Linguistic variety in Europe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Passive – Present Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Advertisements

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady31Číslo DUM.
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Nepravidelná slovesa v přítomném a minulém čase Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Mgr. M. Hašková Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
 I.E.S. Ramón Menéndez Pidal Secondary School
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Since, for Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 ENGLISH SPEAKING COUNTRIES Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_20_First_aid.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace AUTOR: Mgr. Marta Rozsívalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_Angličtina 9.ročník TEMA: Test revision, London –
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_30_What_do_you_know_about_GB.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_171.ANJ.12 Základy telefonování v angličtině.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
An English Lesson Hodina angličtiny CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3216_AJ7 © Dagmar Marková, 2013 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
GE - Vyšší kvalita výuky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Telephoning and Texting
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
She has got blond hair, green eyes and freckles.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Do you want to be a Millionaire?
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý a průběhový.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Kateřina Suková
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Space Ing. Jaroslav Bernkopf.
LONDON´S BURNING - práce s textem
Miroslava Lučanská, Czech Republic
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
To be - affirmative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_373, 19. sada, AJ2
LINGUISTIC VARIETY IN EUROPE
Linguistic issues CZECH ZŠ BRNO, HERČÍKOVA 19 CZECH REPUBLIC
Linguistic Issues Czech language ZŠ Brno, Herčíkova 19 Czech Republic
Linguistic Issues Czech language ZŠ Brno, Herčíkova 19 Czech Republic
Linguistic issues czech ZŠ BRNO, herčíkova 19 czech republic
Transkript prezentace:

Linguistic variety in Europe Czech ZŠ Brno, Herčíkova 19 Czech Republic

Development of Indo-European groups of languages-Greece development The oldest known language of the Greek language branch is Mycenaean (Crete and mainland Greece); it was initially written using a previously unseen linear font A. Roughly from the 14th century BC, the linear font B began to be used to write the first preserved written relics. Linear B was deciphered in 1952 by Michael Ventris, followed by John Chadwick and Antonín Bartoněk. Other preserved evidence of the Greek form dates back to the 8th century BC from Italy and Greece, especially Homer's poems written in the Ionic dialect. Literary monuments from the 6th to the 4th century BC illustrate classical Greek, whose attic form is still taught as ancient Greek. Even classical Greek did not have a unified form, but occurred in various dialects. Each strain cultivates in its dialect a certain literary kind: Doros → Doric (choral lyric) Atticans → attic (tragedy, philosophy, political science) Ionic → ionic (epic, historiographic prose) Aiolic → aiolic

All languages

Latin and Roman Empire Out Roman Empire (orange colour): Czech Roman Empire (blue colour): Spanish and Romanian In Roman Empire (grey colour): Greece

Description of the language Czech-number of speakers: 13,2 milion, geographical distribution: Czech Republic-official language: Czech, language in TV and media is Czech, in film‘s we have dubbing and subtitles. English-number of speakers: 514 milion, geographical distribution: Australia, Belize, Botswana, Brunei, Cameroon, Canada, Eritrea, Ethiopia, Fiji, Gambia, Guyana, India, Israel, Lesotho, Liberia, Malaysia, Namibia, Nauru, New Zealand, Palau, Papua New Guinea, Philippines, Ireland Samoa, Seychelles, Sierra Leone, Singapore, Solomon Islands, Somalia, Micronesia, South Africa, Suriname, Swaziland, Tonga, United Kingdom, United States of America, Vanuatu, Zimbabwe-oficial language is English, Spanish-number of speakers: 425 milion, geographical distribution: Algeria, Andorra, Argentina, Belize, Benin, Bolivia, Chad, Chile, Colombia, Costa Rica, Cuba, Dominican Republic, Ecuador, Salvador, Equatorial Guinea, Guatemala, Honduras, Ivory Coast, Madagascar, Mali, Mexico, Morocco, Nicaragua, Niger , Panama, Paraguay, Peru, Spain, Togo, Tunisia, United States of America, Uruguay, Venezuela-official language: Spanish, language in TV and media is Spanish Greece-number of speakers: 12,56 milion, geographical distribution: Greece-official language: Greece, language in media and TV is Greece. Romanian- number of speakers: 25 milion, geographical distribution: Romania, Moldova, Hungary, Israel-official language: Romanian, language in Media and TV is Romanian.

Languages at our school Compulsory languages: Czech-from class 1 to class 9 English-from class 1 to class 9 Optional languages (1 compulsory): Spanish-from class 7 to class 9 Russian-from class 7 to class 9 German-from class 7 to class 9 Lessons are 45 minutes long. We learn 6-8 lessons of Czech a week. 3 lessons of English a week. 2 lessons of Spanish, Russian or German a week.

