Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0143 Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tabulkové procesory (MS Excel)
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Stěžejní funkce MS Excel 2007/2010, jejich ovládání a možnosti využití
X EXEL.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Informační technologie 2 Informační technologie Jarní semestr 2005.
Výpočetní technika Akademický rok 2009/2010 Letní semestr Mgr. Petr Novák Katedra informatiky a geoinformatiky FŽP UJEP
Školení počítače Excel
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
TABULKOVÉ PROCESORY.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tabulkový procesor MS EXCEL I. ÚVOD Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Funkce v Excelu.
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Absolutní odkaz  Někdy při kopírování vzorců potřebujeme, aby se některé odkazy neměnily.  K takovému účelu slouží absolutní odkazy, které mají podle.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2 Vzorce.
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytvořil Institut biostatistiky a analýz, Masarykova univerzita J. Jarkovský, L. Dušek, M. Cvanová II. Vzorce v Excelu Tipy pro práci s Wordem.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výpočty v Excelu Vzorce.
Vzorce v tabulkovém procesoru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. ročník oboru Kadeřník a Kuchař - číšník.
Excel 2010 Buňka. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Výpočetní technika Akademický rok 2008/2009 Letní semestr Mgr. Petr Novák Katedra informatiky a geoinformatiky FŽP UJEP
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Funkce v Excelu.
MS EXCEL Charakteristika
Tabulkové editory © Tabulkové editory slouží k: vytváření a úpravě tabulek na rozdíl od textových editorů jsou tabulky v těchto editorech aktivní,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Adresování. Proč adresovat Při změně dat Excel přepočítá všechny výpočty, kde se změněné buňky objevily Kopírování vzorců – Usnadnění výpočtů kde se vzorec.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školy:Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:VY_32_INOVACE_NAV2-4.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Absolutní adresa.
MS Excel – Chyby ve vzorcích
seznámení S TabulkovýM kalkulátorEM Microsoft Office excel 2007
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
MS Excel – Absolutní odkaz
Inf Tabulkový procesor
Informatika – Funkce KDYŽ
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
MS Excel – Relativní odkaz
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Excel
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Transkript prezentace:

Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast - témaExcel I Označení materiálu (přílohy)04 Absolutní adresa buňky, Hledání řešení

MS Excel I 04 – Absolutní adresa buňky, Hledání řešení

Absolutní adresa buňky Při kopírování vzorců Excel automaticky mění adresy buněk ve vzorcích použitých: – při kopírování dolů/nahoru mění čísla řádků, – při kopírování vpravo/vlevo mění písmena sloupců po zkopírování dolů dostaneme...

Absolutní adresa buňky Může však nastat situace, kdy potřebujeme automatické změně adresy při kopírování zabránit:

Absolutní adresa buňky Výpočet je zřejmý - celkovou částku odměny podělíme součtem všech nasbíraných množství (zjistíme, kolik z odměny připadne na 1 kg ovoce) a vynásobíme množstvím, které nasbírali jednotliví chlapci:

Absolutní adresa buňky Zkusíme-li však tento výpočet nakopírovat zbývajícím chlapcům, už druhý řádek bude hlásit chybu … PROČ??? PROČ???

Absolutní adresa buňky Prohlédněte si vzorce, které kopírováním vznikly: Odměna je vložená v buňce B4, ale výpočet pro „Mirka“ pro ni sahá do buňky B5! Stejně tak součet je vytvořen v buňce B12, ale vzorec ji hledá v prázdné buňce B13... Odměna je vložená v buňce B4, ale výpočet pro „Mirka“ pro ni sahá do buňky B5! Stejně tak součet je vytvořen v buňce B12, ale vzorec ji hledá v prázdné buňce B13...

Absolutní adresa buňky Jak tedy můžeme zabránit, aby se část adresy ve vzorci při kopírování neměnila??? Předřadíme jí speciální znak ($), část adresy za ním bude neměnná, absolutní! Znak „$“ najdeme na anglické klávesnici, popř. si pomůžeme opakovaným tisknutím klíče F4 při psaní nebo opravě vzorce ve vstupním řádku...

Absolutní adresa buňky Jak tedy bude vypadat vzorec s výpočtem pro Jiřího?

Absolutní adresa buňky Po zkopírování již dostáváme správný výsledek - prohlédněte si vzorce, které kopírováním vzniknou:

Absolutní adresa buňky Sami doplňte do tabulky sloupec „Procento z celkem nasbíraného množství“:

Absolutní adresa buňky Existuje ještě jedna možnost, jak vytvořit „absolutní“ adresu - pojmenování buněk (přidělení názvů ), na které se ve vzorcích budeme odkazovat. Dejme buňce B4 název „Odměna“ a buňce B12 název „Celkem“:

Absolutní adresa buňky Běžným způsobem vytvořené vzorce pak místo adres buněk obsahují jejich názvy a lze je bez dalších úprav kopírovat:

Hledání řešení Excel obsahuje řadu šikovných nástrojů pro práci s výpočetními tabulkami. Jednoduchým a přitom silným nástrojem je „Hledání řešení“ - zpětné dopočítávání vstupních hodnot k pevně zadané výsledné hodnotě. V předchozím příkladu si nejméně vydělal Kamil (650 Kč). Jak bychom řešili otázku, kolik by se muselo rozdělovat na odměnách, aby (při jinak nezměněných podmínkách) si Kamil vydělal 900 Kč? Jistě vás napadne - budeme systematicky přepisovat částku na odměny (4000 Kč), až u Kamila „vyladíme“ 900 Kč! Takový postup by byl pracný a zdlouhavý...

Hledání řešení Použijeme nástroj Hledání řešení, který bude vstupní údaj (částku na odměny) přepisovat za nás a hlídat „vyladění“ výsledné (cílové) hodnoty podle našeho zadání. Odpověď: Muselo by se rozdělovat asi 5539 Kč.