Živočichové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SAVCI.
Advertisements

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Zpracovala Jitka Ciprová
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Základní skupiny živočichů
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Živá a neživá příroda 3. ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Přírodopis pro žáky 8 . Ročníků
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
ŽIVOČICHOVÉ.
Obojživelníci autor: David Hainall.
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
PTÁCI.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
Dýchací soustava2.
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Vnitřní a vnější stavba těl savců
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
stavba těla, rozmnožování
ROZMNOŽOVÁNÍ OBRATLOVCŮ
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Živá příroda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
OBRATLOVCI RYBY.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Savci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Člověk je součástí přírody
STAVBA TĚLA ČLOVĚKA VY_32_INOVACE_08
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Autor: Mgr. Karolina Pátková
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Živočichové

Dýchání živočichů Všichni živočichové dýchají Spotřebovávají kyslík a vylučují oxid uhličitý Někteří dýchají plícemi: savci, plazi, ptáci Někteří dýchají žábrami: ryby, pulci Někteří dýchají vzdušnicemi: hmyz

Přijímaní potravy Všichni živočichové přijímají vodu Potravu však přijímají různě: Býložravci – živí se rostlinami (kráva) Masožravci- živí se masem (liška) Hmyzožravci – živý se hmyzem (netopýr) Všežravci – rostliny i živočichy (medvěd)

Vylučování odpadních látek Živočichové vylučují tři druhy odpadních látek: Oxid uhličitý (dýchání) Pevné nestrávené zbytky potravy (trus) Tekutý odpad (moč a pot)

Rozmnožování Opakování: Jak to chodí u rostlin Semena vznikají pouze z těch květů, kde byly samičí buňky oplodněny samčími. Jak je to u živočichů? Mají rozmnožovací orgány V nich se tvoří samčí buňky a samičí (vajíčka)

Rozmnožování Zvířata: vždy samec a samice Aby vznikl nový jedinec, musí dojít k oplodnění samičí buňky buňkou samčí

Rozmnožování Některá zvířata rodí mláďata – vyvíjejí se v těle samice V těle živočichů se vyvíjí i vejce, ze kterého se líhnou některá mláďata

MOZKOVNA Živočichové dýchají: A, žábrami nebo plícemi B, plícemi nebo vzdušnicemi C, plícemi, vzdušnicemi, nebo žábrami Hmyz dýchá: A, plícemi B, žábrami C, vzdušnicemi

Mozkovna Kteří živočichové přejímají vodu A, býložravci B, masožravci C, Všichni Živočichy dělíme: A, masožravce, býložravce B, býložravce a všežravce C, masožravce, všežravce, býložravce a hmyzožravce Tekutý odpad živočichů je: A, pot B, slzy C, pot a moč Vejce se vyvíjí: A, v těle samice B, v těle samce C, mimo tělo

Mozkovna Přiřaď ke skupinám zvířata: Býložravci Masožravci Všežravci Hmyzožravci Kráva Medvěd Husa Pes Netopýr Liška Myš Štika

Stavba těl živočichů Živočichy můžeme rozdělit do skupiny podle stavby jejich těl. Obratlovci: mají kostru, základem je páteř složená z obratlů (př. Savci, ptáci, plazi, obojživelníci, ryby) Bezobratlí – nemají kostru, nemají páteř (př. Hmyz)

Savci Savci mají kostru - základem je páteř Patří mezi obratlovce Části těla savců: hlava, krk, trup, končetiny, ocas Časti kostry savců: lebka, páteř, žebra, kosti přední a zádní končetiny

Vnitřní orgány savců Mozek, plíce, ledviny, srdce, žaludek K čemu jsou orgány? Plíce - Zabezpečují dýchání Srdce – pracuje jako pumpa Mozek – řídí činnost celého těla vnitřních orgánů Ledviny – odebírají z krve tekutiny a škodlivé odpadní látky, vzniká zde moč Žaludek – zpracovává potravu

Rozmnožování savců K rozmnožování savců slouží samčí a samičí ústrojí. Savci rodí živá mláďata Ta se živí mateřským mlékem

Ptáci Mají kostru Patří mezi obratlovce Časti těla ptáků: hlava, krk, trup, křídla, končetiny, ocas Kostra ptáků: lebka, páteř, žebra, kosti křídla, kosti končetiny

Vnitřní orgány ptáků Plíce - Zabezpečují dýchání Srdce – pracuje jako pumpa Mozek – řídí činnost celého těla vnitřních orgánů Ledviny – odebírají z krve tekutiny a škodlivé odpadní látky, vzniká zde moč Žaludek – zpracovává potravu

Potrava ptáků Hmyzožraví ptáci – živí se hmyzem Semenožraví ptáci – živí se především semeny nebo plody Všežraví ptáci – živí se drobnými živočichy a rostlinami Draví ptáci – loví drobné savce a jiné živočichy