Vzdělávací systém v Olomouckém kraji Konference v rámci projektu „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje“ k tématu: Vzdělávací systém v Olomouckém kraji pro trh práce v 21. století 24. ledna 2018 BEA centrum Olomouc, ul. Kosmonautů 1288/1
největší veletrh spotřební elektroniky na světě CES 2018 největší veletrh spotřební elektroniky na světě (Las Vegas) Amazon se systémem Alexa – Echo (Echo dot) Google Home a Google Assistant Autonomní automobily a alternativní pohony Sítě 5G Smart City apod. SIMULACE virtuální realita a rozšířená realita
Digitální vzdělávání v ČR 44% evropské populace nemá základní digitální schopnosti V roce 2020 bude v oblasti ICT scházet až půl miliónů zaměstnanců, 9 z 10 pozic bude vyžadovat digitální gramotnost V ČR informatice věnujeme cca 2 hodiny týdně Na 1 počítač je v průměru 5 žáků Počítač pro více jak polovinu učitelského sboru má 60% malých ZŠ (do 150 žáků), 74% velkých ZŠ a 72% SŠ + VOŠ Pokrytí vnitřní sítí má 49% malých ZŠ, 39% velkých ZŠ a více jak 75% SŠ + VOŠ
Co nám chybí aneb co učitel? Nedostatečné vybavení Nedostatečné znalosti u pedagogů Obsahová náplň V USA bylo v roce 2016 programování součástí výuky na 40% základních škol Může učitele v budoucnu nahradit robot? NE! (alespoň doufáme) Jen učitel už nebude zdrojem informací, ale jejich testerem, interpretátorem, průvodcem …
Shrnutí a na co se zaměřit Otevřít vzdělávání novým metodám a způsobům učení prostřednictvím digitálních technologií Zlepšit kompetence žáků v oblasti práce s informacemi a novými technologiemi Rozvíjet informatické myšlení Připravit učitele na aplikování informatiky do všech předmětů Zavést edukační robotiku da MŠ a ZŠ Reformovat obsah a pojetí ICT v rámci RVP
Děkuji Vám za pozornost