OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Druhá mocnina dvojčlenu
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Rozdíl druhých mocnin.
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_143 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _726 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
KVADRATICKÉ NEROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Rozklad mnohočlenů na součin
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Rozklad mnohočlenů na součin vzorce
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_209_ČJ 2 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vlastní jména NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Ing. Jitka Michálková Název : VY_32_INOVACE_9B_14_Rozklad na součin.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_ČJ4
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_65_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_259_ČJ7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_163_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_162_M2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_75_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_62_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_116_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_18_AJ4
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_92_M7
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_85_M8
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_31_ČJ4
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_11
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_59_F7
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_61_PRV1
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_43_F6
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_28_ČJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_8_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_194_ČJ3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_88_M7
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Úpravy algebraických výrazů
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_66_PRV1
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
Výrazy-algebraické vzorce
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_234_ČJ2
Úpravy algebraických výrazů
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_50_F6
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_49_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_16_AJ4
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_45_F6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_68_PRV1
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Algebraické výrazy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková organizace CÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2193 KLÍČOVÁ AKTIVITA: III/2 TÉMA HODINY: Odčítání mnohočlenů ROČNÍK: 8. PŘEDMĚT: Matematika AUTOR MATERIÁLU: Karel Koryťák

POPIS MATERIÁLU DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: prezentace v PowerPointu MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: F POPIS PRÁCE S MATERIÁLEM: žáci si zopakují tři základní matematické vzorce pro úpravu mnohočlenů ,aplikují tyto vzorce na konkrétní příklady, učí se využívat vzorce pro rozklady dvojčlenů a trojčlenů OČEKÁVANÝ VÝSTUP: žák řeší úpravu algebraických výrazů s pomocí vzorců ZKUŠENOST S PILOTÁŽÍ: žáci při opakování a procvičování učiva správně reagovali, pochopily úpravu dle vzorců a na pracovních listech 1 a 2 dobře reagovali. Nicméně k zautomatizování těchto úprav se budeme v průběhu cyklických opakování stále vracet. ZDROJ: nebyl použit žádný zdroj

Jaké máme typy matematických vzorců pro úpravu mnohočlenů? 1.(a + b)2 = a2+2ab+b2 2.(a - b)2 = a2-2ab+b2 3.(a2- b2) = (a+b).(a-b)

Jak tyto vzorce využít? x2+8x+16= a2+2ab+b2 =(a + b) 2 TYPOVÝ 1 : Rozložte na součin tento trojčlen: x2+8x+16= Zaměníme-li levou a pravou stranu vzorce 1, dostaneme: a2+2ab+b2 =(a + b) 2 Upravme tedy náš trojčlen : x2+8x+16 a dostaneme následující : x2+8x+16 =(x + 4) 2 = (x + 4).(x + 4)…tj. požadovaný součin činitelů

Jak tyto vzorce využít? X2 - 12x+36= a2-2ab+b2 =(a - b) 2 TYPOVÝ 2 : Rozložte na součin tento trojčlen: X2 - 12x+36= Zaměníme-li levou a pravou stranu vzorce 2, dostaneme: a2-2ab+b2 =(a - b) 2 Upravme tedy náš trojčlen : x2 -12x+36 a dostaneme následující : x2- 12x+36 =(x - 6) 2 = (x - 6).(x - 6)…tj. požadovaný součin činitelů

Jak tyto vzorce využít? X2 – 64 = (a + b) . (a - b) = a 2 - b 2 TYPOVÝ 3 : Rozložte na součin tento dvojčlen : X2 – 64 = Zaměníme-li levou a pravou stranu vzorce 3, dostaneme: (a + b) . (a - b) = a 2 - b 2 Upravme tedy náš dvojčlen : x2 - 64 a dostaneme následující : x2 - 64 = (x + 8).(x - 8)…tj. požadovaný součin činitelů

Pracovní list 1 pro procvičení učiva: Úkol: Rozložte na součin činitelů následující trojčleny : a) 1 + 2a + a2 = (1 + a).(1 + a) (p + 4).(p + 4) b) p2 + 8p + 16= (2a + 1).(2a + 1) c) 4a2 + 4a + 1 = (b - 5).(b - 5) d) b2 - 10b + 25= e) 4c2 - 8c + 4 = (2c - 2).(2c - 2) f) 1 - 8a + 16a2 = (1 – 4a).(1 – 4a)

Pracovní list 2 pro procvičení učiva: Úkol: Rozložte na součin činitelů následující dvojčleny : a) a2 - 16 = (a - 4).(a + 4) (7 + x).(7 - x) b) 49 - x2 = (x + 2y).(x – 2y) c) x2 – 4y2 = (5y - 10).(5y + 10) d) 25y2 - 100 = e) 9x2 - 9z2 = (3x – 3z).(3x + 3z) (7b – 4a).(7b + 4a) f) 49b2 - 16a2 =