MATEMATIKA pro 1. stupeň ZŠ VY_32_INOVACE_02_15_počítání do 20 s přechodem přes deset (dočítání do 12)
DOČÍTÁME DO 12 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 10 + 2 = 12 9 + 3 = 12 8 + 4 = 12 7 + 5 = 12
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 6 + 6 = 12 5 + 7 = 12 4 + 8 = 12 3 + 9 = 12 2 + 10 = 12
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 8 + 4 = 12 6 + 6 = 12 10 + 2 = 12 7 + 5 = 12 9 + 3 = 12
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 3 + 9 = 12 5 + 7 = 12 2 + 10 = 12 4 + 8 = 12
METODICKÝ LIST: Snímek č. 2 – dočítání do 12 s přechodem přes základ, příklady 10 + 2, 9 + 3, 8 + 4, 7 + 5. Postupně nabíhají jednotlivé prvky animace, žáci počítají nahlas u každého řádku do 12 a sledují jak se mění poměr mezi červenými a modrými prvky, pak naskočí příklady a než přejde pedagog na další snímek, je možnost ještě jednou přepočítat prvky a přečíst dané příklady, aby si žáci upevnili z jakých čísel a kolika prvků se každý příklad skládá. Následně lze ještě s tímto snímkem pracovat tak, že pedagog stáhne karty s příklady dolů ke spodnímu okraji snímku, a to tak, aby to žáci neviděli a pak žáci přiřazují příklady ke správnému zobrazení. Kontrola správnosti je na pedagogovi. Po ukončení práce se snímkem je nutné dohlédnout na to, aby příklady byli na svých místech u správného zobrazení, jinak by při příštím spuštění prezentace neprobíhala správně. Přechod na další snímek následuje po kliknutí. Snímek č. 3 - dočítání do 12, příklady 6 + 6, 5 + 7, 4 + 8, 3 + 9, 2 + 10. Postup činností je stejný jako u snímku č.2. Snímek č. 4 + č. 5 - procvičování dočítání do 12 s přechodem přes základ,. Postupně nabíhají jednotlivé prvky animace, pak žáci přiřazují potřebný počet červených a modrých prvků podle zadaných příkladů, které nejsou umístěny v pravidelném sledu za sebou. Po ukončení činností s těmito snímky je nutno vrátit prvky zase dolů na spodní stranu snímku v libovolném pořadí.
AUTOR : Mgr. Martina Skálová ZDROJE: V této prezentaci byly použity pouze prvky z programu Microsoft Power Point. AUTOR : Mgr. Martina Skálová