Aplikace ERTMS/ETCS v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Advertisements

PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Rozvoj nových technologií na síti SŽDC
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Nejmodernější zabezpečovací zařízení v železniční dopravě
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení
Technické řešení stacionární části systému ERTMS/ETCS v úrovni L1, L2, LC 24. října 2004.
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Facility management ČSN EN
Dopravní fakulta Jana Pernera
Elektrotechnika (26 – 41 – M / 01) Výpočetní a komunikační technika Automatizace a elektronické systémy v dopravě.
Co je a k čemu slouží benchmarking?
KP ETCS Kolín – Břeclav Infrastruktura a RBC
Charakteristické znaky MHD
Richard Lipka Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných věd Západočeská univerzita, Plzeň 1.
INTESPOJ Návrh standardizace Informačních systémů
Řízení a vizualizace záložního diesel-agregátu
Optical Fibre Apparatus Kam kráčí české GEPON sítě Konference „Kam kráčí české bezdrátové sítě“ Sušice Věra Plodíková OFA s.r.o.
Zavádění a údržba informačních systémů
Postup prací na realizaci projektů ETCS v síti SŽDC z pohledu hodnotitele bezpečnosti (2014) Michal Stolín, květen 2014.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
K aktuálním problémům zabezpečovací techniky v dopravě IX Současné problémy moderních elektronických zabezpečovacích zařízení, aneb „Quo Vadis“ současná.
Dokumentace informačního systému
Výprava vlaku Pohotovi k odjezdu Výzva k pohotovosti Souhlas k odjezdu
Rámec financování výzkumu a vývoje v České republice a OP VaVpI (k 28. červnu 2007) Dr. Marek Blažka Sekretář Rady pro výzkum a vývoj.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
BEZDRÁTOVĚ OVLÁDANÉ POJEZDY TERČŮ STŘELNICE
STRATEGIE ROZVOJE SLUŽEB ICT VE ŠKOLE PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Železniční doprava Základní pojmy
PPK vs. 3Dosa Školení dodavatelů geodetických prací, Brno,
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Doc. Vladimír Rogalewicz, CSc. CzechHTA, České vysoké učení technické v Praze Fakulta biomedicínského inženýrství, Kladno Využití.
[ 1 ] PharmDr. Martin Beneš © 2011 Státní ústav pro kontrolu léčiv Kam kráčí lékárenství ? Martin Beneš ředitel SÚKL.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
AŽD Praha s.r.o. 16. Října 2013, TSI ŽELEZNIČNÍ INFRASTRUKTURY A NAVAZUJÍCÍ TVORBA EVROPSKÝCH NOREM Zkušenosti AŽD s implementací TSI podsystému řízení.
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Setkání s dopravciPraha | 26. listopadu Elektronické jízdní řády (ETD) Aktuální informace a stav vývoje Petr Vacek Setkání s dopravci, Praha, 26.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Tabulky traťových poměrů
MIREL verze 3 ZSSK Svoboda, rev
eRecept – aktuální stav a plánovaný vývoj do
Řízení zásob ve výrobním podniku
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Jednotný evropský železniční prostor
Využití technologie RFID ve společnosti Nábytek Penta, s. r. o.
Řízení zásob ve výrobním podniku
Ing. Jiří Baťka, AŽD Praha
Stav projektu ERTMS / ETCS v České republice
Aktuální projekty ERTMS/ETCS v Evropě
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Aplikace ERTMS/ETCS v ČR Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR M. Stolín Výzkumný ústav železniční ZZ = staniční a traťové zab. zař.

Aplikace ERTMS/ETCS v ČR FAQ aneb „Než na to zapomenu...“ ETCS je zabezpečovač, nikoli automatizační prostředek!!! Nevybavený (Unfitted) = není ETCS ZZ = staniční a traťové zab. zař.

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Zabezpečovací zařízení – současný stav ZZ ZZ = staniční a traťové zab. zař. ZZ = staniční a traťové zabezpečovací zařízení

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Aplikace ETCS úrovně 1 LEU GSM-R Euroradio LEU LEU LEU ZZ „Inteligentní“ L1 – propojení LEU <-> IXL

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Aplikace ETCS úrovně 2 ZZ Level 2,5 – logika v RBC, ze ZZ se stává Object Controller GSM-R Euroradio RBC

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Aplikace ETCS úrovně 3 RBC Jen vybavené vlaky. Low-Cost varianta GSM-R Euroradio

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Specifikace zajišťují interoperabilitu, nedefinují systém jediným možným způsobem Pro aplikaci ETCS u ČD je nutno definovat zvolenou úroveň rozhraní na vozidle rozhraní k exist. traťovému zařízení koexistence se současným LVZ definice národních hodnot a dalších parametrů strategie pro testování a migraci

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Vhodnost jednotlivých úrovní – kriteria přechod na ETCS nesmí zhoršit současný stav nutnost současného provozu i nevybavených vlaků nezasahovat výrazně do nově vybudovaného zařízení koridorů do budoucna je cílovým stavem úroveň 3 rozumný poměr ceny a poskytované funkčnosti

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Úroveň Vlastnosti L1 Bodový zabezpečovač – zhoršení proti LVZ L1+Infill Možné řešení, ale náklady neúměrné efektu L2 RBC znamená investici navíc, ale přinese lepší funkčnost Dobré podmínky pro přechod na L3 L3 Řešení není zralé Pouze vybavená vozidla Ad L1+Infill: Infill rádiem, rádio GSM-R, raději rovnou L2. Další náklady plynou z propojení LEU (předstih informace) a z navázání na stavědlo místo na návěstidlo. Pro L2 dále mluví: elektronická stavědla na koridoru, příprava na L3. Možnost postupného odstraňování návěstidel.

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Rozhraní na hnacím vozidle ER ATO ODO EB PS EVC DMI STM-LVZ BTM

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Traťové vybavení ETCS úrovně 2 ZZ Level 2,5 – logika v RBC, ze ZZ se stává Object Controller GSM-R Euroradio RBC

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Brzdné křivky pro současný stav 200 160 90 1000 1500 1000 1000 1000 900 Statický profil Dynamický profil

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Koexistence s LVZ – STM modul supluje funkci LS zobrazení návěstního znaku na DMI ALE problém bezp. zobrazení zelené funkce živáku vs. potvrzení omezující návěsti

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR Národní hodnoty a další parametry např. rychlostní linity (Nevybavený, Posun, SR, ...), parametry MA (sekce, time-out, bod nebezpečí, ...), reakce na chybu (linking, ...) Pro pilotní úsek co nejjednodušší volby

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR PROBLEMATICKÁ MÍSTA Přejezdy měly by nebýt pomalý vlak odkládá výstrahu rychlý vlak žádá o předčasnou výstrahu Soulad s optickou návěstí v podstatě není možný otázka Stůj Posun

Specifikace požadavků na aplikaci systému ERTMS/ETCS v ČR MIGRACE v úrovni 2 Palubní část Traťová část Jízda Nevybavené vlaky – beze změny Vybavené vlaky bez ETCS, ale LVZ STM mód ETCS Plný dohled zcela nevybavená Nevybavený TESTOVÁNÍ – dle strategie dodavatele