Vážení vozidel za jízdy WIM PŘÍČINA EFEKT VÝSLEDEK Doc.Ing.Emil Doupal, CSc.
Proč Weigh in Motion? Informace o dopravním proudu vozidel Plán budoucí sítě Redukce poškozování silniční infrastruktury Nižší náklady na opravy a údržbu Redukce oprav silnic Méně nehod a kongescí Redukce nehod způsobených přetíženými vozidly Ochrana osob
Využití dopravních systémů Monitorování & záznam údajů o dopravním proudu vozidel v on-line režimu Organizace a řízení dopravy Postih Rozměry vozidel Vzdálenost mezi vozidly Rychlost Hmotnost
Detekce & identifikace vozidel
Automatická klasifikace vozidel 1 2 3 4 6 5 7
Statistické výstupy
Pilotní projekt WIM Konfigurace stanice WIM I/52 - půdorys
Pilotní projekt WIM WIM stanice I/52 - přehled
Možnosti využití WIM Doplnění kontrolní části (enforcementu) systému výkonového zpoplatnění s využitím systému dynamického vážení jako zařízení pro přímý postih při přestupku Monitorování zatížení na tranzitních komunikacích třídy E za účelem získání spolehlivých a ověřitelných podkladů o tranzitní dopravě pro hlášení EU Systém hospodaření s vozovkou (PMS pavement management system) Doplnění mýtného systému o WIM s ohledem na možnost využití zpoplatnění za t/km nebo zpoplatnění podle tříd a hmotnosti vozidel Monitoring mostů pod zatížením a ochrana mostů
ZÁVĚRY Weigh in Motion Komplexní detekce dopravního proudu vozidel Organizace a řízení dopravy Automatický záznam přetížených vozidel Weigh in Motion Šetří veřejné prostředky a operační náklady Příspěvek k bezpečnosti provozu
Certifikovaná metodika nízko-rychlostního kontrolního vážení Co je třeba realizovat? Certifikovaná metodika nízko-rychlostního kontrolního vážení Centrální databáze WIM (data všech vozidel NDIC ?, ŘSD ?, KRAJE ?) Celostátní koncepce WIM {transit & kraje} Sledování mostních konstrukcí pod reálným zatížením vozidly
Doc.Ing.Emil Doupal, CSc.