Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt.
Advertisements

SITUACE V ČESKÝCH ZEMÍCH V 1.POLOVINĚ 19.STOLETÍ A.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE  BACHŮV ABSOLUTISMUS  VZNIK RAKOUSKA- UHERSKA  FORMOVÁNÍ ČESKÉ MODERNÍ OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
 Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/  Název výukového materiálu: Národní divadlo.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_RUDOLF II. ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_12_INOVACE_8_ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST_BŘETISLAV A JITKA Název: BŘETISLAV.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Lidé a čas PRO ROČNÍK:
Habsburkové na českém trůnu v 19. a 20. století Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_02.
Pokus o sjednocení Německa. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Pokus o.
Druh učebního materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Národní obrození 8. ročník.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
téma České země a habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_15 TÉMA: Vlastivěda4
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pražské červnové povstání
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 8
v habsburské monarchii 1848
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
OCHRANA PAMÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Filozofie renesance II – Přírodní filozofie
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název a číslo materiálu:
Novověk – devatenácté století
Poslední Přemyslovci Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Texty jsou vlastní originální.
Revoluce ve Francii
Téma (název prezentace)
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Raný novověk - společnost
Habsburská monarchie do roku 1848
Společnost Označení materiálu:
Rusko v 17. století Označení materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Seveřané a vikingové Slované
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_24_Marie Terezie a Josef II.
Neživá příroda - vzduch
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Rovnice HRA.
HABSBURSKÁ MONARCHIE DO ROKU 1848
REVOLUCE ROKU 1848.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_23_Buditelé_českého_národa_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Člověk a společnost, dějepis, mezi vídeňským kongresem a revolucí 1848, dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus ZŠ Wagnerovo náměstí, Beroun Předmět, ročník: Dějepis, 8. ročník Autor: Ivana Flíčková Datum: 2. 12. 2011 Anotace: (popis způsobu použití výukového materiálu): Metternichovský absolutismus, národní obrození v českých zemích Tučný text slouží jako výchozí text pro tvorbu poznámek, ostatní text vysvětluje souvislosti nebo upozorňuje na zajímavé podrobnosti. Obrázky, které podporují lepší názornost, jsou opatřeny odkazem na zdrojovou stránku pro žáky s hlubším zájmem pro učivo. Prezentace jsou žákům k dispozici na www.jaknadejepis8.webnode.cz

Dějiny českých zemí a habsburské monarchie

kdo kancléřem – jak dlouho kdo panovníkem – změna 1804 způsob vládnutí 1835 – změna na trůnu

Metternichovský absolutismus rakouský kancléř do roku 1848, obrovský vliv na řízení státu od 1792 vládl v habsburské monarchii ( i v českých zemích) František II. – syn Leopolda II. – vnuk Marie Terezie 1806 dědičným rakouským císařem Františkem I. (vzdal se titulu římskoněmeckého císaře, zavedl titul dědičného rakouského císaře kvůli Napoleonovi) konzervativní, absolutistická vláda – nebyla ústava 1812 občanský zákoník – rovnost před zákonem tajná policie a cenzura - v Rakousku byl klid, ale ne v ostatní Evropě zákaz studentských spolků podle Německého spolku studenti nesměli studovat v zahraničí

1835 novým císařem Ferdinand I. (český král Ferdinand V 1835 novým císařem Ferdinand I. (český král Ferdinand V.) zvaný Dobrotivý nebyl schopen samostatně vládnout - „Důvěřuj knížeti Metternichovi… Vládni, ale nic neměň.“ místo něj vládla poručnická rada – státní konference pokroky v hospodářské sféře a zemědělství policejní dohled udržoval politickou situaci, ale vládlo napětí ve společnosti – blížila se potřeba radikálních změn střety mezi českými a německými zájmy – konkurence v podnikání

poslední král, který se nechal korunovat v Čechách trpěl epilepsií, flegmatičností a jistou prostoduchostí měl hudební nadání, hrál na klavír a trubku, nadšeně se zabýval botanikou a zajímal se o vývoj techniky. Mluvil pěti jazyky, takže ho není možné označit za slabomyslného genetické postižení – rodiče byli bratranci přesto zemřel až ve věku 85 let po abdikaci pobýval v Praze 27 let Ferdinand I. (V.) *1793 - 1875

Národní obrození Počátky snaha o emancipaci národa – již před francouzskou revolucí období učeneckého zájmu – zabývali se studiem starých literárních památek, sestavování česko – německých slovníků, studium historie národa, lidového umění a tradic publikování v němčině – často sami neuměli česky, v češtině chyběly odborné výrazy, chtěli, aby jejich texty četlo co nejvíce lidí Dobrovský, Václav Matěj Kramerius (vydavatel) české divadlo – kočovné společnosti – šíření českého jazyka – původní česká tvorba, překlady – Václav Thám

NO po roce 1815 zesílilo vlastenecké spolky – hovořilo se česky Josef Jungmann – překládal do češtiny významná díla antických a evropských autorů – potřeboval pořádnou slovní zásobu – zrod moderního českého jazyka založení Matice české – sdružení pro vydávání a šíření českých knih František Palacký – Dějiny národu českého v Čechách i na Moravě 1818 – založení Národního Muzea cílem dosáhnout zrovnoprávnění češtiny s němčinou, ne dosažení samostatného státu

zdroje: text: Dějepis 8 pro základní školy, novověk, SPN, str. 82 - 84 obrázky: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_I._Dobrotiv%C3%BD