Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium a SOŠ Jaroměř, Lužická 423, Jaroměř Mgr
Advertisements

LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
LES PRONOMS POSSESSIFS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Časové výrazy Les expressions temporelles
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_7C6 OddílY výhody použití.
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová ČASOVÁNÍ SLOVES TYPU МОЧЬ / ПОМОЧЬ VY_32_INOVACE_5C16.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
SKLOŇOVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁJMEN
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová Александр Сергеевич Пушкин в Царском Селе VY_32_INOVACE_5C11.
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová POHYB PO MĚSTĚ VY_32_INOVACE_5C13.
Transkript prezentace:

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř VY_32_INOVACE_5C17 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová INFINITIVNÍ OTÁZKY

Infinitivní věty - otázky

Infinitivní otázky v ruštině jsou velice frekventované nejčastěji mají podobu zjišťovací otázky odpovídají českým tázacím větám se slovesem mít (Mám se zeptat? Má napsat dopis? Mají tam zavolat?)

Infinitivní otázky tvoří je infinitiv plnovýznamového slovesa 3. pád podstatného jména či osobního zájmena (v případě, že chceme sdělit, popř. zdůraznit, kdo má něco udělat) tázací slovo (mohou být i bez tázacího slova)

Bez tázacího slova Пригласить его? Mám/e ho pozvat? Спросить мне его? Mám se ho zeptat? Позвонить нам ему? Máme mu zavolat? Написать (мне, нам) емy письмо? Mám/e mu napsat dopis?

S tázacím slovem Кого спросить? Koho se mám/e zeptat? Кому мне ещё написать? Komu mám ještě napsat? Что нам купить на ужин? Co máme koupit k večeři? Куда Максиму идти? Kam má Maxim jít?

Tvořte infinitivní otázky: Подруга хочет купить ранец. (где) Где подруге купить ранец? Ученики хотят выучить слова. (как) Как ученикам выучить слова? Я хочу написать письмо. (когда) Когда мне написать письмо? Они хотят сделать подарок маме. (какой) Какой им сделать подарок маме? Лидия Ивановна хочет доехать до центра. (на чём) На чём Лидии Ивановне доехать до центра?

Přeložte pomocí infinitivních otázek: Co mu máme koupit? Что нам ему купить? Co má teď dělat? Что ему/ей теперь делать? Koho máme ještě pozvat? Кого нам ещё пригласить? Mám zavolat rodičům? Позвонить мне родителям? Máme se zeptat Anny Petrovny? Спросить нам Анну Петровну?

Orientace ve městě Как проехать к почте? Jak se jede k poště? Как попасть к станции метро? Jak se dostanu/dostaneme na stanici metra? Как дойти до гостиницы? Jak mám/máme dojít k hotelu? Где нам выйти? Kde máme vystoupit? Где сделать пересадку? Kde mám/máme přestoupit?

Přeložte: Jak se dostaneme na náměstí? Как нам попасть (пройти) на площадь? Jak se jde k poště? Как дойти до почты (пройти к почте)? Kde mám vystoupit? Где мне выйти? Čím máme jet? На чём нам ехать? Jak se řekne rusky lístek? Как сказать по-русски lístek?

Спасибо за внимание

Zdroje: JELÍNEK, Stanislav. Raduga 2: po-novomu : učebnice ruštiny. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2008, 126 s. ISBN 978-80-7238-700-7. BELYNTSEVA, Olga a Adam JANEK. Učebnice současné ruštiny. Vyd. 1. Brno: Computer Press, c2009, xii, 554 s. Jazyky (Computer Press). ISBN 978-802-5124-420.

Gymnázium a Střední odborná škola, Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5C17 Jména autorů: PaedDr.Miroslava Drahorádová Název práce: Infinitivní otázky Předmět: ruský jazyk Ročník: 2. ročník Časová dotace: cca 20 minut Vzdělávací cíl: žák se naučí tvořit infinitivní otázky a osvojí si jejich používání Pomůcky: počítač, dataprojektor Inovace: s využitím ICT si žáci osvojí a procvičí novou látku Poznámka: Materiál je určen pro bezplatné používání a pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Datum vzniku: 04.06.2013