VNITŘNÍ STAVBA ZEMĚ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přeměněné horniny.
Advertisements

4.B Vodnaté oxidy; 5.Uhličitany Mineralogie vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.
Zemská kůra a horniny. Zemská kůra Nejsvrchnější slupka pevného zemského tělesa Proměnlivá mocnost – Ø 30 – 40km Spodní souvislá vrstva – bazaltová (čedičová)
 sloučeniny oxidu křemičitého (SiO 2 ).  největší třída nerostů  nejdůležitější součástí zemské kůry.  hojné a rozšířené, především jako součásti hornin.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Litosféra II – horotvorná a sopečná činnost Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Litosféra IV – test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Skrývačky nerostů Anotace : Žáci ve třech.
Fyzická geografie Litosféra a desková tektonika Mgr. Ondřej Kinc Podzim 2013 Z0026/4 – pondělí 13 – 13.50, Z3 Z0026/5 – pondělí.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s fyzikálními vlastnostmi nerostů. Materiál je plně funkční pouze s použitím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nerostné tajemství. Minerál (lat., z minera, důl) čili nerost je prvek nebo chemická sloučenina, která je za normálních podmínek krystalická a která vznikla.
ZROZENI Z OHNĚ test k filmu. 1 Vyber ostrov sopečného původu. a) Grónsko b) Madagaskar c) Havaj.
Stavba Země.
Stavba Země ZEMSKÁ KŮRA sahá do hloubek asi 40 km (pouze tenká slupka) Dělíme na: a)Pevninská kůra - tvoří pevninu a její okraje zatopené mořem.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
PETROLOGIE Věda o horninách. Horniny Jsou anorganické nestejnorodé přírodniny, které jsou složené z nerostů. Př: žula = křemen + živec + slída.
ZÁKLADY GEOLOGIE Zlatý list 2017.
Horniny versus nerosty
HORNINY A NEROSTY.
VZNIK A VÝVOJ VESMÍRU.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Polodrahokamy a Drahokamy
GEOLOGICKÉ VĚDY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Geologické vědy zkoumají neživou přírodu = základní podmínky pro život organismů, zdroj nerostných surovin Mineralogie – nauka o nerostech.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Horniny přeměněné - metamorfované
Fyzická geografie Zdeněk Máčka
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
CHARAKTERISTIKA HORNIN A NEROSTŮ
STAVBA ZEMĚ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Člověk a jeho svět 4. ročník
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Hořčík, vápník Autor: Mgr. Alena Víchová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
VY_52_INOVACE_ 07_ROZMANITOST PŘÍRODY ZŠ Zbytiny, okres Prachatice
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Mineralogie.
Cesta do hlbín Zeme OBSAH Zem Stavba Zeme Zemské jadro Zemský plášť
VY_52_INOVACE_40_Projevy geologických jevů
TEKTONIKA.
8. Litosféra Zemská kůra.
VYVŘELÉ (MAGMATICKÉ) HORNINY
HORNINY PŘEMĚNĚNÉ. HORNINY PŘEMĚNĚNÉ Metamorfované neboli přeměněné horniny vznikají ze všech druhů hornin v důsledku vysokých teplot, tlaků a chemizmu.
Poznávačka minerály.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
KRAJINNÁ SFÉRA ZEMĚ.
Autor: Andrea Kolářová
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Usazené horniny = sedimenty
Škola:. Základní škola Kladruby
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
HORNINY Rastislav Švec.
CHEMIE - Test-obecná chemie
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
HORNINY PŘÍRODOPIS 9.
Vzdělávací materiál: Dno oceánů Operační systém:
Stavba Země geosféry.
Mineralogický systém Křemičitany
Napiš čísla od 1 do 10 a pokus se určit minerály na obrázcích.
Transkript prezentace:

VNITŘNÍ STAVBA ZEMĚ

slupkovitá stavba jádro plášt zemská kůra těžké prvky - Fe, Ni lehké prvky – křemičitany např. K(AlSi3O8), Na(AlSi3O8) astenosféra = plastické rozhraní  litosférické desky zemská kůra pevninská (30 – 40 km, max. 80 km) – žuly, ruly oceánská (5 – 7 km) - čedič

minerály = nerosty horniny anorganická stejnorodá přírodnina chemický vzorec např. Fe3O4 (magnetit), SiO2 (křemen), CaCO3 (kalcit) horniny anorganická nestejnorodá přírodnina nemají chemický vzorec např. vápenec, žula, rula, mramor, čedič …