Moravské dopravní fórum

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové výzvy v cyklistické dopravě a cykloturistice
Advertisements

Rozvojové záměry na železnici
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Tisková konference MD a SŽDC
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Dopravní sektorové strategie ČR, výhled a rizika projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Silnice nebo železnice
podmínky a předpoklady –
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Luhačovice, Priority železniční infrastruktury na Moravě v období 2014–2020 Ing. Mojmír Nejezchleb náměstek generálního ředitele pro modernizaci.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Tisková konference - stavby ROP Mgr. Daniel.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Rozvojové záměry na železnici
Moravské dopravní fórum
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Problematika dopravy na Rychnovsku
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury
Železniční doprava pro kraje
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Hospodářská soudržnost ORP v regionu soudržnosti Střední Morava
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje
Doženeme Evropu? Moderní železniční infrastruktura
Priority rozvoje dopravní infrastruktury střední a východní Moravy a Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
ředitel odboru strategie
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
PREZENTACE ŘSD VIII. ročník konference MORAVSKÉ DOPRAVNÍ FÓRUM
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Moravské dopravní fórum Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb Olomouc, 9. 4. 2018

Přehled projektů v regionu střední a východní Moravy Prioritní projekty: Olomouc – Uničov - Šumperk Otrokovice – Zlín - Vizovice Uzel Přerov, 2.stavba (3. stavba) Hranice na Moravě – Horní Lideč st. hr. Ostrava – Frýdek – Místek – Val. Meziříčí Brno – Přerov Nezamyslice - Olomouc Staré Město u Uherského Hradiště – Luhačovice/Bojkovice/Veselí nad Moravou Celkové investiční náklady (CIN): 94,89 mld. Kč Spolufinancování z fondů EU: CEF OPD2/EIB/národní zdroje Projekty rozvoje železniční dopravní cesty se realizují za účelem (cíle projektů): zkapacitnění trati zrychlení trati (zvýšení traťové rychlosti, odstranění propadů rychlosti) lektrizacee zvýšení bezpečnosti snížení negativních vlivů železniční dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatelstva zajištění bezbariérového přístupu pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace vytvoření podmínek pro další rozvoj nákladní dopravy snížení nákladů na zajištění provozuschopnosti a provozování železniční dopravní cesty  zvýšení konkurenceschopnosti železnice vůči individuální automobilové dopravě a posílení páteřní role při zajišťování dopravní obslužnosti jednotlivých regionů a celé České republiky Operační program Doprava 2014 – 2020 (2023) (tzv. OPD 2) míra příspěvku až 85 % předpokládaný objem pro železnici – cca 40 mld. Kč v přípravě 261 potenciálních projektů, které s velkou rezervou pokryjí i dvojnásobné navýšení alokace CEF – Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility) je určen pouze pro projekty v rámci „Hlavní sítě“ TEN-T („Core Network“), předpokládaný objem pro železnici v rámci „národní obálky“ – cca 27 mld. Kč v rámci SŽDC je k financování připravováno celkem 24 projektů

Šumperk – Olomouc (1/2) CIN: 6,32 mld. Kč Realizace: 2019 – 2022 Stav přípravy: vydání územního rozhodnutí 04/2018 Tendr na zhotovitele: 02/2019 (08/2019) Záměry na trati: elektrizace (stejnosměrná soustava 3 kV) Šumperk – Uničov: zvýšení traťové rychlosti až do 100 km/h Uničov – Olomouc: zvýšení traťové rychlosti až do 160 km/h odstranění většiny propadů traťové rychlosti zvýšení bezpečnosti a komfortu cestujících zvýšení bezpečnosti provozu rekonstrukce stanic včetně nástupišť zajištění bezbariérového přístupu pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace nová staniční, traťová a přejezdová zabezpečovací zařízení

Uzel Přerov, 2. stavba CIN: 2,9 mld. Kč Realizace: 2019 – 2021 Stav přípravy: vydání ÚR 05/2018 žádost o SP 07/2018 Záměry: rekonstrukce výhybny Dluhonice a navazujících mezistaničních úseků dokončení modernizace uzlu Přerov zvýšení traťové rychlosti až do 160 km/h nahrazení stávajících dvou žel. přejezdů mimoúrovňovými kříženími

