Impresionismus umělecký směr vznik na konci 19. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

Poslední universální styl
Impresionismus Claude Monet
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Secese přelom 19. a 20. století.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Claude Monet
Impresionismus ve výtvarném umění
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Umělecké směry 19. století
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Impresionisté figurativního malířství
Musée D´ Orsay Paříž Francie.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS.
SECESE.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_14_Kultura 2. poloviny 19.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
SYMBOLISMUS Skupina Nabis Představitelé: Gustav MOREAU Pierre Puvis de CHAVANNES Odilon REDON Arnold B ÖCKLIN Maurice DENIS Pierre BONNARD Edvard MUNCH.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Impresionismus a postimpresionismus
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Impresionismus umělecký směr vznik na konci 19. století navazuje na realismus je odvozen od obrazu Clauda Moneta - Impression, soleil levant (Imprese, východ slunce) cílem je malba v přírodě, kde se pokouší zachytit okamžitou atmosféru dané chvíle, neopakovatelné chvíle, okamžik duševního rozpoložení impresionismus = dojem Claud Monet Impression, soleil levant 1872 Impresionismus

Technika Impresionismus  snaha o zachycení barevných tónů světla uvedla malíře do značného časového tlaku => museli malovat velice rychle => rychlé tahy štětce základem je tzv. barevná skvrna (malíř má na paletě čisté barvy, které mísí a nanáší na plátno) není použita ostrá kontura => v divákově oku vzniká dojem chvějící se plochy nepoužívali černou barvu  Impresionismus

nemalovali v ateliéru, ale venku v přírodě – zahradě, nebo alespoň z otevřených dveří, což jim umožnilo pozorovat přírodu a pokoušet se zachytit hru stínů a slunečního světla důraz je kladen spíše na celkový efekt než na detaily dalším velmi častým a významným námětem se stalo moderní město a společenský život (zahrnující prostředí tanečních zábav, kaváren, divadel, …) Edgar Degas, Baletní škola Camille Pissarro , Boulevard Montmartre Impresionismus

Edgar Degas 1834 - 1917 Zkouška na pódiu Škola tance Impresionismus

Édouard Manet 1832 - 1883 Snídaně v trávě Olympia Impresionismus

Claude Monet Impresionismus 1840 - 1926 jako první použil význam Imprese (ve svém stejnojmenném obraze) Francouz jeho učitelem byl Eugene Boudin pokusil se v roce 1868 spáchat sebevraždu utopením skokem do Seiny vždy se snažil zachytit světlo v jeho nejlepší a nejzářivější podobě ze všech impresionistů byl v uměleckém světě nejznámější  zemřel na rakovinu plic Impresionismus

Impresionismus Ráno na Seině poblíž Giverny Bordighera Jezírko s lekníny Impresionismus

Impresionismus Parlament, Londýn, slunce prosvítající skrze mlhu Temže ve Westminsteru Katedrála v Rouen: Portál ve slunci Impresionismus

Pierre – Auguste Renoir 1841 - 1919 Budova pošty v Cagnes Tanec ve městě Cibule Impresionismus

Impresionismus Růže a jasmín v delftské váze Dcery Catulle Mendesové Madame Henriot Impresionismus

POSTImPRESIONISMUS

Postimpresionismus nejedná se o jednotlivý proud jsou to různé umělecké projevy na přelomu 19. a 20. století hlavně západní Evropa tento termín poprvé použil Roger Fry, který uspořádal výstavu s názvem Manet and the Post-Impressionists inspirace ve zjednodušení a deformaci tvarů základním prvkem obrazu byla skvrna Puvis de Chavannes, Žena u moře Théo van Rysselberghe, Dívka s květinami Postimpresionismus

Paul Cézanne Postimpresionismus 1839 - 1906 The pool Jablka, broskve, hrušky a hrozny Jablka a pomeranče Zátiší se zelenou sklenicí a cínovým džbánem Postimpresionismus

Paul Gauguin Postimpresionismus 1848 - 1903 Spící chlapec Ta Matete Tančící bretaňské dívky Dvě Tahiťanky Postimpresionismus

Vincent van Gogh 1859 - 1890 Hvězdná noc Slunečnice Postimpresionismus

Secese

Secese francouzsky art nouveau jeden z uměleckých stylů na přelomu 19. a 20. století 1897 ve Vídni založena skupina Secession z latinského secessio ( = odštěpení, odloučení) hlavní znaky jsou ortamentálnost, vyrovnanost, plošnost a záliba v neobyčejných barvách obrací se přímo k přírodním tvarům (listy, květy, lidské či zvířecí tělo) vliv japonské grafiky velmi se projevila v architektuře Antonio Gaudí, Sagrada Familia Antonín Balšánek a Osvald Polívka, Obecní dům v Praze Secese

Léon Bakst 1866 - 1924 La Sultane The Firebird Secese

Aubrey Beardsley Secese 1872 - 1898 Excalibur in the Lake Everything in a Grotesque Way Secese

Pierre Bonnard Secese 1867 - 1947 Landscape The dinning room in the country Secese

Gustave Moreau Secese 1826 - 1898 Salome tančící před Herodem Tančící Salome Orfeus I. Orfeus II. Secese

Jednorožci Hesiod a múza Malý Mojžíš Apollon a devět múz Secese

Alfons Mucha Secese 1860 - 1939 Jaro Zima Moët & Chandon, White Star Moët & Chandon, Cremant Imperial Secese

JOB Pěvecké sdružení učitelů moravských Slovanská epopej Secese

Jan Preisler 1879 - 1918 Jaro Lovers Žena Secese

Max Švabinský 1873 - 1962 Splynutí Duší Kouzlo ex libris Secese

Jan Zrzavý Secese 1890 - 1977 Lipnice nad Sázavou v roce 1890 Kleopatra Studně v Locronan III Secese