POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Advertisements

Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová KONSTRUKCE ČTVERCE OBDÉLNÍKU.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem a povrch kvádru a krychle
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Poměr.
Digitalizace výuky Příjemce
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Opakování na 3. písemnou práci
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Numerické myšlení Kontrola úloh z pracovního listu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
OBDÉLNÍK Slovní úlohy.
Krácení a rozšiřování poměru
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Opakování na 4. písemnou práci
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Sčítání desetinných čísel
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Poměr v základním tvaru.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Procenta v „autařské“ praxi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Tlak – výpočty příkladů
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
POMĚR.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Délka kružnice, obvod kruhu
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Úměrnost přímá a nepřímá Mgr. Petra Toboříková
Poměr v základním tvaru.
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Opakování 2. písemná práce
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Rovnice.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Transkript prezentace:

POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH 30 POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH

Rychlost automobilu a motokola byly v poměru 5 : 4 Rychlost automobilu a motokola byly v poměru 5 : 4. Jezdec na motokole ujel 20 km. Kolik kilometrů ujel v téže době automobil? poměr rychlostí je auto : motokolo ……. 5 : 4 a dráhy musí být ve stejném poměru  5 : 4 = x : 20 x = 5 . 5 x = 25 Automobil ujel 25 km. .5

Při výprodeji snížil obchodník cenu bot v poměru 4 : 5 Při výprodeji snížil obchodník cenu bot v poměru 4 : 5. Kolik korun stály boty původně, když nyní stojí 2 400Kč? 4 : 5 = 2 400 : x x = 5 . 600 x = 3 000 Boty před slevou stály 3 000,- Kč. .600

Na vymalování 15 m2 potřebujeme 1,5 kg barvy Na vymalování 15 m2 potřebujeme 1,5 kg barvy. Kolik kg barvy je třeba na vymalování 20 m2? plochy jsou v poměru 20 : 15  množství barvy je ve stejném poměru  20 : 15 = x : 1,5 x = 20 : 10 x = 2 Na vymalování 20 m2 je třeba 2 kg barvy. :10

Do bábovky pro 3 děti zamíchala maminka 3 vejce, 120g másla, 150g cukru, 270g hrubé mouky, 210 ml mléka. Kolik surovin by potřebovala pro 5 dětí? počet dětí je v poměru 5 : 3, suroviny musí být ve stejném poměru  vejce: 5 : 3 = x : 3  x = 1 . 5 = 5 máslo: 5 : 3 = x : 120  x = 40 . 5 = 200g cukr: 5 : 3 = x : 150  x = 50 . 5 = 250g mouka: 5 : 3 = x : 270  x = 90 . 5 = 450g mléko: 5 : 3 = x : 210  x = 70 . 5 = 350ml Pro pět dětí je třeba 5 vajec, 200 g másla, 250 g cukru, 450 g mouky a 350 ml mléka.

Průměr vlasu pod mikroskopem je 28 mm Průměr vlasu pod mikroskopem je 28 mm. Jaký je průměr vlasu ve skutečnosti, když zvětšení mikroskopu je 1400 : 3. 1400 : 3 = 28 : x x = 3 : 50 x = 0,06 Průměr vlasu je 0,06 mm. :50

Délka auta na obrázku je 4,2cm Délka auta na obrázku je 4,2cm. Obrázek je oproti skutečnosti zmenšený v poměru 3: 280. Jaká je délka skutečného auta? obrázek : auto je 3 : 280 = 4,2 : x x = 1,4 . 280 x = 392 Skutečné auto má délku 392 cm, tj. 3,92 m. .1,4

Trám ze syrového dřeva má hmotnost 96kg Trám ze syrového dřeva má hmotnost 96kg. Počítá se, že vyschnutím se jeho hmotnost zmenší v poměru 5 : 6. Jaká bude hmotnost trámu po vyschnutí? 5 : 6 = x : 96 x = 5. 16 x = 80 Hmotnost trámu po vyschnutí bude 80 kg. .16

Rozměry fotografie jsou 6 cm a 9 cm, mají se zvětšit v poměru 8 : 3 Rozměry fotografie jsou 6 cm a 9 cm, mají se zvětšit v poměru 8 : 3. Jaké budou rozměry zvětšeniny? 6 . 8 3 = 16 9 . 8 3 = 24 Nová fotografie bude mít rozměry 16 a 24 cm.

Rozměry skříně jsou: výška 180 cm, délka 90 cm a šířka 45 cm Rozměry skříně jsou: výška 180 cm, délka 90 cm a šířka 45 cm. Jaké budou rozměry skříně na plánku, který je v poměru 2:50? 180 . 2 50 = 7,2 90 . 2 50 = 3,6 45 . 2 50 = 1,8 Skříň na plánku má rozměry: výška 7,2 cm, délka 3,6 cm a šířka 1,8 cm.

40 32 72 9 dílů 5 : 4 8 8 8 8 8 8 8 8 8 Rozděl 72 Kč v poměru 5 : 4 1) Na kolik dílů máme 72Kč rozdělit? dělíme na 5 + 4 = 9 dílů 2)Jak velký je jeden díl? 72 : 9 = 8, tj. jeden díl je 8 Kč. 3) Jak velká je první a jak druhá část? první část je 5 dílů: 5 . 8 = 40 Kč; druhá část je 4 díly: 4 . 8 = 32 Kč. 4) Zkouška: 40 Kč + 32Kč = 72Kč a 40 : 32 = 5 : 4 5) Odpověď: 72 Kč rozdělíme v poměru 5 : 4 na 40 a 32 korun. 72 8 8 8 8 8 8 8 8 8 5 : 4 40 32 9 dílů

Napiš číslo 80 jako součet dvou čísel, pro která platí, že sčítance jsou v poměru 3 : 5. řešíme: rozděl 80 na dvě čísla v poměru 3 : 5 3 + 5 = 8 dílů 1 díl … 80 : 8 = 10 3 díly … 10 · 3 = 30 5 dílů … 10 · 5 = 50 zkouška: 30 + 50 = 80, 30 : 50 = 3 : 5 První sčítanec je 30, druhý sčítanec je 50.

Rozděl spravedlivě obnos 6 000 Kč mezi 3 pracovníky, když první pracoval 5 dní, druhý 11 dní a třetí 4 dny. rozdělíme podle odpracovaných dní, tj. v poměru 5 : 11 : 4 5 + 11 + 4 = 20 6 000 : 20 = 300 5 . 300 = 1 500 . 300 = 3 300 4 . 300 = 1 200 zk: 1 500 + 3 300 + 1 200 = 6 000,- Kč Obnos 6 000Kč rozdělíme v poměru 5 : 11 : 4 na 1 500,- Kč, 3 300,- a 1 200,- Kč.

Strany obdélníku jsou v poměru 5 : 8. Jeho obvod měří 208 cm Strany obdélníku jsou v poměru 5 : 8. Jeho obvod měří 208 cm. Vypočítej obsah tohoto obdélníku. obsah obdélníku vypočítáme jako S = a . b ⇨ zjistíme a, b obvod obdélníku o = 2. (a + b) 208 = 2 . ( a + b)  a + b = 104 a zároveň a : b = 5 : 8  rozděl 104 cm v poměru 5 : 8 5 + 8 = 13 104 : 13 = 8 5 . 8 = 40  a = 40 cm 8 . 8 = 64  b = 64 cm zk. 40 + 64 = 104 a 40 : 64 = 10 : 16 = 5 : 8 S = 40 . 64 = 2 560 cm2 Obsah obdélníku je 2 560 cm2.