Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 1 GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 2. POLOLETÍ - OTÁZKY
Geotechnický průzkum Vít Černý.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Města ČR – orientace na mapě
DOSTAVBA KANALIZAČNÍ SÍTĚ A KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Dvouděložné rostliny.
Urči název a zařaď do příslušné skupiny hmyzu
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
MAGNET – NOVÁ ŘADA PROGRAMŮ TOPCON
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Vlastnosti sčítání a odčítání
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
pit – CAD 2011 Nové funkce a rozšíření Strana: 1www.pitsoftware.cz /

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Hmyz s proměnou nedokonalou + Brouci
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Nový trend ve slunolamech Radek Pelz, ALARIS Czech Republic s.r.o.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
KONTROLA A MĚŘENÍ Měření součástí ve 3D
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
METEO stanice Výsledky pozorování třída 5.A a 5.B.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Změny v SOILINu ve SCIA Engineer oproti Nexis32
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Tisková konference – Metro D
Transkript prezentace:

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 1 GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ STANICE NÁDRAŽÍ VELESLAVÍN Tomáš Ebermann, Jakub Bohátka, Ondřej Hort Martin Vinter, Stanislav Liška, Martin Čermák Tunelářské odpoledne 1/ března 2013 Praha

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 2 SITUACE Výstavba stanice Nádraží Veleslavín nejsou pouze ražby, ale i hloubená část stanice

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 3 Geotechnický monitoring -IG dokumentace ražeb -měření deformací primárního a sekundárního ostění -nivelační měření sedání povrchu terénu -inklinometrická a extenzometrická měření -IG dokumentace hloubení -měření deformací -měření kotevních sil -inklinometrická měření

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 4 Poznatky z monitoringu hloubené části Výstavba hloubené části se neobešla bez komplikací, které se však daří zvládat. Velkou změnou oproti předpokladům byl přesun technologické části do jámy (původně měla být v ražené části) SNÍŽENÍ RIZIKA PŘI RAŽBÁCH x KOMPIKACE V HLOUBENÉ ČÁSTI

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 5 Poznatky z monitoringu hloubené části Za tyto komplikace částečně může i snaha šetřit na monitoringu za každou cenu, především na monitoringu kotevních sil Za což lze poděkovat především odpovědnému projektantovi stanice paní ing. Elišce Bačuvčíkové Eliška?

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 6 Poznatky z monitoringu hloubené části

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 7 Poznatky z monitoringu hloubené části Šárecké zdravé až navětralé břidlice

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 8 Poznatky z monitoringu hloubené části Deluviální sedimenty Zvětralé šárecké břidlice

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 9 Poznatky z monitoringu hloubené části Zdravé šárecké břidlice

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 10 Poznatky z monitoringu hloubené části Původní návrh monitoringu S stěny rampy a jámy S stěna - Redukovaný rozsah

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 11 Poznatky z monitoringu hloubené části

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 12 Poznatky z monitoringu hloubené části

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 13 Poznatky z monitoringu hloubené části

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 14 Poznatky z monitoringu hloubené části

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 15 Poznatky z monitoringu hloubené části

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 16 Poznatky z monitoringu hloubené části P91

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 17 Poznatky z monitoringu hloubené části

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 18 Poznatky z monitoringu hloubené části Pilota P91 Inklinometr v pilotě P91 Břicho těhotné ženy

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 19

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 20

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 21

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 22 Poznatky z monitoringu ražené části + mimo nadzemní zástavbu => sedání objektů do 12 mm - nepříznivé GT podmínky nadloží SST cca 1,5 D komplikovaná výstavba tramvaj, silnice, sítě, kabelovod, přeložka DN 1000 => relativně značná sedání, nadvýlomy, ovlivnění kabelovodu

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 23 Podélný geologický profil

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 24 Poznatky z monitoringu ražené části

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 25 Poznatky z monitoringu ražené části

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 26 Poznatky z monitoringu ražené části Nadvýlomy v LDV 13. a cca 10 m cca 15 m 3  chemicky injektované jehly  důsledné kotvení čelby (pod kabelovodem)

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 27 Poznatky z monitoringu ražené části Ražbami podcházený kabelovod

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 28 Poznatky z monitoringu ražené části Levý výrub : Celkem až 34 mm / 14 mm přímý průchod kaloty LST Sklon 1:680 Pravý výrub: 52 mm / 18 mm od PST Sklon 1:650 Střední výrub: 62 mm / 8 mm od SST Sklon 1:516 Požadavek vlastníka - rozdíl poklesu terén x šachta do 20 mm SPLNĚNO Dopad na kabelovod – rozvoj trhlin, ale zcela bez ovlivnění funkčnosti a bezpečnosti

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 29 Poznatky z monitoringu ražené části Svislá složka – KVG primár prf 06

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 30 Poznatky z monitoringu ražené části Průběh sedání - nivelace prf 03 Sklon kotliny – až 1:230

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 31 Poznatky z monitoringu ražené části Monitoring ražené části stanice NV to není jen sledování primárního ostění

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 32 Poznatky z monitoringu ražené části Příčná složka – KVG sekundár prf 03

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 33 Poznatky z monitoringu ražené části Automatický deformometr na dilatační spáře

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 34 Poznatky z monitoringu ražené části Deformace dilatační spáry LST blok B/C do 1 mm

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 35 Poznatky z monitoringu stanice Nádraží Veleslavín Poučení pro příští projekty: • nepodcenit monitoring vysokých pažících stěn stavebních jam (deformace a kotevní síly) (na rozdíl od deformací nejde dynamometry přidávat na osazené kotvy) • trojlodní stanice má nesporné architektonické přednosti, vlastní provádění je komplikované (doufejme, že se jedná o poslední trojlodní stanici pražského metra)

Geotechnický monitoring při výstavbě stanice Nádraží Veleslavín Tunelářské odpoledne 1/2013, Ebermann, Vinter & spol. 36 Děkujeme za pozornost. Zdař Bůh! I díky geotechnickému monitoringu probíhá výstavba stanice Nádraží Veleslavín bez větších problémů.