MAS Mezi Úpou a Metují – IROP – Bezpečná doprava.“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Advertisements

Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Připravte se na výzvu!
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
Příjem a hodnocení žádostí o podporu
Příjem a hodnocení žádostí o podporu Mgr. Hana Slováková Seminář pro SC 2.1: Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
Praha SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 18. výzva IROP „PODPORA BEZPEČNOSTI DOPRAVY A CYKLODOPRAVY“
18. výzva IROP - „Podpora bezpečnosti dopravy a cyklodopravy“ Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky.
Představení Centra pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Nikola Knopová, DiS. Seminář pro SC 2.1: Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Představení Centra pro regionální rozvoj České republiky Ing. Bohumila Kubíková Seminář pro SC 2.1 Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Výzvy v rámci IROP Centrum pro regionální rozvoj České republiky Ing. Markéta Kupcová,
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM
Seminář pro žadatele IROP
Seminář pro žadatele IROP
1.Výzva IROP MAS MB – Zvýšení bezpečnosti dopravy
Snídaně starostů , Jedlí
Seminář pro žadatele/příjemce
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Informace o výzvě pro školy
Dotační programy sfdi.
Besip Zlínského kraje Zlín,
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Podpora obnovy a rozvoje venkova
Seminář k 2. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Seminář pro žadatele IROP výzva č
Seminář pro žadatele z území MAS Blaník, z. s. ke 4
k 4. výzvě MAS Stolové hory – IROP:
Seminář pro žadatele IROP výzva č
Seminář k 5.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-I.
INFRASTRUKTURA PRO SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Seminář pro žadatele k výzvě IROP č.3
Seminář k 6.výzvě MAS Prostějov venkov–IROP–Bezpečnost dopravy-II.
Realizace SCLLD MAS Rozvoj Tanvaldska
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu MAS PODHOSTÝNSKA Z.S. – IROP - CYKLISTICKÁ A PĚŠÍ DOPRAVA Vazba.
Seminář pro potenciální žadatele
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě
IROP – Obnova památek kulturního dědictví Šternberk,
Integrovaný regionální operační program
Integrovaný regionální operační program – IROP
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Integrovaný regionální operační program – IROP
VÝZVA Č. 1 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Informace o vyhlášených výzvách
Seminář pro žadatele 322/06_16_038/CLLD_16_01_120
Seminář pro žadatele 347/06_16_075/CLLD_16_01_120
Seminář pro žadatele výzva č
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuality k územním studiím krajiny z hlediska IROP
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

MAS Mezi Úpou a Metují – IROP – Bezpečná doprava.“ Seminář pro žadatele k 5. výzvě MAS Mezi Úpou a Metují – IROP – Bezpečná doprava.“ Kancelář MAS MUM 1

Základní pojmy: MAS = Místní akční skupina IROP = Integrovaný regionální operační program Výzva = akt, kterým MAS vybízí žadatele k podání projektu (formou dokumentu, který obsahuje základní informace a podmínky) Projekt => žádost o podporu = žádost Celkové způsobilé výdaje = výdaje, které jsou proplatitelné z dotace (výdaje na hlavní a vedlejší aktivity projektu) 2

Představení výzvy MAS mezi Úpou a Metují operační program: Integrovaný regionální operační program (IROP) specifický cíl IROP: 4.1 Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivizace místního potenciálu vyhlašovatel výzvy: MAS MUM, z.s. název výzvy MAS: 4. výzva s názvem „MAS Mezi Úpou a Metují – IROP – Bezpečná doprava VAZBA NA VÝZVU ŘO IROP Č. 53 „Udržitelná doprava - integrované projekty CLLD“ 3

Představení výzvy MAS Stolové hory alokace výzvy: 6 000 000 Kč datum vyhlášení výzvy MAS a zahájení příjmu žádostí: 5.12.2018 datum ukončení příjmu žádostí o podporu: 11.1.2018 datum ukončení realizace projektu: 31.7.2020 minimální výše celk. způsob. výdajů projektu: 300 000 Kč maximální výše celk. způsob. výdajů projektu: 3 000 000Kč maximální výše celkových výdajů: nestanoveno míra podpory: 95 % (spolufinancování žadatele 5 %) forma podpory: ex-post financování 4

