Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

Písemné dělení jednociferným dělitelem
Druhá mocnina dvojčlenu
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Pythagorova věta a její odvození
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Slovní úlohy na společnou práci
Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
Lomené výrazy – sčítání a odčítání lomených výrazů
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Konstrukce obecného čtyřúhelníku - Thaletova kružnice
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Konstrukce lichoběžníku - Thaletova kružnice
Algebraické výrazy – početní operace
Vzájemná poloha dvou kružnic
Konstrukce lichoběžníku
Mnohočleny a algebraické výrazy
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Rozdíl druhých mocnin.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Lomené výrazy – násobení a dělení
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Konstrukce trojúhelníku - Thaletova kružnice
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Rozklad na součin vytýkání
Písemné násobení s nulou v činiteli
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Matematika pro 8. ročník Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním „mínus jedničky“ před závorku.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Česká republika: vodstvo
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
Rozklad mnohočlenů na součin
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.06 Rozklad na součin Anotace: Žák si osvojuje vytýkání před závorku, užívání vzorců (a + b)2; (a – b)2; a2– b2 k rozkladu na součin. Funguje zde zpětná vazba s prezentací, kde žák řeší dané úlohy a provádí kontrolu dle projekce. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český Očekávaný výstup: Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkání. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Osmý ročník základní školy

Rozklad mnohočlenů na součin Vytýkáním před závorku 3 •( a3 + 2) Najdeme největšího společného dělitele čísel 3 a 6. To je číslo 3. Zapíšeme „krát závorka“ •( Výraz 3a3 + 6 budeme tedy dělit číslem 3. Vypočítáme 3a3:3 = a3, zapíšeme do závorky. Vydělíme 6:3 = +2, zapíšeme do závorky.

Rozklad mnohočlenů na součin Vytýkáním před závorku b3 + b2 = b2 •( b + 1) Najdeme největšího společného dělitele členů b3 a b2 . To je b2. Zapíšeme „krát závorka“ •( Výraz b3 + b2 budeme tedy dělit b2. Vypočítáme b3:b2 = b, zapíšeme do závorky. Vypočítáme b2:b2 = +1, zapíšeme do závorky.

Rozklad mnohočlenů na součin Vytýkáním před závorku 8b3 + 12b2 = 4b2 •( 2b + 3) Najdeme největšího společného dělitele členů 8b3 a 12b2 . To je 4b2. Zapíšeme „krát závorka“ •( Výraz 8b3 + 12b2 budeme tedy dělit 4b2. Vypočítáme 8b3:4b2 = 2b, zapíšeme do závorky. Vypočítáme 12b2:4b2 = +3, zapíšeme do závorky.

Rozklad mnohočlenů na součin Užitím vzorců a2 + 2ab + b2 = (a + b)(a + b) a2 – 2ab + b2 = (a – b)(a – b) a2 – b2 = (a + b)(a – b)

Rozklad mnohočlenů na součin Užitím vzorců a2 + 2ab + b2 = (a + b)(a + b) 4x6 + 12x3 + 9 = ( + )( + ) 2x3 2x3 3 3 Prostřední člen nás nezajímá. Slouží pouze pro kontrolu. Při roznásobení závorek nebo použití vzorce nám musí vyjít trojčlen v zadání. Zapíšeme si dvě závorky se znaménky +. Vypočítáme = 2x3, zapíšeme do závorek. Vypočítáme = 3, zapíšeme do závorek.

Rozklad mnohočlenů na součin Užitím vzorců a2 – 2ab + b2 = (a – b)(a – b) 4x6 – 12x3 + 9 = ( – )( – ) 2x3 2x3 3 3 Prostřední člen nás nezajímá. Slouží pouze pro kontrolu. Při roznásobení závorek nebo použití vzorce nám musí vyjít trojčlen v zadání. Zapíšeme si dvě závorky se znaménky –. Vypočítáme = 2x3, zapíšeme do závorek. Vypočítáme = 3, zapíšeme do závorek.

Rozklad mnohočlenů na součin Užitím vzorců a2 – b2 = (a + b)(a – b) x6 – 9 = ( + )( – ) x3 x3 3 3 Zapíšeme si dvě závorky se znaménky + a –. Vypočítáme = x3, zapíšeme do závorek. Vypočítáme = 3, zapíšeme do závorek. Při roznásobení závorek nebo použití vzorce nám musí vyjít dvojčlen v zadání.

Rozklad na součin Příklady s postupem řešení 1) a2(a + 3) – b2(a + 3) = = (a + 3)(a2– b2) = = (a + 3)(a + b)(a – b) 2) a2(a – 3) – b2(–a + 3) = = a2(a – 3) + b2(+a – 3) = = (a – 3)(a2 + b2)

Rozklad na součin Příklady s postupem řešení 3) bu – bv + v – u = = (bu – bv) + (+v – u) = = b(u – v) + (+v – u) = = b(u – v) – 1(–v + u) = = (u – v)(b – 1) =

Rozklad na součin Příklady s postupem řešení 4) v + 2 + s2(–v – 2) = = (v + 2) + s2(–v – 2) = = 1(v + 2) – s2(+v + 2) = = (v + 2)(1 – s2) = = (v + 2)(1 + s)(1 – s)