Druhy optických prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Zdroje světla Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Zápis slovních úloh VY_32_INOVACE_28_Zapis_slovnich_uloh Matematika - 3. ročník Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v.
VY_32_INOVACE_47_Tulacka Tulačka Český jazyk - 2. ročník Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Slovní úloha 1.třída VY_32_INOVACE_44_Opakovani_petim_1tr Matematika a její aplikace, 1.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola.
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Paralelní zapojení rezistorů
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Šíření tepla zářením VY_32_INOVACE_25_Šíření tepla zářením
Fáze Měsíce VY_32_INOVACE_46_Faze_Mesice Autor: Pavlína Čermáková
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
VY_32_INOVACE_21- Strakapoud velký Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_05– Rovinné útvary, 2. ročník
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
Vypařování a kapalnění
Kočka domácí - opakování VY_32_INOVACE_34_Kocka_domaci_opakovani
Průměrná rychlost – úlohy II
VY_32_INOVACE_14- Jedle bělokorá Přírodověda - 4. ročník
VY_32_INOVACE_02- hrách setý Přírodověda - 5. ročník
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Zobrazení zrcadlem dutým.
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
VY_32_INOVACE_27_Slovesa
Opakování geometrie - pojmy VY_32_INOVACE_33_Opakovani_geometrie
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Cesta do školy VY_32_INOVACE_56_Cesta_do_skoly Prvouka - 2. ročník
Elektrování těles při vzájemném dotyku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Světlo, světelné zdroje
Učíme se poznávat hodiny II, 3. ročník
VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
VY_32_INOVACE_12- Buk lesní Přírodověda - 4. ročník
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Opakovací pětiminutovky VY_32_INOVACE_34 _Opakovaci_petiminutovky
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
VY_32_INOVACE_37_Castice
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
VY_32_INOVACE_32- Magické čtverce Matematika - 3. ročník
Planeta Země VY_32_INOVACE_ 27_Zeme vlastivěda, 4.,5. ročník
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Dělení čísla dvojciferného číslem jednociferným
VY_32_INOVACE_33_Pes_domaci_opakovani Přírodověda - 4. ročník
Paralelní zapojení rezistorů
Třída 3.B 3. hodina.
Archimédův zákon pro plyny
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Sériové zapojení rezistorů
Rozvinutý zápis čísel VY_32_INOVACE_14 –matematika, 4. ročník
Transkript prezentace:

Druhy optických prostředí VY_32_INOVACE_42_Druhy_optickych_prostredi Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Prostředí, kterým se světlo šíří, se nazývá optické prostředí. 1. Průhledné prostředí Čisté sklo [1] Čistá voda [3] Toto prostředí propouští všechny světelné paprsky. Žádné paprsky nepohlcuje a ani neodráží zpět. [2] Vzduch za jasného dne

Toto prostředí propouští část světelných paprsků. 2. Průsvitné prostředí [4] [5] Mlha Kouř [6] Matné sklo Toto prostředí propouští část světelných paprsků. Zbylé paprsky pohlcuje nebo odráží zpět.

3. Neprůhledné prostředí [10] [7] [8] [9] Kovy Dřevo Toto prostředí nepropouští žádné světelné paprsky. Všechny paprsky zčásti pohltí, zčásti odrazí zpět. [11] [12] Keramika

[13]

V různých prostředích se světlo šíří různou rychlostí [14] Nejrychleji se světlo šíří ve vakuu nebo ve vzduchu: v = 300 000 km/s

Téma: Druhy optických prostředí Zápis: Téma: Druhy optických prostředí Optická prostředí se třídí podle propustnosti světelných paprsků na: průhledné – čistý vzduch, čisté sklo, čistá voda - toto prostředí propouští všechny světelné paprsky průsvitné – mlha, kouř, matné sklo - toto prostředí propustí pouze část světelných paprsků neprůhledné – kovy, dřevo, keramika, ... - toto prostředí nepropustí žádné světelné paprsky Ve vakuu i ve vzduchu se světlo šíří rychlostí 300 000 km/s.