Oprávnění žadatelé, cílové skupiny Obce; dobrovolné svazky obcí; organizace zřizované nebo zakládané obcemi; organizace zřizované nebo zakládané dobrovolnými svazky obcí. Cílové skupiny návštěvníci obyvatelé Dojíždějící za prací a službami Uživatelé veřejné dopravy 5

Území realizace = území MAS Mezi Úpou a Metují, z.s. 6

Popis podporovaných aktivit – hlavní rekonstrukce, modernizace a výstavba chodníků podél silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací nebo chodníků a stezek odklánějících pěší dopravu od silnic I., II. a III. třídy a místních komunikací, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace, včetně přechodů pro chodce a míst pro přecházení. (Pozn. Žadatel ve Studii proveditelnosti popíše soulad s hlavní podporovanou aktivitou, jejímž cílem je zvýšit bezpečnost dopravy, především pěší, v trase dopravně zatížené komunikace.) rekonstrukce, modernizace a výstavba bezbariérových komunikací pro pěší k zastávkám veřejné hromadné dopravy, 7

Popis podporovaných aktivit - hlavní rekonstrukce, modernizace a výstavba podchodů nebo lávek pro chodce přes silnice I., II. a III. třídy, místní komunikace, železniční a tramvajovou dráhu, přizpůsobených osobám s omezenou schopností pohybu a orientace a navazujících na bezbariérové komunikace pro pěší, realizace prvků zvyšujících bezpečnost železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy (bezpečnostní opatření realizovaná na silnici, místní komunikaci nebo dráze, veřejné osvětlení, prvky inteligentních dopravních systémů), je možná realizace zmírňujících a kompenzačních opatření pro minimalizaci negativních vlivů na životní prostředí (např. výsadba doprovodné zeleně), vždy při současné rekonstrukci, modernizaci nebo výstavbě chodníků, bezbariérových komunikací, podchodů nebo lávek nebo prvků zvyšujících bezpečnost dopravy. 8

Popis podporovaných aktivit - vedlejší realizace stavbou vyvolaných investic zpracování projektových dokumentací výkup nemovitostí podmiňujících výstavbu provádění inženýrské činnosti ve výstavbě vybrané služby bezprostředně související s realizací projektu povinná publicita 9

Indikátory Kód indikátoru Název Měrná jednotka Typ 7 50 01 Počet realizací vedoucích ke zvýšení bezpečnosti v dopravě Realizace Výstup Cílová hodnota: pro každý projekt bude rovna 1, bez ohledu na počet aktivit nebo jejich kombinací. Žadatel se zavazuje cílovou hodnotu naplnit nejpozději k datu ukončení realizace projektu. Tolerance: žádná, pokud není naplněna cílová hodnota, projekt nenaplnil svůj cíl. Nedosažení cílové hodnoty bude sankcionováno. Protože žadatel nevykazuje žádný indikátor výsledku, je nutné plánované výsledky stručně popsat do textového pole s názvem „Co je cílem projektu?“ na záložce Popis projektu. 10

Způsobilé výdaje a rozpočet Časová způsobilost Od 1. 1. 2014 – do data ukončení realizace projektu Věcná způsobilost základní věcná hlediska viz kap. 10.1 Obecných pravidel pro žadatele a příjemce podrobnější věcná hlediska viz kap. 3.4.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP 11

Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady) výdaje na realizaci chodníků a pásů pro chodce jako součástí silnice nebo místní komunikace, samostatných chodníků a stezek pro pěší, společných pásů pro cyklisty a chodce v přidružené prostoru silnic a místních komunikací, stezek pro cyklisty a chodce, včetně konstrukčních vrstev a opatření pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace výdaje na realizaci provků zvyšujících bezpečnost pěší dopravy: podchody, lávky, části mostních objektů a propustků, na kterých je komunikace pro pěší vedena opěrné zdi, násypy, svahy a příkopy místa pro přecházení, přechody pro chodce, přejezdy pro cyklisty, jejich nasvětlení a ochranné ostrůvky, vysazené chodníkové plochy 12

Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady) výdaje na realizaci prvků zvyšujících bezpečnost pěší dopravy: nástupiště autobusových zastávek včetně bezbariérového propojení nástupišť jízdní pruhy pro cyklisty umístěné podél pásu pro chodce v přidruženém prostoru silnic a místních komunikací stezka pro cyklisty vedená současně s komunikací pro pěší v trase silnice nebo místní komunikace svislé a vodorovné dopravní znační a zvýrazňující prvky bezpečnostní opaření realizovaná na silnici více viz kap. 3.4.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP 13

Způsobilé výdaje – vedlejší aktivity projektu (příklady) přístřešky a čekárny autobusových zastávek a související volně dostupné pevné stojany a uzamykatelné boxy na jízdní kola, detekce jejich obsazenosti, lavičky, osvětlení a informační tabule, zálivy autobusových zastávek výdaje na odůvodněné stavbou vyvolané investice připojení sousedních nemovitostí, přeložky stávajících pozemních komunikací, inženýrských sítí, provizorní komunikace a lávky pro pěší a cyklisty a přechodné dopravní značení projektová dokumentace nákup pozemků a staveb zabezpečení výstavby více viz kap. 3.4.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP 14

Způsobilé výdaje – stavby výdaje musí být součástí položkového rozpočtu stavby podle předložené projektové dokumentace; projektová dokumentace musí všechny položky zahrnovat v rámci stavebních objektů nebo provozních souborů stavby; příjemce bude se žádostí o platbu předkládat přehled čerpání z jednotlivých položek rozpočtu stavby více viz kap. 3.4.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP 15

Nezpůsobilé výdaje (příklady) výdaje na realizaci části projektu, která zasahuje mimo území MAS výdaje na rekonstrukci silnic a míst. komunikací přístupných automobilové dopravě (kromě výdajů v hlavních a vedl. aktivitách) výdaje na výstavbu a rekonstrukci polních a lesních cest výdaje na běžnou údržbu pozemních komunikací a chodníků výdaje na zřízení, provoz a odstranění zařízení staveniště výdaje na zpracování žádosti o podporu, s výjimkou zpracování studie proveditelnosti výdaje spojené s řízením a administrací projektu mzdy, platy, náhrady mezd... více viz kap. 3.4.5 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 IROP 16

Způsob podání žádosti o podporu Žádosti se zasílají/podávají pouze v elektronické podobě prostřednictvím aplikace IS KP14+ (MS2014+) https://mseu.mssf.cz nevyžaduje instalaci do PC používat prohlížeč Internet Explorer (více viz IS KP14+) Je nutné mít kvalifikovaný elektronický podpis (např. PostSignum České pošty) platnost certifikátu je 1 rok Postupovat podle Postupu pro podání žádosti o podporu v MS2014+ (viz. přílohy Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 55 IROP) 17

Povinné přílohy žádosti o podporu 1 Plná moc 2 Zadávací a výběrová řízení 3 Doklady o právní subjektivitě žadatele – příloha zrušena 4 Výpis z rejstříku trestů – příloha zrušena 5 Studie proveditelnosti 6 Karta souladu projektu s principy udržitelné mobility 7 Čestné prohlášení o skutečném majiteli 8 Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení 9 Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení 10 Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby 11 Položkový rozpočet stavby 12 Doklady k výkupu nemovitostí – příloha zrušena 13 Výpočet čistých jiných peněžních příjmů 14 Smlouva o spolupráci 15 Doklad o počtu obyvatel   Bližší specifikace náležitostí u požadovaných příloh žádosti o dotaci je uvedena ve Specifických pravidlech výzvy č. 53 (verze 1.2, platnost od 29.6.2018) IROP v kapitole 3.4.3. Nad rámec povinných příloh uvedených v těchto specifických pravidlech výzvy ŘO IROP MAS Mezi Úpou a Metují požaduje navíc doplnit do žádosti o podporu přílohu č. 15 - Doklad o počtu obyvatel . Příloha slouží jako podklad pro věcné hodnocení projektu na MAS. 18

