Sdělovací a zabezpečovací.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení rozvozních úloh Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Dopravní kurz Vlakové cesty
Tabulky traťových poměrů
poloautomatický blok automatické hradlo automatický blok
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Automatický blok Zpracoval: Milan Janík, DVI, a.s.
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
BEZPEČNOST NA KŘÍDLECH TECHNIKY
MONIKA DVOŘÁKOVÁ AŽD Praha s.r.o..
Transkript prezentace:

PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR Pardubice 25. a 26.10.2004 Ing. Milan Kunhart, CSc. Email: kunhart.milan@azd.cz

Cíle aplikace ETCS v ČR Dosažení interoperability pro vozidla přejíždějící hranice ČR Zásadní zvýšení bezpečnosti – trvalá kontrola strojvedoucího Další cíle: Vylepšení provozních vlastností

Technické řešení vazby mezi zabezpečovacím zařízením a RBC

Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení

Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení

Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Hlavní návěstidla nejsou vůbec instalována Hlavní návěstidla jsou instalována, při jízdě vlaku pod dohledem ETCS nesvítí Hlavní návěstidla jsou instalována, při jízdě vlaku pod dohledem ETCS na nich svítí speciální návěst Hlavní návěstidla jsou instalována a svítí na nich normální návěsti

Hlavní návěstidla nejsou instalována

Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení

Optimalizace jízdy vlaku přes zhlaví Systém ETCS je schopen určit velikost omezení rychlosti v rozsahu od 0 km/h do 600 km/h v krocích po 5 km/h, polohu začátku a konce omezení rychlosti s přesnosti 10 cm, 1 m, 10 m. Obojí je systém ETCS schopen určit mnohem přesněji než stávající návěstní systém

Optimalizace jízdy vlaku přes zhlaví

Optimalizace jízdy vlaku přes zhlaví Návrh: Využít možností optimalizace všude, kde to nevyvolá další úpravy zabezpečovacích zařízení (např. prodloužení přibližovacích úseků přejezdových zařízení)

Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení

Optimalizace jízdy vlaku při poruchách hlavních návěstidel Návěstidlo s absolutním významem „stůj“ zakazuje jízdu poruchou – v ETCS interpretovat jako EOA, protože může být vliv na vazbu na PZ

Optimalizace jízdy vlaku při poruchách hlavních návěstidel Návěstidlo s absolutním významem „stůj“ dovoluje další jízdu, ale poruchou více omezujícím způsobem – v ETCS interpretovat v souladu se skutečnými podmínkami v jízdní cestě

Optimalizace jízdy vlaku při poruchách hlavních návěstidel Návěstidlo s permisivním významem „stůj“ – v ETCS k jeho stavu vůbec nepřihlížet

Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení

Aplikace přivolávacích návěstí Kdy se PN používá? Je degradovaný stupeň zabezpečení – v ETCS interpretovat jako OS Je úplné zabezpečení, ale porucha návěstidla, PN je vlastně náhradní návěstí – bylo by možno interpretovat jako FS Použití PN je nařízeno – OS (?) PN na oddílovém návěstidle automatického hradla

Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení

Rušení neprojetých vlakových cest Délka rozhodné vzdálenosti nepostačuje – je třeba ji prodloužit Zpoždění zrušení neprojeté jízdní cesty v délce 3 minuty postačuje, pokud T_NVCONTACT ≤ 40 s

Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení

Využití ETCS při posunu Zatím nerozhodnuto Pravděpodobně bude posun zabezpečen pouze dosavadním způsobem

Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel Aplikace přivolávacích návěstí Rušení neprojetých vlakových cest Využití ETCS při posunu ETCS a přejezdová zařízení

ETCS a přejezdová zařízení Z PZ se přenáší informace, zda je zařízení v pořádku. Pokud ano, není žádný vliv na jízdu vlaku Pokud ne, TSR

/