Olomouc – Prostějov – Nezamyslice Realizace: po roce 2020 s vazbou na úsek Brno - Přerov Stav přípravy: probíhá aktualizace studie proveditelnosti s termínem dokončení cca 08/2018 Záměry: modernizace tratě Olomouc – Nezamyslice v návaznosti na rameno Brno - Přerov cílem SP je prověřit možnost realizace: zvýšení traťové rychlosti až do 160 km/h a odstranění většiny propadů rychlosti zdvoukolejnění tratě nebo její převážné části novostavba spojek „grygovská“ a „němčická“ Jednotlivé varianty by měly v zásadě sledovat tyto cíle projektu: Zlepšení technického stavu a parametrů trati č. 301 Olomouc – Nezamyslice Zvýšení konkurenceschopnosti, resp. možnost zavedení páteřních dálkových železničních spojení Brno – Prostějov – Olomouc Zvýšení konkurenceschopnosti regionálního páteřního spojení v ose Olomouc – Prostějov Vytvoření podmínek pro zavedení konkurenceschopných regionálních spojení v dalších směrech Zlepšení parametrů trati pro efektivnější provoz nákladní železniční dopravy Snížení negativních vlivů z železniční dopravy na předmětné trati na životní prostředí a zdraví obyvatelstva Zvýšení bezpečnosti železničního provozu a cestujících Zajištění bezbariérového přístupu pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace minimalizace dopadů výlukové činnosti na dotčené systémy dálkové a regionální dopravy

Hranice na Moravě – Horní Lideč st. hr. (1/3) CIN: 16,4 mld. Kč Realizace: zahájení od 2019 – úsek Val. Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou Stav přípravy: aktualizace studie proveditelnosti Záměry: modernizace traťového úseku peronizace stanic a zastávek úprava tratě pro provoz nákladních vlaků o maximální délce 740 m Modernizace železničních uzlů: Valašské Meziříčí, Vsetín,Hranice na Moravě k dalšímu prověření: výstavba novostavby přeložky trati v úseku Hranice n/M – Milotice n/B zrušení stávající tratí Hranice n/M – Milotice n/B Současný stav: Trať je součástí sítě TEN-T Na většině úseků rychlost do 80 km/h Dálková doprava na Slovensko Obsluha průmyslových závodů v okolí Valašského Meziříčí

Hranice na Moravě – Horní Lideč st. hr. (2/3) Novostavbou přeložky (červeně zvýrazněný úsek) je eliminován výrazný a dlouhý rychlostní propad pod 100 km/h za Hranicemi n/M. Přestože jsou možnosti vedení trasy silně omezeny nutností překonat rozvodí mezi Černým a Baltským mořem, podařilo se navrhnout trasu o max. sklonu do 12 ‰, která obsahuje 2 tunely o délce 1250 m a 240 m. Tato stavba umožňuje výrazné zkrácení jízdních dob expresních, osobních i nákladních vlaků. Přeložka je na většině trasy navržena na rychlost 160 km/h, čímž bude dosaženo souvislé rychlosti 140 -160 km/hod prakticky v celém úseku Hranice n/M – Valašské Meziříčí. Zrušení stávajícího traťového úseku Hranice/M – Milotice n/B. Místa současných zastávek budou obslouženy systémem MHD Hranice a prodloužením regionální autobusové linky. V této variantě dochází na rozhodujících relacích k výraznému zkrácení jízdních dob osobních i dálkových vlaků.

