Čočka spojka a rozptylka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zobrazení předmětů zrcadly a čočkami Jiří Dostál, Irena Vlachynská
Advertisements

Fyzika, 3. nebo 4.ročník, SOŠ pořadové číslo 160
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
19. Zrcadla a čočky Číslo a název projektu
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Světelné jevy a jejich využití
Zobrazování optickými soustavami
Rozptylka prostor obrazový prostor předmětový f f S o F2 F1
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Optické zobrazování Základní pojmy
Spojka a rozptylka ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Zobrazení rovinným zrcadlem
ČOČKY Téma: Obrázky Studijní text Další z internetu Tajenka
19. Zobrazování optickými soustavami
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Optické zobrazování © RNDr. Jiří Kocourek 2013 Podmínky používání prezentace Stažení, instalace na jednom počítači a použití pro soukromou.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
Fyzika Čočky.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vypuklé kulové zrcadlo
zpracovaný v rámci projektu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rozptylky - zobrazování
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_615_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Mikroskopické techniky
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optické čočky Ročník:4. Datum vytvoření:Prosinec 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_616_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Oko.
Optické čočky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky Číslo DUM: III/2/FY/2/3/12 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - rozptylky
Optika – lom světla VY_32_INOVACE_ března 2014
Optika, čočky ZOBRAZENÍ PŘEDMĚTU ROZPTYLKOU.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Investice do rozvoje vzdělávání.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
39. Geometrická optika II Martin Lola.
O spojkách a rozptylkách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
GEOMETRICKÁ OPTIKA Zobrazení čočkami.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Optické přístroje, mikroskop a související témata Jana Jurmanová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Rozdělení čoček a jejich charakteristické paprsky
Čočky Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Název projektu: Škola a sport
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
Transkript prezentace:

Čočka spojka a rozptylka

Čočky rozdělujeme na spojky a rozptylky. Spojka je uprostřed tlustší než na okraji. Rozptylka je uprostřed tenčí než na okraji. Spojka Rozptylka

Spojka vytváří sbíhavý svazek paprsků Rovnoběžný svazek paprsků Spojka vytváří sbíhavý svazek paprsků Spojka Co se stane, když stínítko oddálíme ?

Sbíhavý svazek paprsků Rovnoběžný svazek paprsků Spojka F Paprsky tvořící sbíhavý svazek se protnuly v jednom . bodě F.

Rozptylka tvoří rozbíhavý svazek paprsků Rovnoběžný svazek paprsků Rozptylka Co se stane, když oddálíme stínítko?

Světelný obraz vytvořený na stínítku se zvětšil. Rozbíhavý svazek paprsků Rovnoběžný svazek paprsků Rozptylka Světelný obraz vytvořený na stínítku se zvětšil.

Zjednodušené znázornění spojky. Chod paprsků spojkou. F F‘ S f S – optický střed spojky F, F‘ – ohniska spojky f – ohnisková vzdálenost

< < Zjednodušené znázornění rozptylky Chod paprsků rozptylkou. f F, F‘ – ? ohniska f – ? ohnisková vzdálenost <