Základní údaje o DUM Autor DUM: Pavlína Čermáková, ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště Období vytvoření DUM: 2. pololetí školního roku 2010/2011 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Optika Téma: Druhy optických prostředí DUM byl vytvořen jako doprovodný materiál pro výklad v předmětu Fyzika v sedmém ročníku ZŠ. Je určen k prezentaci pomocí datového projektoru. Lze ho využít i pro zápis nových poznatků do sešitu, stejně tak ho lze zaslat mailem žákům, kteří v době probírání nového učiva chyběli. Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště

Zdroje: Obrázky: [1] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/Glass-of-water.jpg [2] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Fog%26Sunny.png [3] http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/Olchon1.jpg [4] [5] http://www.google.cz/imgres?q=kou%C5%99+z+kom%C3%ADna&start=191&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=571&tbm=isch&tbnid=sPKtSpQXOmyywM:&imgrefurl=http://www.jenikov.net/view.php%3Fcisloclanku%3D2009020001&docid=s9Zrx1i3eAD5pM&imgurl=http://www.jenikov.net/storage/200803262040_v3.jpg&w=300&h=400&ei=eo26T4faPIPntQbeybG4CA&zoom=1&iact=hc&vpx=780&vpy=73&dur=2739&hovh=259&hovw=194&tx=75&ty=162&sig=101810909943249336466&page=8&tbnh=126&tbnw=112&ndsp=29&ved=1t:429,r:19,s:191,i:45 [6] http://www.google.cz/imgres?q=matn%C3%A9+sklo&hl=cs&biw=1366&bih=571&gbv=2&tbm=isch&tbnid=ua7d8T5jMpxpoM:&imgrefurl=http://www.suzaglass.com/cz/katalog/materialy-sklo/&docid=NyXvVImILUR9vM&imgurl=http://www.suzaglass.com/static/images/m_sklo_07.jpg&w=283&h=266&ei=eYy6T53LOs7Jsgbn5uXRBw&zoom=1&iact=hc&vpx=179&vpy=2&dur=122&hovh=212&hovw=226&tx=157&ty=54&sig=101810909943249336466&page=1&tbnh=117&tbnw=124&start=0&ndsp=26&ved=1t:429,r:1,s:0,i:72

