VY_32_INOVACE_Mil_III_05 Římské číslice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Druhá mocnina – tabulky
Počítání s mocninami – I.
Vrstevnice čára spojující místa se stejnou nadmořskou výškou
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_35.
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
Matematické operace ( + - x : )
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Matematika Opakovat geometrické tvary Čtverec Obdélník Trojúhelník
Vypracovala: Denisa Karasová. formálně známy jako Hind-arabské číslice dnes nejrozšířenější zápis čísel původ v Indii, 400 př. n. l n. l. do Evropy.
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zápis čísla v desítkové soustavě
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
VY_32_INOVACE_Fi_III_22 Název Státní vlajky zemí EU Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Římské číslice je způsob zápisu pomocí písmen abecedy
VY_32_INOVACE_Fi_III_36 Název Národní parky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_FI_II_18 NÁZEV SEVERNÍ EVROPA NÁZEV PROJEKTU: OP VK REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/ OP VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
VY_32_INOVACE_Fi_III_8 Název Cestovní ruch Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_24 Název Státní poznávací značky motorových vozidel evropských zemí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Fi_III_25 Název Státní vlajky zemí světa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
VY_12_INOVACE_Pel_III_23 Kužel
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_Fi_II_14 Název Evropa - regiony
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
Zaokrouhlování čísel do na stovky a tisíce
VY_32_INOVACE_Vac_II_02 Afrika –povrch a nerostné bohatství
Baltské státy VY_12_INOVACE_Rů_II_01
VY_32_INOVACE_Sib_III_01 Dopravní prostředky
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Vac_I_12 Povrch krajiny
VY_32_INOVACE_Mil_II_17 Obsah obdélníku
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
Římská čísla dnes 2.skupina.
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
VY_32_INOVACE_Mil_II_08 Osově souměrné útvary
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
VY_12_INOVACE_Pel_III_10 Funkce – průsečíky s osami
ZDRAVÍ – OVOCE, ZELENINA
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Číslo a početní operace, Římské.
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
Výtah VY_12_INOVACE_Rů_I_33 Název projektu: OP VK
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
VY_32_INOVACE_Spo_III_04 Revision 1 práce s textem
Konstrukce čtverce, obdélníku Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Fi_II_06 Název Asie – opakování, soutěž
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
VY_32_INOVACE_Kup_I_08 VÁNOCE
Pravoúhlá soustava souřadnic
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název Jazykové příručky Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Kup_II_01 KOLIK JE HODIN?
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Mil_III_05 Římské číslice Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Lea Mikulová

Římské číslice

( tzv. mnemotechnická pomůcka) Základní pravidla Římská čísla se zapisují kombinací znaků  I, V, X, L, C, D, M. Ivan Vedl Xenii Lesní Cestou Do Města ( tzv. mnemotechnická pomůcka)

L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000 !!! Není znak pro nulu !!! I = 1 V = 5 X = 10 L = 50 C = 100 D = 500 M = 1000 !!! Není znak pro nulu !!!

Římská čísla se skládají psaním od znaků pro nejvyšší hodnoty k nejnižším  (MDL = 1550). Většinou se kombinují nejvýše 3 stejné římské číslice (XXX = 30, III = 3).

Menší římská číslice před větší znamená odečet (IV = 4). Pro odčítání podle bodu 3 se používají pouze římské číslice I, X, C;  Číslice I se pro odečítání většinou užívá jen před V, X. Není tedy správně MIM pro 1999

Datum vytvoření: 13.12.2011 Ročník, pro který je materiál určen: pátý Předmět: matematika Anotace: žáci si zopakují a připomenou římské číslice