Hry ve stínu hákového kříže

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
Advertisements

Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ SŠHL Frýdlant.moderní školy Škola:Střední škola.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
LES PRONOMS POSSESSIFS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
III/2 9.B XVI Dějepis 1936, nacisté, olympiáda, Berlín IX. ročník Mgr. Ladislav Hrdina Olympiáda v Berlíně
Rozklad dichromanu amonného
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
TROJNÁSOBNÝ OLYMPIJSKÝ VÍT Ě Z.   Mladá Boleslav, Č eskoslovensko  bývalý č eský atlet – ošt ě pa ř  pova ž ován za nejlepšího ošt ě pa.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ318 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Jaroslav Žák a Únor 1948 VY_32_INOVACE _1B18
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
National parks in the USA
L‘ AGRICULTURE ET L‘ INDUSTRIE DE LA FRANCE VY_32_INOVACE_5A8.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Základní pojmy grafiky
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
Německá otázka. Stavba berlínské zdi
Reakce karbidu vápenatého s vodou
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Fish ‘n’ chips VY_32_INOVACE_3B7 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
What is Easter? VY_32_INOVACE_3B6 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DANĚ Seznámení se základními typy daní VY_32_INOVACE_7A18 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Karel Hübner.
Summer Olympic Disciplines Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3B4.
VY_32_INOVACE_2C18 Emil Zátopek legenda atletiky.
Nacismus Michal Kolář.
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
London 2012 VY_32_INOVACE_3B2 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová.
Starověké olympijské hry Novodobé olympijské hry Mgr. I. Roubalíková
Transkript prezentace:

Hry ve stínu hákového kříže VY_32_INOVACE_1C8 OH Berlín 1936 Hry ve stínu hákového kříže

Letní olympijské hry 1936 dějiště her: BERLÍN termín her: 1.8. – 16.8. 1936 pořadatel určen 1931 (před nástupem nacismu) znovu začlenění Německa do mezinárodního společenství po 1 sv. válce (mělo být pořadatelem her v roce 1916)

Letní olympijské hry 1936 politické zneužití mezinárodní sportovní události (sport = prostředek politického soupeření hlavně ve 2/2 20. stol.) nástroj nacistické propagandy veřejná prezentace síly nadřazenost něm. národa kult mládí síly a krásy (i když pro válečné účely)

Hitlerovy hry vlna protestů proti konání her v Berlíně především němečtí emigranti Spojené státy uvažují o bojkotu náhradní místo – Španělsko kuli občanské válce nešlo změnu provést MOV svolil ke konání her v Berlíně svět se nechal ochotně balamutit Goebblsovou propagandou o Německé zemi toužící po míru nechal se oslepovat pompézní organizací

Hitlerovy hry nové sportoviště - Olympiastadion (110 tis. Diváků / 77 mil. říšských marek) první televizní přenosy štafeta olympijské pochodně (z řecké Olympie do dějiště her) olympijská vesnice http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Bundesarchiv_Bild_183

Hrdina her James Cleveland „Jesse“ Owens nejúspěšnější sportovec her- americký černoch alespoň částečně pokořil Hitlera 4 zlaté medaile v běhu na 100 metrů na 200 metrů, ve skoku dalekém ve štafetě na 4x100 metrů legenda o Hitlerovi a Luz Langovi http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jesse_Owens.jpg

Německý triumf 1. místo v hodnocení zemí (33 zlatých medailí) fyzická převaha vrchol evropské civilizace USA až na 2. místě – někteří sportovci bojkotovali mezinárodní akceptace absence skutečně silného odporu přehlížení praktik nacistického režimu

Letní olympijské hry 1936 Sports, Politics, and Propaganda: The Nazi Olympics of 1936 (NHD 2011) - krátký dokument (cca 10 min, anglicky) http://www.youtube.com/watch?v=Qix2oiw9px4

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Letn%C3%AD_olympijsk%C3%A9_hry_1936 http://www.mr-sport.cz/olympiada-peking-2008/historie-olympijske-pochodne-a-olympijskeho-ohne/ http://www.radio.cz/cz/rubrika/udalosti/1936-11-oh-v-berline http://www.youtube.com/watch?v=Qix2oiw9px4

Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_1C8 Jméno autora: Mgr. Lucie Šimečková Název práce: OH Berlín 1936 Předmět: Tělesná výchova Ročník: 2.ročník – pilotováno ve třídě sexta Časová dotace: cca 25 min Vzdělávací cíl: seznámit žáky s historickými fakty a významem OH v roce 1936; materiál se využije ve výkladové části hodiny (přesah do Společenských věd ) Pomůcky: počítač, projektor Inovace: s využitím ICT žáci pochopí význam zneužívání sportu jako prostředku politiky Poznámka: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání a pro potřeby výuky na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Datum vzniku: 25. 4. 2013