Dotazník a výzkumná šetření

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

JAK VOLIT VE VOLBÁCH 2013? Krátký návod pro voliče.
R i z i k a p r ů z k u m ů v e ř e j n é h o m í n ě n í prof. Ing. Stanislava H R O N O V Á, CSc. prof. Ing. Richard H I N D L S, CSc. Vysoká škola ekonomická.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Zásady pro tvorbu dotazníků
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Dotazník rozhovor Pozorování Kazuistika
Metody výzkumu Dotazník.  studium literatury a pramenů  dotazník  rozhovor  přímé pozorování  analýza dokumentů.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Výzkum bývá intenzivnější než průzkum.
Sociologický výzkum.
Biostatistika 10. přednáška
Sociometrie = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů mezi členy skupiny(sympatie,antipatie) SOCIOMETRIE = zjišťování sociálně - emocionálních vztahů.
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_194.
Spotřebitelský výzkum
Základy pedagogické metodologie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Vazby mezi politickými postoji a politické znalosti Lukáš Linek, Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Fakulta sociálních studií
DKV část 31 Design kvantitativního výzkumu 4. část ( ) Jiří Šafr UK FHS Historická sociologie (LS 2010)
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Druhy otázek.
KLIMA ŠKOLY ALEŠ STUPKA.
Z výzkumů veřejného mínění Výzkum STEM pro ČSSD Výzkum CVVM Duben 2009.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Základy pedagogické metodologie
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Jak statistika dokazuje závislost
Základy pedagogické metodologie
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
Téma Hypotézy ve výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Základy pedagogické metodologie VÝZKUMNÉ METODY - ŠKÁLY.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Zpracování dat z kvantitativního výzkumu. Na základní škole se uskutečnil výzkum, kde se měřila hmotnost žáků 8.tříd. Výzkumu se účastnilo 33 žáků. Byly.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Metody sociálního výzkumu 4. blok Denní studium LS 2008/2009.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
Spokojenost občanů Kladna s bezpečností Sonda veřejného mínění Statutárního města Kladna – stručný souhrn Již sedmým rokem je realizována sonda.
Projekt Mapa školy Jihlava,
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Spokojenost občanů Kladna s místním společenstvím a bezpečností
VOLBY DO EVROPSKÉHO PARLAMENTU 2014 OČIMA ČESKÉ VEŘEJNOSTI
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 2.
DOTAZNÍK Zásady tvorby dotazníku Termín návratnosti
Sociologický výzkum II.
Základy pedagogické metodologie
Dotazník rozhovor Pozorování Kazuistika
Písemné sčítání s přechodem desítky
Úvod do induktivní statistiky
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Dotazník a výzkumná šetření Tomáš Doseděl, tomas.dosedel@gmail.com

Koho vlastně zkoumáme?

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace Všichni občané ČR?

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace Všichni občané ČR? Jen obyvatelé velkých měst?

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace Všichni občané ČR? Jen obyvatelé velkých měst? Jen mladí lidé 15-18 let?

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace Všichni občané ČR? Jen obyvatelé velkých měst? Jen mladí lidé 15-18 let? Jen studenti středních škol?

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace Výběrový vzorek

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace Výběrový vzorek Vybereme jen několik respondentů, ty prozkoumáme a zjištění zobecníme na základní populaci

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace Výběrový vzorek Vzorek proto musí být reprezentativní! (Musí dobře reprezentovat zkoumanou základní populaci)

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace Výběrový vzorek Vzorek proto musí být reprezentativní! Nejlepší je náhodné losování ze všech členů základní populace (v praxi nepříliš často použitelné)

Koho vlastně zkoumáme? Základní populace Výběrový vzorek Vzorek proto musí být reprezentativní! Lepší je volit zástupce určitých skupin zastoupených v základní populaci (např. dodržet ve vzorku správné zastoupení žen a mužů, věkových skupin atd.)

Z čeho se skládá dotazník Otevřené otázky Popište vlastními slovy, co si myslíte o rasizmu:

Z čeho se skládá dotazník Otevřené otázky Uzavřené otázky Souhlasíte s rasistickými názory? ( ) ano ( ) ne

Z čeho se skládá dotazník Otevřené otázky Uzavřené otázky Uzavřenými otázkami zjišťujeme identifikační údaje o respondentovi nebo jeho názory a postoje.

Uzavřené otázky Volba z několika možností Jste muž nebo žena? ( ) muž

Uzavřené otázky Hodnocení na škále S rasistickými názory ( ) nikdy nesouhlasím ( ) někdy souhlasím ( ) ani nesouhlasím, ani souhlasím ( ) vždy souhlasím

Uzavřené otázky Sémantický diferenciál Zakroužkujte, jak často se kolem vás vyskytují: Lež (málo 1 2 3 4 5 6 7 8 9 hodně) Pýcha (málo 1 2 3 4 5 6 7 8 9 hodně) Nevěra (málo 1 2 3 4 5 6 7 8 9 hodně) Krádeže (málo 1 2 3 4 5 6 7 8 9 hodně)

Uzavřené otázky Volba z několika možností Hodnocení na škále Sémantický diferenciál

Na co se ptát?

Na co se ptát Hypotézy Na základě studia literatury sestavíme hypotézy, předpoklady o vztahu dvou proměnných Př.: Starší lidé vydělávají více peněz. Př.: Ženy si lakují nehty častěji než muži.

Na co se ptát Hypotézy Otázky Ke každé hypotéze připravíme několik otázek, s jejichž pomocí budeme schopni rozhodnout, jestli hypotéza platí nebo neplatí.

Na co se ptát Otázky Př.: Starší lidé vydělávají více peněz. Kolik je vám let? Jaký je váš příjem?

Na co se ptát Otázky Př.: Ženy si lakují nehty častěji než muži. Jste muž nebo žena? Lakujete si nehty?

Na co se ptát Otázky Př.: Ženy si lakují nehty častěji než muži. Lépe: Jste muž nebo žena? Jak často si lakujete nehty?

Pilotáž Po sestavení dotazníku jej musíme zkontrolovat Opravdu dokážeme rozhodnout o platnosti všech hypotéz?

Pilotáž Po sestavení dotazníku jej musíme zkontrolovat Dotazník podrobíme pilotáži Vyzkoušíme ho na několika osobách Zjišťujeme, zda je všechno srozumitelné Ověřujeme, že se každá osoba může zařadit do některé kolonky

Dotazy? tomas.dosedel@gmail.com