Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

Desetinná čísla Sčítání
VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Desetinná čísla 2.část.
zpracovaný v rámci projektu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Znalostio zlomcích.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Desetinná čísla
7..
Desetinná čísla - úvod.
Za předpokladu použití psacích potřeb
2,152 0,9 987, Desetinná čísla 3,14 0,98 1,11 1, ,45 Helena Půlkrábková.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Šest čtyři pět tři osm deset sedm devět dvě jedna.
Pozor, čárka I..
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
Sčítání desetinných čísel
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
72.1 Odčítání desetinných čísel
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum: Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_506_PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ Téma: PROCVIČOVÁNÍ PÍSEMNÉHO.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ. 1
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jméno autora výukového materiálu
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
DESETINNÁ ČÍSLA.
Učíme se poznávat hodiny II, 3. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_42_INOVACE_02_ČÍSLO A PROMĚNNÁ_26
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Desetinná čísla a zlomky
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Rozvinutý zápis čísel VY_32_INOVACE_14 –matematika, 4. ročník
Transkript prezentace:

Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3228 Datum: 5. 5. 2013 Základní škola Havlíčkův Brod, Štáflova 2004 Jméno: Mgr. Kateřina Zimplová Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh, téma: VY_32_INOVACE_M4-5_13_Desetinná_čísla_02_5.ročník Metodické doporučení/anotace: DUM slouží k výkladu a rozšíření učiva.

Desetinná čísla - seznámení

Každý desetinný zlomek můžeme zapsat jako desetinné číslo Každý desetinný zlomek můžeme zapsat jako desetinné číslo. Jak to provedeme? Máme např. zlomek 215 100 . Už víme, že jej můžeme zapsat také jako 2 15 100 . Pak píšeme: ZNÁZORNĚNÍ: desetiny setiny 2, 15 celá část desetinná část desetinná čárka

Příklady: Píšeme čteme 4 10 = 0,4 nula celá čtyři desetiny (žádná celá čtyři desetiny) 19 100 = 0,19 nula celá devatenáct setin (žádná celá devatenáct setin) 225 100 = 2,25 dvě celé dvacet pět setin

Procvičme to: 6 10 0,6 45 100 0,45 17 10 1,7 245 100 2,45 41 10 4,1 898 100 8,98 78 10 7,8 311 100 3,11

Pojmenuj desetinná čísla: 0,2 nula celá dvě desetiny 4,9 čtyři celé devět desetin 0,78 nula celá sedmdesát osm setin 1,25 jedna celá dvacet pět setin

Pamatuj si: Desetinné číslo může mít za desetinnou čárkou pouze desetiny. Pak říkáme, že má pouze jedno desetinné místo (za desetinnou čárkou je pouze jedna číslice): 0,1 7,8 6,5 Desetinné číslo, které má za desetinnou čárkou setiny, má dvě desetinná místa (za desetinnou čárkou jsou dvě číslice): 7,67 1,23 3,87

Roztřiď desetinná čísla podle počtu desetinných míst: S JEDNÍM DESETINNÝM MÍSTEM SE DVĚMA DESETINNÝMI MÍSTY 0,5 1,46 3,33 2,8 6,9 0,89 2,2

A ještě jedno pravidlo: Desetinné zůstane stejné, připíšeme-li za jeho poslední desetinné místo libovolný počet nul. Platí: 2,3 = 2,30 2,9 = 2,90 5,7 = 5,70 Je-li na posledním desetinném místě nula, můžeme ji v zápisu vynechat: 1,70 = 1,7 4,40 = 4,4 3,10 = 3,1

Použité zdroje: Učební texty byly vytvořeny s využitím učebnice: JUSTOVÁ, Jaroslava: Matematika pro 5. ročník ZŠ, 2. díl. 1. vyd. Praha: ALTER, 1996