LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezpečnější a účinnější provoz jeřábů
Advertisements

Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Chladící systémy vozidla
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Škoda 110 Super Sport „Ferat“. Škoda 110 Super Sport „Ferat“
ZKOUŠKY BRZDY.
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Trolejbusy: 14Tr.
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
Energetika.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Tramvaje: Škoda 15T.
Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.
Technické prostředky aktivní bezpečnosti automobilů
Mo.13: Elektrické přístroje pro regulaci – stykače, kontroléry, přepojovače. Zajišťují zapínání a vypínání požadovaných obvodů bez jakýchkoliv rušivých.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA
4x4 LAND ROVER. O soutěži... -soutěží členné týmy studentů ve věku let -úkolem týmu je navrhnout.
Střední odborná škola Otrokovice
Optimalizace řídící strategie hybridního pohonu dle dat z GPS
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
Automobily – koncepce, karoserie
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Brzdění vlaků Základní pojmy
Měření a simulace zatížení trakčních měníren a
Plánování a organizace veřejné dopravy
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
Tramvajová vozidla.
Automatizační technika
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
Lok.řady 122,123.  Výrobce: ŠKODA Plzeň  Rok výroby: 1967 / 1971  Trakce: elektrická stejnosměrná  Typ vozidla: čtyřnápravová skříňová nákladní lokomotiva.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
© ELCOM, a.s. Testovací zařízení a napájecí zdroje pro oblast kolejových vozidel Ing. Petr Hudeček, Ph.D. Projektový manažer, programátor Divize Aplikovaná.
Osobní svítidlo T Osobní svítidlo K 07 v dobíjecím stojanu.
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Zkušenosti z aplikace TSI subsystému energie V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. 1 Autor: Ivan Dobeš Datum: Místo : Vládní salónek - žst. Praha.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Měřící přístroje pro kolejovou dopravu. Obsah prezentace O společnosti. Hlavní oblasti, specializace. Automatické měřící systémy pro kontrolu tvarů a.
VY_32_INOVACE_AUT2_19 Retardéry. Účelem retardéru je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Retardér nelze použít ani jako brzdu parkovací. Používají.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
INTEGROVANÝ SYSTÉM MĚŘENÍ A OBRÁBĚNÍ DVOJKOLÍ KOLEJOVÝCH VOZIDEL.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Česká hlava Věda a technika na ulici
Hřídele VY_32_INOVACE_31_ 621
Kompresní stanice Jirkov
Stanoviště:Náměstí Republiky
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Měniče napětí.
Multifunkční pracoviště HCW 4 S s virtuálním modelem a VNCK simulací
ELCOM,a.s. ZKUŠEBNÍ ZAŘÍZENÍ a NAPÁJECÍ ZDROJE ELCOM a.s., Divize Virtuální instrumentace a Divize Aplikované elektroniky Ing. Jindřich Kaluža Dr. Ing.
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Elektrická trakce na železnici
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Ing. Jiří Kolář, Ph.D., ředitel Drážního úřadu
Lanové dráhy visuté pozemní.
Transkript prezentace:

LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….

109E v designu Porsche

Š 109E vyhovuje provozu na tratích s přísnými limity rušení, umožňuje dynamické brzdění na všech napájecích systémech a je vhodná k provozu na obloukovitých tratích.

Pohon lokomotivy zajišťují čtyři trakční motory, dvě měničové skříně a trakční transformátor. Jeho návrh obsahuje originální technická řešení. Nové asynchronní motory jsou ze sesterské společnosti ŠKODA ELECTRIC s vinutím do dvojité hvězdy. Jeden má výkon 1 700 kW. Dohromady disponují jmenovitým výkonem 6,4 MW (maximální 7,2 MW). Lokomotiva může vozit vlaky osobní přepravy rychlostí až 230 kilometrů v hodině na tratích v Česku, Německu, Rakousku, Polsku, Maďarsku a Slovensku. Umožní plynule přejíždět území s rozdílnými napájecími systémy, a to se střídavým napětím 25 kV/50 Hz, nebo 15 kV/16,7 Hz a stejnosměrným napětím 3 kV.  Hmotnost 86t, délka přes nárazníky 18m, uspořádání pojezdu Bo´Bo´ , max. tažná síla 274 kN,

 Součástí vybavení stanoviště strojvedoucího je umyvadlo s tekoucí vodou, mikrovlnná trouba, chladnička a skříň na osobní věci a oděvy.  Obsahuje počítačové řízení lokomotivy, které umožňuje ve spolupráci se systémy CRV a AVV vícenásobné vedení vlaku z jednoho stanoviště, popřípadě z řídicího vozu vlakové soupravy. Pro tuzemskou produkci je typický joystick, kterým se ovládá jízda i zastavování. Toto řešení není uplatněno nikde jinde na světě.

Dále do vybavení řídicího stanoviště patří displeje pro čtyři kamery vnějšího kamerového systému. Budou zde i monitory zabezpečovacího systému ETCS. Lokomotiva je vybavena zařízením GSM–R, které umožňuje strojvedoucímu komunikaci mezi lokomotivou a depem.

Světlomety obsahují technologie typické pro drahá osobní auta Světlomety obsahují technologie typické pro drahá osobní auta. Na první pohled zaujmou vysoce svítivé LED diody. Stodevítka z nich má denní světla, která se mohou změnit na červená koncová.

K brzdění slouží elektromagnetická brzda, jejíž účinek posilují dva typy brzd. Kotoučové brzy, jejichž kotouč je přimontován přímo na kola dvojkolí (na fotografii), a tradiční špalíkové brzdy. Na záběru vidíte také trysku pískovače. 

Při výrobě lokomotivy se uplatnily moderní materiály podobné těm, jaké se používají u vozů formule 1. Zmíněné brzdy jsou vybaveny hliníkovými kotouči, stejně jako u současných špičkových soutěžních automobilů. Jejich využití výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozidla a snižuje namáhání trati.

Podvozek má dvojité odpružení

Snímače rychlosti….

Lokomotiva 109E bude homologována v šesti evropských státech Lokomotiva 109E bude homologována v šesti evropských státech. Proto obsahuje snímače zabezpečovacích systémů ze zemí, po jejichž kolejích se bude pohybovat. Na fotografiích vidíte snímač německého systému a následuje čidlo pro polskou železnici.

Skelet absolvoval statickou zkoušku podle evropských předpisů TSI Skelet absolvoval statickou zkoušku podle evropských předpisů TSI. V konstrukci nové lokomotivy se uplatnilo několik ojedinělých konstrukčních řešení chráněných evropskými patenty. Konstrukce skříně lokomotivy je značně odolná čelnímu nárazu do překážky na kolejích. Součástí kabiny jsou deformační zóny, které mají za úkol pohltit velké množství energie při případné kolizi. Při extrémním nárazu v rychlosti 110 km/h do nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun zůstane kolem strojvedoucího nepoškozený a nedeformovaný prostor. Navíc je možné lokomotivu relativně jednoduše opravit výměnou deformačních dílů. Obdobným způsobem je navrženo i upevnění pluhu před lokomotivou.

ČD objednaly celkem 20 lokomotiv ŠKODA 109E. První kusy mají být dodány v průběhu roku 2009…..