Způsob hodnocení a výběru projektů Fáze hodnocení Lhůta (pracovní dny) Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti 29 Věcné hodnocení 30 Výběr projektů 15 Závěrečné ověření způsobilosti (provádí ŘO) 24 Příprava a vydání právního aktu (provádí ŘO) 3 měsíce od schválení vedením ŘO IROP pokud projekt projde hodnocením v dané fázi, postupuje do další fáze projekty, které neprošly hodnocením v dané fázi, mají možnost odvolání ve lhůtě 15 pracovních dnů 19

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti provádějí pracovníci kanceláře MAS Mezi Úpou a Metují napravitelná x nenapravitelná kritéria u napravitelných kritérií možná oprava ve lhůže 5 PD (max. 2x) do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace může žadatel podat žádost o přezkum (u negativně hodnocených žádostí) MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím depeše v systému MS2014+ více viz příloha č. 1 výzvy MAS MUM Interní postupy MAS MUM 20

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti Viz. Samostaná příloha žádosti....c 21

Věcné hodnocení Viz. Samostaná příloha žádosti.... 22

Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů žádost o podporu je podána v předepsané formě žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti požadované v dokumentaci k výzvě ŘO projekt je svým zaměřením v souladu s výzvou ŘO výsledky projektu jsou udržitelné projekt nemá vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný – nenapravitelné výdaje na hlavní aktivity projektu odpovídají tržním cenám cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu 23

Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu v hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů stanovené ve výzvě projekt je v souladu s Dopravní politikou ČR 2014-2020 k projektu žadatel v obcích, které mají méně než 50 tis. obyvatel, dokládá Kartu souladu projektu s principy udržitelné mobility projekt přispívá k eliminaci negativních vlivů dopravy na životní prostředí projekt přispívá ke zvýšení bezpečnosti více viz kapitola 5.2 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce 24

Udržitelnost doba udržitelnosti je 5 let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP zajistit po celou dobu udržitelnosti řádnou péči o komunikaci pro pěší nebo cyklisty, na kterou obdržel dotaci z IROP, v souladu se zákonem č. 13/1997 Sb. a vyhláškou č. 104/1997 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Doporučujeme příjemcům sjednat si pojištění majetku pořízeného z dotace IROP. Pojištění je vhodné zejména pro případ, kdy v průběhu realizace projektu nebo v období udržitelnosti dojde ke zničení nebo poškození majetku pořízeného z dotace. Příjemce nebude schopen naplnit účel projektu a zachovat po stanovené období výsledky realizace projektu a bude povinen vyplacenou dotaci vrátit. Pojištění majetku není povinné a výdaje na něj nejsou způsobilé. více viz kap. 20 Obecných pravidel a kap. 8 Specifických pravidel 25

Důležité dokumenty Výzva MAS Mezi Úpu a Metují, z.s.: Bezpečná doprava (včetně příloh) http://www.masmum.cz/mas-1/vyzvy-mas/vyzvy-irop/ Specifická pravidla pro žadatele a příjemce výzvy č. 53 http://www.irop.mmr.cz/cs/Vyzvy/Seznam/Vyzva-c-53-Udrzitelna- doprava-integrovane-projekty Obecná pravidla pro žadatele a příjemce IROP http://www.irop.mmr.cz/cs/Zadatele-a- prijemci/Dokumenty/Dokumenty/Obecna-Pravidla-pro-zadatele-a- prijemce Další dokumenty (MP k zadávání veřejných zakázek, aj.) 26

Kontakty Zdeňka Hovorková - manažerka MAS MUM GSM : 606 636 640 Email: hovorkova@masmum.cz Mgr. Libor Mojžíš - projektový manažer SCLLD (IROP) a MAP II GSM 603 163 561, E-mail: mojzis@proobce.com. 27

Děkuji za pozornost 28