Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : únor 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.5 Z7_ 18 Téma : JZ Asie Ročník : 7. Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/21.3068
Anotace: Prezentace umožní žákům vytvoření reálné představy o zemích Arabského poloostrova. Žáci se seznámí se specifickými charakteristikami hospodářství a charakterem kultury dané oblasti, pracovní listy slouží k opakování učiva. Materiál byl určen pro interaktivní tabuli. Pro vyplnění pracovních listů využívá funkce pera. Pracovní listy však lze použít i tištěné na papíře. Kde je možnost připojení více myší, lze využít systém Multiple-Mouse k soutěži mezi žáky. Cílová skupina: 7.ročník
Jihozápadní Asie Spojené arabské emiráty Saudská Arábie Katar Bahrajn Omán Jemen Kuvajt
SAE Abú Zabí ropa, barevné kovy chemický, hutní-hliník
Abú Dhabí
Katar Dauhá sucho – odsolování vody ropa, zemní plyn
Saudská Arábie Rijád ropa, zemní plyn, železná ruda, barevné kovy hutě datle, ječmen, kávovník velbloud, ovce, kozy odsolování vody Mekka, Medina
Kuvajt válka s Irákem (1990) ropa
Bahrajn Jemen Abú Dhabí artézské studny Saná Al Káida - terorismus Aden
Omán Maskat perly
Které hospodářské zvíře je typické pro JZ Asii? velbloud osel
Bohatství Kuvajtu plyne z těžby: ropy železné rudy síry
Napiš alespoň 3 pojmy související s islámem a vysvětli je. 2. Jak získávají arabské země vodu?
Napiš alespoň 3 pojmy související s islámem a vysvětli je. Alláh, muslim, Mekka, korán, ramadán 2. Jak získávají arabské země vodu? odsolováním mořské vody
Ilustrace: www.office.microsoft.com