[7] http://www.google.cz/imgres?q=kovy&start=106&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=571&tbm=isch&tbnid=I_yZ5aNvFIYM8M:&imgrefurl=http://assigmentsforcc.wordpress.com/2011/09/24/metals/&docid=RSwoHh7Y2SSrzM&imgurl=http://assigmentsforcc.files.wordpress.com/2011/09/electrolytic_manganese_metal.jpg&w=360&h=360&ei=JJG6T9ubKYLBtAajp-HvBw&zoom=1&iact=hc&vpx=465&vpy=151&dur=514&hovh=225&hovw=225&tx=137&ty=108&sig=101810909943249336466&page=5&tbnh=130&tbnw=130&ndsp=29&ved=1t:429,r:3,s:106,i:74 [8] http://www.google.cz/imgres?q=kovy&start=219&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=571&addh=36&tbm=isch&tbnid=MGsDEqyQLR6z9M:&imgrefurl=http://www.investicniweb.cz/fx-komodity/komodity/2011/10/7/clanky/zlato-nespolehejte-jen-na-mince-slitky/&docid=e2g60UQjfjt6oM&imgurl=http://media.investicniweb.cz/photos/2011/10/21/7-5938-zlate-slitky.jpg&w=990&h=656&ei=Sri7T4_TE83ntQat9JzYBw&zoom=1&iact=hc&vpx=699&vpy=274&dur=5381&hovh=183&hovw=276&tx=120&ty=129&sig=101810909943249336466&page=9&tbnh=115&tbnw=153&ndsp=30&ved=1t:429,r:4,s:219,i:137 [9] http://www.google.cz/imgres?q=d%C5%99evo&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=571&tbm=isch&tbnid=MfLQL7lvWYcANM:&imgrefurl=http://www.hk-keramik.eu/webgraphics/dimitaced.html&docid=UmuHf5W0UEYR5M&imgurl=http://www.hk-keramik.eu/webgraphics/katalogbig/did03.jpg&w=669&h=669&ei=Cbm7T7DQFo6RswaHh_WjCA&zoom=1&iact=hc&vpx=518&vpy=70&dur=951&hovh=225&hovw=225&tx=110&ty=111&sig=101810909943249336466&page=1&tbnh=160&tbnw=148&start=0&ndsp=11&ved=1t:429,r:2,s:0,i:138 [10] http://www.google.cz/imgres?q=d%C5%99evo&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=571&tbm=isch&tbnid=b5rW8ngvXF-cGM:&imgrefurl=http://www.nazeleno.cz/vytapeni/biomasa/drevo-na-vytapeni-7-otazek-a-odpovedi.aspx&docid=qESczTxN4zLq9M&imgurl=http://www.nazeleno.cz/Files/ResizedImages/obrazky/Vytapeni/D%2525C5%252599evo-7-ot%2525C3%2525A1zek/d%2525C5%252599evo-perex_329x-1_1009241032.jpg&w=329&h=242&ei=Cbm7T7DQFo6RswaHh_WjCA&zoom=1&iact=hc&vpx=1026&vpy=121&dur=446&hovh=192&hovw=262&tx=161&ty=60&sig=101810909943249336466&page=3&tbnh=131&tbnw=165&start=39&ndsp=29&ved=1t:429,r:7,s:39,i:235

[11] http://www.google.cz/imgres?q=keramika&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=571&tbm=isch&tbnid=mDqgkLPhg3YJPM:&imgrefurl=http://www.prahanoviny.cz/2010/11/27/keramika-v-klubu-v-materince/&docid=PSxc7rEWO2bqsM&imgurl=http://www.prahanoviny.cz/wp-content/uploads/keramika14.jpg&w=2048&h=1536&ei=ELq7T6PtGoXftAakwdGnCA&zoom=1 [12] http://www.google.cz/imgres?q=keramika&start=201&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=571&addh=36&tbm=isch&tbnid=_ACw0xaPTAEXXM:&imgrefurl=http://kompre.rajce.idnes.cz/Citaty_na_keramice/&docid=WJWAsbECFaF9hM&imgurl=http://img3.rajce.idnes.cz/d6/1/1976/1976112_7951a905079dd8cd3cd6286045b8e27d/images/keramika_18.JPG&w=700&h=525&ei=eLq7T9i-H83MtAaWudS3CA&zoom=1&iact=hc&vpx=711&vpy=220&dur=114&hovh=194&hovw=259&tx=150&ty=116&sig=101810909943249336466&page=9&tbnh=115&tbnw=149&ndsp=29&ved=1t:429,r:4,s:201,i:74 [13] http://www.google.cz/imgres?q=pr%C5%AFhledn%C3%A9+prost%C5%99ed%C3%AD&start=80&hl=cs&gbv=2&biw=1366&bih=571&addh=36&tbm=isch&tbnid=NPWHiSzxirYUOM:&imgrefurl=http://www.gymhol.cz/projekt/fyzika/01_uvod/01.htm&docid=aavbCgjtYJzb0M&imgurl=http://www.gymhol.cz/projekt/fyzika/01_uvod/02_okno2_1m.JPG&w=250&h=231&ei=1ru7T_n8HMbIsgbvl4SSCA&zoom=1 [14] Sken – str.100 - Mgr.RAUNER, Karel , et al. Fyzika 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2005. 136 s. ISBN 80-7238-431-7.