Člověk a voda – VODNÍ STAVBY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

 Podíl objemu a termodynamické teploty plynu je při stálém tlaku konstantní. ? Jaké je znění Gay – Lussacova zákona ?  Objem určitého množství plynu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ J08 TEMA: Oběhový systém, srdce ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Náhradní rodinná péče VY_32_INOVACE_19_36. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 09 TÉMA: Atmosférický tlak ČÍSLO.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Netvořice
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_45_Subtropická biota
METODY ODDĚLOVÁNÍ SMĚSÍ
ČÍSLO PROJEKTU: OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
9. OCEÁNY A MOŘE VY_32_INOVACE_11_Z4
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_43_Alois Jirásek
POHYBOVÁ SOUSTAVA I..
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NAŠE VLAST – Česká republika
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
F-Pn-P071-Michelsonuv_pokus
F-Pn-P055-cocka_Spojka PAPRSKOVÁ OPTIKA 5. SPOJNÁ ČOČKA.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
F-Pn-P056-cocka_Rozptylka
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a záření – DETEKCE IONIZUJÍCÍHO ZÁŘENÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Kubické elementární buňky
F-Pn-P068-Mikroskop PAPRSKOVÁ OPTIKA 9. MIKROSKOP.
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
F-Pn-P066-Dalekohledy PAPRSKOVÁ OPTIKA 7. DALEKOHLEDY.
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
4. Analogový vs. digitální signál
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – vodstvo
Člověk a voda – HYDROSTATIKA
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
SKLÁDÁNÍ VEKTOROVÝCH VELIČIN
Sdělovací technika– POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
2. Centrální gravitační pole
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – PRINCIPY PŘÍSTROJŮ
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
Transkript prezentace:

Člověk a voda – VODNÍ STAVBY F-Pn-P025-Zdymadlo Člověk a voda – VODNÍ STAVBY Zdymadlo (Plavební komora) Možnosti výklad animace o prezentaci konec

Dvojicí vodotěsných vrat Velký výškový rozdíl na vodním toku vyvolaný např. jezem lze s lodí překonat jen pomocí tzv. zdymadla (též plavební komory). Zdymadlo je tvořeno: Dvojicí vodotěsných vrat Přepouštěcími ventily, které spojují komoru s jedním úsekem řeky Přepouštěcími ventily, které spojují komoru s různými úseky řeky.

Ventil i vrata jsou zavřené. Rozdíl hladin se nemůže vyrovnat. Zde je ventil otevřený. Hladina v komoře i okolní řece je z principu spojených nádob stejná. Ventil i vrata jsou zavřené. Rozdíl hladin se nemůže vyrovnat.

Po spodní části toku se blíží loď. Vrata komory se otevřou Po spodní části toku se blíží loď. Vrata komory se otevřou. Hladiny jsou ve stejné výši, nic tomu nebrání.

Spojení s dolní částí toku se uzavře. Po otevření spojení s horním tokem se začnou hladiny spojených nádob vyrovnávat. Spojení s dolní částí toku se uzavře.

Po vyrovnání hladin je možné vrata plavební komory otevřít Po vyrovnání hladin je možné vrata plavební komory otevřít. A loď odpluje do oblasti horního toku. Všimněte si, že se vrata vždy otevírají ve směru proti vyšší z hladin. Případný vyšší tlak na jedné straně vrat je tak dovírá a tím i utěsňuje.

Cesta zpět je jen dílem opačného postupu operací. Krásou celého zařízení je to, že funguje téměř samo a to jen na základních principech fyziky tekutin.

Prezentace Zdymadlo Zdroje a použitá literatura: Zdymadlo. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2012 [cit. 2012-01-20]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zdymadlo Locks. TerraX.org: "Teaching people about the world in which we live." [online]. 2009 [cit. 2012-02-08]. Dostupné z: http://terrax.org/sailing/locks/canallock.aspx Prezentace byla vytvořena v rámci projektu: „Přechod na komplexní multimediální výuku na Gymnáziu Jaroslava Vrchlického v Klatovech“