Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Tematická oblast: Mikroekonomie Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Opakovací test BB 1.pololetí 2.roč. Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_EK_20_opakovaci test Datum tvorby: Klíčová slova: trh, ekonomie, cena, monopol Anotace: prezentace určena k celkovému opakovaní učiva 2. roč.
EKONOMIE Závěrečné opakování 1.pololetí 2.roč.
1.DOMÁCNOST X
10. Forma struktury trhu (dominantní postavení na trhu)…?
1.DOMÁCNOST MONOPOL X
3. Statky a …?
1. Jeden ze tří základních ekonomických subjektů?
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY MONOPOL X
16. ….. je takové množství poptávaného zboží, které jsou kupující ochotni koupit za určitou cenu.
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY MONOPOL X POPTÁVKA 17.
13. Peněžní vyjádření hodnoty statků a služeb.
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY MONOPOL X 13. CENA POPTÁVKA 17.
7. Místo, kde se setkává nabídka s poptávkou je…?
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY TRH MONOPOL X 13. CENA POPTÁVKA 17.
5. Auta, sešity, boty jsou…?
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH MONOPOL X 13. CENA POPTÁVKA 17.
14. Prostřednictvím cen trh přináší informace o nákladech spojených s výrobou statků a služeb. O jakou funkci trhu se jedná?
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH MONOPOL X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17.
17. Ekonomie je věda, která využívá poznatků a metod jiných vědních disciplín. Proto je to věda...?
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH MONOPOL X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ
9. Užitečná …., kterou jedni lidé poskytují druhým.(doplňte)
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4. 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9.ČINNOST 10. MONOPOL X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ
4. Věda, která se zabývá vztahy mezi lidmi…
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9.ČINNOST 10. MONOPOL X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ
11. … je takové množství zboží, které jsou výrobci ochotni dodat na trh za určitou cenu. (doplňte)
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6. 7.TRH 8. 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ
8. Prodávající a …..?
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6. 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ
6. Věda zabývající se bohatstvím, penězi, hospodařením…?
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6.EKONOMIE 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ
15. Pocit nedostatku něčeho se definován jako…?
1.DOMÁCNOST 2. 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6.EKONOMIE 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. POTŘEBA 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ
2. Funkce trhu?(Podněcující)
1.DOMÁCNOST 2.STIMULAČNÍ 3.SLUŽBY 4.SOCIOLOGIE 5.STATKY 6.EKONOMIE 7.TRH 8.KUPUJÍCÍ 9.ČINNOST 10. MONOPOL 11. NABÍDKA 12. X 13. CENA 14. INFORMAČNÍ 15. POTŘEBA 16. POPTÁVKA 17. INTERDISCIPLINÁRNÍ
SUBSTITUČNÍ EFEKT (ZDRAŽÍ – LI ZÁKAZNÍKOVI OBLÍBENOU ZNAČKU, TAK SI KOUPÍ LEVNĚJŠÍ ZNAČKU)
Zdroje: • Zápisky autorky • Sojka, Pudlák. Ekonomie pro střední školy. 5.upr. vydání. Praha: Fortuna, • ISBN