Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta v úlohách Název : VY_32_inovace_08 Matematika - procenta.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika - 7. ročník Procenta % % % % % Stavební spoření 25 % státní příspěvek % Některé díly se vyskytují častěji. Pro setiny byl zaveden zvláštní název.
Advertisements

Procenta Slovní úlohy. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Radmila Uzlíková Název : VY_42_INOVACE_13_NAROZENINY.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_010 Šablona: Název školy: Základní škola Panenský Týne Panenský Týnec 166.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_32_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_04 TÉMA: Násobení ČÍSLO.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
PROCENTA Vymezení pojmu procento, základ, počet procent.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Český jazyk – Slovní druhy
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Početní operace v oboru přirozených čísel
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MALÁ KAPITOLA O ČASE Název: VY_32_inovace_01 Vlastivěda-starší české dějiny.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Krácení zlomků.
PODNEBNÉ PÁSY Název : VY_32_inovace_15 - PŘ – PODNEBNÉ PÁSY.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
PROCENTA - trojčlenkou
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
SLUNCE Název : VY_32_inovace_06 - PŘ – SLUNCE Autor: Denisa Štelzigová
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Násobení lomených výrazů
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Dělení lomených výrazů
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Autor: Ing. Jitka Michálková
Duté zrcadlo Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo
Procenta Jitka Mudruňková 2014.
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Osově souměrné útvary Název : VY_32_inovace_16 Matematika - osově.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Osová souměrnost Název : VY_32_inovace_14 Matematika - osová souměrnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Procenta - opakování Výukový materiál pro 9.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VÁNOCE Název : VY_32_inovace_10 - PR – Vánoce Autor: Denisa Štelzigová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Středově souměrné útvary
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Vypuklé zrcadlo Název : VY_32_inovace_12 Fyzika - vypuklé zrcadlo
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta v úlohách Název : VY_32_inovace_08 Matematika - procenta v úlohách Autor: Jana Pěničková Období: Duben 2013 Věková skupina: 7. ročník Tematická oblast: Matematika Anotace: Užití procent ve slovních úlohách

Výpočet počtu procent Počet procent vypočítáme tak, že procentovou část dělíme setinou základu (jedním procentem). Ve třídě je 25 žáků, z toho je 15 dívek. Kolik je to procent z celkového počtu žáků? 1 % z 25 = 1 100 z 25 = 25 : 100 = 0,25 15 : 0,25 = 1500 : 25 = 60 Ve třídě je 60 % dívek. Původní cena mobilního telefonu byla 8 000 Kč. Obchodník v akci slevil z původní ceny 2 000 Kč. Kolika procentní slevu nabízí obchodník? 1 % z 8000 = 1 100 z 8000 = 8000 : 100 = 80 Kč 2000 : 80 = 200 : 8 = 25 Obchodník nabízí slevu 25 %.

Výpočet základu (celku) Základ vypočítáme z dané procentové části a počtu procent tak, že procentovou část vydělíme příslušným počtem procent a podíl vynásobíme stem. Ve třídě je 12 chlapců, což je 40 % z celkového počtu žáků ve třídě. Kolik je celkem žáků ve třídě? 40 % z celku ( 40 100 z celku ) je 12 40 % ∼ 12 →12 : 40 = 12 40 = 0,3 1 % ∼ 0,3 100 % = 100 . 1% 100 ∙ 0,3 = 30 Ve třídě je celkem 30 žáků. Tomáš vlastní 60 fotbalových kartiček, což je 30 % z celkového počtu jeho kartiček. Kolik má Tomáš celkem kartiček? 30 % z celku ( 30 100 z celku ) je 60 30 % ∼ 60 → 60 : 30 = 60 30 = 2 1 % ∼ 2 100 % = 100 . 1% 100 ∙ 2 = 200 Tomáš má celkem 200 kartiček.