Beskydy CIN: 13 mld. Kč Realizace: od 2021 Stav přípravy: Záměry: aktualizace SP pro úsek Frýdlant n/O – Valašské Meziříčí a Studénka – Štramberk s termínem do 11/2018 Záměry: Ostrava-Kunčice – Valašské Meziříčí zdvoukolejnění úseku Vratimov – Frýdek-Místek modernizace a elektrizace úseku Ostrava-Kunčice – Frýdlant n/O (– V. Meziříčí) Frýdek-Místek – Český Těšín projekt na modernizaci a elektrizaci trati nevykazuje ekonomickou efektivitu Frýdlant nad Ostravicí – Ostravice modernizace a elektrizace trati Studénka – Veřovice modernizace a elektrizace v úseku Sedlnice – Štramberk Úsek z Ostravy do Frýdlantu nad Ostravicí je jedním nejzatíženějších neelektrifikovaných v České republice, denně jím projíždí přibližně 6000 cestujících. Jako ekonomicky efektivní se prokázala investice do celého úseku Ostrava-Kunčice – Frýdlant nad Ostravicí, včetně tratě z Frýdlantu nad Ostravicí do Ostravice a také do úseku Studénka – Štramberk. S ohledem na rozhodnutí Ministerstva dopravy ČR o koncepci zavádění střídavé trakce (25 kV, 50 Hz) je nutné vybrané části studie aktualizovat, protože se předpokládá úspora investičních nákladů a možné prodloužení elektrizace do zastávky Frenštát pod Radhoštěm město, resp. do Valašského Meziříčí. V současné době není stanoven harmonogram stavby. Stavební činnost bude probíhat v několika etapách. Pokud v průběhu přípravy nenastanou závažnější komplikace, může samotná výstavba první etapy začít po roce 2020. Pro úsek Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek – Ostravice se zahájí ještě letos práce na dalším přípravném stupni, dokumentaci pro územní rozhodnutí. V případě jeho získání je možné navázat přípravou samotného projektu stavby, který je zakončen stavebním povolením. Dle rozhodnutí centrální komise začne SŽDC v současné době připravovat úsek Ostrava – Ostravice za 6,8 miliardy korun. Zbylé části projdou aktualizací, lze tedy předpokládat, že dojde k úpravě výše nákladů.

Brno – Přerov CIN: 35,41 mld. Kč Realizace: od roku 2022, soubor 4 staveb Stav přípravy: probíhá zpracování ZP + DÚR Záměry: modernizace trati až na rychlost 200 km/h kompletní zdvojkolejnění trati úrovňové přejezdy nahrazovány nadjezdy nebo podjezdy Zřízení systému ETCS L2 Zrušení 4 ŽST: Rousínov, Komořany u Vyškova, Němčice nad Hanou a Věžky

Otrokovice – Zlín - Vizovice (1/2) CIN: 11,8 mld. Kč Realizace: 2019 – 2023 Stav přípravy: ZP schválen, zahájeno územní řízení, probíhá tendr na zhotovitele DSP Záměry: elektrizace celé trati (střídavá trakce 25 kV, 50 Hz) zdvoukolejnění úseku Otrokovice – Zlín střed zvýšení max. traťové rychlosti na 100 km/hod vybudování terminálu VHD Zlín - střed projekt umožní další rozvoj kontejnerové terminálu METRANS v Lípě nad Dřevnicí vybudování tří mimoúrovňových křižovatek: tř. Osvobození, Otrokovice Prštné, Zlín ul. Podvesná , Zlín Současný stav: Trať je technicky a morálně zastaralá ŽST Otrokovice významný přestupní uzel

Staré Město u Uherského Hradiště – Luhačovice/Bojkovice/Veselí nad Moravou CIN: 4,8 mld. Kč Realizace: 2023 – 2025 Stav přípravy: příprava zadání aktualizace studie proveditelnosti Záměry: zvýšení traťové rychlosti a elektrizace (střídavou trakční soustavou 25 kV, 50 Hz) Bojkovice m.

Další připravované stavby v regionu Změna trakční soustavy na AC25 kV, 50 Hz v úseku Nedakonice – Říkovice Rekonstrukce ŽST Rožnov pod Radhoštěm Rekonstrukce ŽST Holešov Rekonstrukce ŽST Bystřice pod Hostýnem Rekonstrukce nástupišť v ŽST Uherské Hradiště Modernizace a elektrizace trati Kojetín - Hulín

Děkuji za pozornost