Europe's kidnapping text Latin version non bene conveniunt nec in una sede morantur maiestas et amor; sceptri gravitate relicta ille pater rectorque deum, cui dextra trisulcis ignibus armata est, qui nutu concutit orbem, induitur faciem tauri mixtusque iuvencis mugit et in teneris formosus obambulat herbis. quippe color nivis est, quam nec vestigia duri calcavere pedis nec solvit aquaticus auster. colla toris exstant, armis palearia pendent, cornua vara quidem, sed quae contendere possis facta manu, puraque magis perlucida gemma. nullae in fronte minae, nec formidabile lumen: pacem vultus habet. miratur Agenore nata, quod tam formosus, quod proelia nulla minetur; sed quamvis mitem metuit contingere primo, mox adit et flores ad candida porrigit ora. gaudet amans et, dum veniat sperata voluptas, oscula dat manibus; vix iam, vix cetera differt; et nunc adludit viridique exsultat in herba, nunc latus in fulvis niveum deponit harenis; paulatimque metu dempto modo pectora praebet virginea plaudenda manu, modo cornua sertis inpedienda novis; ausa est quoque regia virgo nescia, quem premeret, tergo considere tauri, cum deus a terra siccoque a litore sensim falsa pedum primis vestigia ponit in undis; inde abit ulterius mediique per aequora ponti fert praedam: pavet haec litusque ablata relictum respicit et dextra cornum tenet, altera dorso inposita est; tremulae sinuantur flamine vestes.

English version Royalty and love do not sit well together, nor stay long in the same house. So the father and ruler of the gods, who is armed with the three-forked lightning in his right hand, whose nod shakes the world, setting aside his royal sceptre, took on the shape of a bull, lowed among the other cattle, and, beautiful to look at, wandered in the tender grass. In colour he was white as the snow that rough feet have not trampled and the rain-filled south wind has not melted. The muscles rounded out his neck, the dewlaps hung down in front, the horns were twisted, but one might argue they were made by hand, purer and brighter than pearl. His forehead was not fearful, his eyes were not formidable, and his expression was peaceful. Agenor’s daughter marvelled at how beautiful he was and how unthreatening. But though he seemed so gentle she was afraid at first to touch him. Soon she drew close and held flowers out to his glistening mouth. The lover was joyful and while he waited for his hoped-for pleasure he kissed her hands. He could scarcely separate then from now. At one moment he frolicks and runs riot in the grass, at another he lies down, white as snow on the yellow sands. When her fear has gradually lessened he offers his chest now for virgin hands to pat and now his horns to twine with fresh wreaths of flowers. The royal virgin even dares to sit on the bull’s back, not realising whom she presses on, while the god, first from dry land and then from the shoreline, gradually slips his deceitful hooves into the waves. Then he goes further out and carries his prize over the mid-surface of the sea. She is terrified and looks back at the abandoned shore she has been stolen from and her right hand grips a horn, the other his back, her clothes fluttering, winding, behind her in the breeze.

Czech version Královská výsost a láska spolu nesedí a nezůstanou dlouho ve stejném domě. Otec a vládce bohů, který je vyzbrojen třemi vidlicovými blesky v pravé ruce, jejichž rána otřásá světem. Odloží své královské žezlo, vzal si podobu býka, sraženého mezi ostatní dobytek a byl na ně krásný pohled, putovali v jemné trávě. Byl bílý jako sníh, který drsné nohy nešlapaly a déšť naplněný jižní vítr se neroztavil. Svaly mu zakulatily krk, laloky visely vpředu, rohy byly zkroucené, ale bylo by možné tvrdit, že byly vyrobeny ručně, čistší a jasnější než perla. Nebál se, měl klidný výraz a jeho oči nebyly impozantní. Agenorova dcera se divila, jak je krásný a jak je poklidný. Ale i když se zdálo, že je tak jemný, zpočátku se ho bála dotýkat. Brzy se přiblížila a mírně mu dala květiny k jeho lesklým ústům. Milovník byl pln radosti a zatímco čekal na jeho nadějné štěstí, políbil jí ruce. Odtud se sotva mohl oddělit. V jednu chvíli se vytrhl a běží vzpoura v trávě, u jiného leží, bílý jako sníh na žlutém písku. Když se její strach postupně zmenšoval, nabízí nyní hrudník pro panenské ruce, aby si mohl pokleknout, a teď se mu jeho rohy motou s čerstvými věnci květin. Královská panna se dokonce odváží sedět na býčích zádech, aniž by si uvědomila, na koho tlačí, zatímco bůh, nejprve ze suché země a pak z pobřeží, postupně vlní svá klamavá kopyta do vln. Pak jde dále ven a nese svou cenu nad hladinou moře. Je vyděšená a ohlédne se na opuštěné pobřeží, odkud byla ukradena, a pravá ruka sevře roh, druhá záda, šaty se třpytí, vinutí, za ní ve větru.

How to say…. English Hi Good morning Good night How are you? I‘m fine My name is… You are welcome I like I love you See you Goodbye Czech Ahoj Dobré ráno Dobrý večer Jak se máš? Jsem v pořádku Jmenuji se….. Nemáš zač Mám rád Miluju tě Uvidíme se Nashledanou

Thank you for your atention Jan Sedlář ZŠ Brno, Herčíkova 19 Czech Republic