DESETINNÁ ČÍSLA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Procenta Výpočet počtu procent
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Druhá mocnina a odmocnina
Desetinný zlomek Helena Půlkrábková.
Dělitelnost přirozených čísel
70.1 Porovnávání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Desetinná čísla 2.část.
Zábavná matematika.
zpracovaný v rámci projektu
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Únorové počítání.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Dělení desetinným číslem
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Znalostio zlomcích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Opakování na 1.čtvrtletní písemnou práci
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
33.1 Zaokrouhlování trojciferných čísel
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Přednost početních operací
Predikce chemických posunů
7..
Znaky dělitelnosti.
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
2,152 0,9 987, Desetinná čísla 3,14 0,98 1,11 1, ,45 Helena Půlkrábková.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
2..
Pozor, čárka I..
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

DESETINNÁ ČÍSLA

Kde se v praktickém životě setkáváme s desetinnými čísly? - při nákupech

- při sportovních výkonech 8,95 m 9,77 s

CO JE DESETINNÉ ČÍSLO? 1 část – 1 obdélník je čtverce, obdélníku. Př. Rozdělte čtverec, obdélník na deset stejných částí 1 část – 1 obdélník je čtverce, obdélníku.

můžeme také zapsat pomocí desetinného čísla 0,1 Př. Vybarvi 1 část můžeme také zapsat pomocí desetinného čísla 0,1 Čteme: nula celá jedna desetina Př. Postupně vybarvuj a zapisuj Desetinný zlomek Desetinné číslo 0,3 0,5 0,7 0,9 1,0

Desetinné číslo je jiný zápis desetinného zlomku. Desetinný zlomek je zlomek, který má ve jmeno- vateli čísla 1, 10, 100, 1000, ….. Př. Jak zapíšeme pomocí desetinného čísla zlomek ?

Př. Přiřaď správně čísla k zápisům 2,8 1,9 0,4 8,2 5,5 9,1 Nula celá čtyři desetiny Dvě celé osm desetin Pět celých pět desetin Jedna celá devět desetin Devět celých jedna desetina Osm celých dvě desetiny

pomocí desetinného čísla Čtverec je rozdělen na 100 malých čtverečků 1 čtvereček je čtverce. Můžeme také zapsat pomocí desetinného čísla

Vybarvuj a zapisuj Př. Samostatný úkol: Desetinný zlomek 1,00 Desetinné číslo 0,02 0,20 0,42 0,65 0,94 Př. Samostatný úkol: Vybarvuj a zapisuj desetinným číslem Nápověda:

ZNÁZORNĚNÍ DESETINNÉHO ČÍSLA NA ČÍSELNÉ OSE G A B C D E F 1 1,5 2 3 0,5 Př. Na číselné ose znázorni čísla: 0,8 1,3 2,7 3,7 0,3 1,1 2,6 3,4 E= 2,2 Př. Která čísla jsou znázorněna na číselné ose: A= 0,1 F= 2,9 B= 0,7 C= 1,3 G= 3,5 D= 1,6

ČÍSELNÁ OSA 0,5 2 1 Př. Na číselné ose znázorni čísla: 0,32 0,45 0,54 1 Př. Na číselné ose znázorni čísla: 0,32 0,45 0,54 0,60 1,23 2,16 Př. Která čísla jsou znázorněna na číselné ose? 1,1 0,4 0,7 1,10 0,70 0,40 1

Čísla 0,4 a 0,40; 0,7 a 0,70; 1,1 a 1,10 …. jsou znázorněna ve stejném bodě na číselné ose. Tedy platí: 0,4 = 0,40 = 0,400 = . . . 0,7 = 0,70 = 0,700 = . . . 1,1 = 1,10 = 1,100 = . . . ŘÁDOVÁ TABULKA tisíce stovky desítky jednotky desetiny setiny 1 7 5 1 7 6 7 5 3 Př. Správně zapiš a přečti čísla v řádové tabulce: 1,75 10,07 6705,30

!!!!!POZOR!!!!! Všechny zlomky nelze zapsat jako desetinné číslo, Např. zlomek nemůžeme zapsat tak, aby ve jmenovateli bylo 10 – tedy nelze zapsat pomocí desetinného čísla. Podobně nelze zapsat zlomky: Ale:

POROVNÁVÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL 4,8 4,8 4,2 Počet desetin se liší 4,2 4,8 > 4,2 Počet jednotek je stejný 0,12 0,19 0,12 Počet setin se liší < 0,19 Počet desetin je stejný 6,99 > 6,09 Počet jednotek je stejný POROVNÁVÁNÍ NA ČÍSELNÉ OSE Porovnáváme-li čísla na číselné ose, leží vždy obraz většího čísla vpravo od menšího. 0,71 1 0,27

3,42 . 3,42 = 3,4 3,48 . 3,48 = 3,5 ZAOKROUHLOVÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při zaokrouhlování čísel, nahrazujeme přesné číslo číslem jemu blízkým, podle určitých pravidel. Př. Zaokrouhlete číslo 3,42 na desetiny: 3,42 Na místě setin je 2, tedy číslo na místě desetin ponecháme beze změny. . 3,42 = 3,4 Tomuto říkáme zaokrouhlování dolů Př. Zaokrouhlete číslo 3,48 na desetiny: 3,48 Na místě setin je 8, proto počet desetin zvětšíme o jednu. . 3,48 = 3,5 Tomuto říkáme zaokrouhlování nahoru

Př. Jsou čísla správně zaokrouhlena na desetiny? 9,75 = 9,8 A - N 56,40 = 56,40 A - N 0,03 = 0,1 A - N 42,09 = 42,1 A - N 0,23 = 0,2 A - N 8,19 = 8,2 A - N . . Př. Zaokrouhli na desetiny: . . . 16,47 = 8,22 = 0,50 = 405,99 = 0,93 = 0,85 = 16,5 8,2 0,5 . . . 406,0 0,9 0,9 Př. Zaokrouhli na jednotky: . . . 16,47 = 8,22 = 0,50 = 405,99 = 0,93 = 0,85 = 16 8 1 . . . 1 406 1