Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Název Oběhová soustava člověka
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Neúnavná srdeční pumpa
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Lidské tělo - opakování
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) septima, 3. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Anatomie člověka Předmět.
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) septima, 3. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Anatomie člověka Předmět.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
VY_52_inovace_PRV.5.24 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Srdce Velký a malý krevní oběh Procvičování
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Tercie
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Oběhová soustava Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci oběhové.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: Ročník (obor) sexta, 2. A K/81, K/41, Gymnázium Tematická oblast Zoologie Předmět Biologie.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
SOUSTAVA OBĚHOVÁ Soustava krevního oběhu tvoří srdce, soustavu cév a krev Srdce je uloženo v dutině hrudní za hrudní kostí ve vazivovém vaku OSRDEČNÍKU.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
KREVNÍ OBĚH Odkysličená krev přitéká horní a dolní dutou žilou do pravé síně, současně se plní krví okysličenou levá síň (krev do ní přivádějí z plic plicní.
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Oběhová soustava – prověrka 1. VY_52_INOVACE_26 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Srdce a krevní oběhy Autor: Mgr. Diana Mücksteinová
Oběhová soustava.
Cévní soustava3 SRDCE, CÉVY.
Srdce Prezentace byla vytvořena s použitím obrázků Google a tohoto webu: vytvořil: Richard Jonáš.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_07_28_Oběhová soustava, srdce OBĚHOVÁ SOUSTAVA, SRDCE.
Projekt: EU peníze školám registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_52_INOVACE_PŘ.36 Vytvořeno: únor 2013 Základní škola a mateřská škola.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA II SRDCE, SLEZINA, BRZLÍK. STAVBA SRDCE.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, srdce Ročník: 8.
Oběhová soustava obratlovců Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření17.
Oběhová soustava srdce a cévy
Krevní oběh.
VY_32_INOVACE_04-13 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_03
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_15_01_krevní oběh.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
KREVNÍ OBĚH (opakování)
Projekt: EU peníze školám registrační číslo: CZ / /21
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1026 Autor: Mgr. Kamila Dědáková Zpracováno: 28. 2. 2013 Ročník (obor) septima, 3. A 79-41-K/81, 79-41-K/41, Gymnázium Tematická oblast Anatomie člověka Předmět Biologie Anotace: Prezentace, která by měla sloužit k procvičování již osvojeného učiva o o krevním oběhu a tlaku. Šablona Číslo materiálu III/2-14 III/2-14-14

OPAKOVÁNÍ OBĚHOVÉ SOUSTAVY II. http://www.i60.cz/obrazky/velke/srdce4_201212011219063.jpg

Doplň slova do vět: Součástí ………………........ je oběh ………….……..…....…. Z břišní aorty proudí ................................ krev prostřednictvím ........……………... do ledvin, kde se krev ………………….... a prostřednictvím ………………..…………… proudí do ………………………………… http://skolajecna.cz/biologie/Images/Textbook/Big/0030000/00243.jpg

Doplň slova do vět: Součástí ………………........ je oběh velkého/tělního Součástí ………………........ je oběh ………….……..…....…. Z břišní aorty proudí ................................ krev prostřednictvím ........……………... do ledvin, kde se krev ………………….... a prostřednictvím ………………..…………… proudí do ………………………………… http://skolajecna.cz/biologie/Images/Textbook/Big/0030000/00243.jpg ledvinný okysličená ledvinné tepny odkysličí ledvinné žíly dolní duté žíly

Doplň slova do vět: ………………............…... oběh rozvádí ………….……..….… krev z ........……………... komory přes …...…………………… do levé a pravé plíce, kde se krev …………………………….. a vrací se zpět ………………..…………………… do levé ………………………………… http://skolajecna.cz/biologie/Images/Textbook/Big/0030000/00243.jpg

Doplň slova do vět: ………………............…... oběh Malý/plicní ………………............…... oběh rozvádí ………….……..….… krev z ........……………... komory přes …...……………..............…….........… do levé a pravé plíce, kde se krev …………………………….. a vrací se zpět ………………..…………………… do levé ………………………………… http://skolajecna.cz/biologie/Images/Textbook/Big/0030000/00243.jpg odkysličenou pravé plicnici/levou a pravou plicní tepnu okysličí plicními žilami předsíně

Doplň slova do vět: Součástí ……………........... je oběh http://skolajecna.cz/biologie/Images/Textbook/Big/0030000/00243.jpg Součástí ……………........... je oběh ………….……..…....…, který rozvádí krev z orgánů ............................ soustavy prostřednictvím ........……………................ do jater. Po vstřebání živin krev putuje prostřednictvím ………………..…… do …………………………………...........

Doplň slova do vět: velkého/tělního http://skolajecna.cz/biologie/Images/Textbook/Big/0030000/00243.jpg Součástí ……………........... je oběh ………….……..…....…, který rozvádí krev z orgánů ............................ soustavy prostřednictvím ........……………................ do jater. Po vstřebání živin krev putuje prostřednictvím ………………..…… do …………………………………........... vrátnicový/jaterní trávicí vrátnicové žíly jaterní žíly dolní duté žíly

Doplň slova do vět: ………………............…... oběh rozvádí ………….……..….… krev z ........……………... komory přes …...…………………… do celého těla, kde se krev …………………………….. a vrací se zpět ………………..…………………… do pravé ……………………………… http://skolajecna.cz/biologie/Images/Textbook/Big/0030000/00243.jpg

Doplň slova do vět: ………………............…... oběh Velký/tělní ………………............…... oběh rozvádí ………….……..….… krev z ........……………... komory přes …...…………………… do celého těla, kde se krev …………………………….. a vrací se zpět ………………..…………………… do pravé ……………………………… http://skolajecna.cz/biologie/Images/Textbook/Big/0030000/00243.jpg okysličenou levé aortu odkysličí dolní dutou žílou předsíně

HODNOTA KREVNÍHO TLAKU VYHODNOCENÍ KREVNÍHO TLAKU Doplň tabulku: HODNOTA KREVNÍHO TLAKU VYHODNOCENÍ KREVNÍHO TLAKU 115/80 mm Hg 162/90 mm Hg 148/80 mm Hg 86/60 mm Hg pomůcka: nízký KT x normální KT x zvýšený KT x vysoký KT

HODNOTA KREVNÍHO TLAKU VYHODNOCENÍ KREVNÍHO TLAKU Doplň tabulku: HODNOTA KREVNÍHO TLAKU VYHODNOCENÍ KREVNÍHO TLAKU 115/80 mm Hg normální 162/90 mm Hg vysoký 148/80 mm Hg zvýšený 86/60 mm Hg nízký pomůcka: nízký KT x normální KT x zvýšený KT x vysoký KT

Použitá literatura a zdroje Jelínek, J. & Zicháček, V. (2007): Biologie pro gymnázia. Nakladatelství Olomouc, Olomouc, 575 s. Novotný, I. & Hruška, M. (2002): Biologie člověka pro gymnázia. Nakladatelství Fortuna, Praha, 240 s. Parker, S. (2007): Lidské tělo. Euromedia Group, Praha, 256 s. Vaněčková, I. et al. (2006): Přírodopis 8. Učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Fraus, Plzeň, 128 s. Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2013-02-28]. http://skolajecna.cz/biologie/Images/Textbook/Big/0030000/00243.jpg http://www.i60.cz/obrazky/velke/srdce4_201212011219063.jpg