Vzdělávací systém v Olomouckém kraji

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Další vzdělávání na VOŠ a SPŠ, Jičín, Pod Koželuhy 100
Advertisements

Pestrý svět učení. Pedagogové vybrali tyto šablony :  Čtenářská a informační gramotnost šablona č I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
Projekt „Modernizace vzdělávání – šance lepšího pracovního.
Terciární vzdělávání v ČR podíl veřejných vysokých škol (VVŠ): 84% Nárůst počtu studentů a zaměstnanců VVŠ nárůst [%] studenti
1 Strategie digitálního vzdělávání do roku ročník konference „Počítač ve škole” Nové Město 22. března 2016 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Podpora rozvoje vzdělávání v rámci ROP Střední Morava Mgr. Miroslav Gajdůšek, MBA Vedoucí Odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Olomouckého.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
PROGRAMOVÉ OBDOBÍ Projekt Tvorba Strategie a Společného akčního plánu v oblasti rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji I CZ.1.04/4.1.01/C
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
D IDAKTIKA INFORMATIKY : SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY JEJÍHO ROZVOJE V RÁMCI SYSTÉMU OBOROVÝCH DIDAKTIK Miroslava Černochová (Univerzita Karlova v Praze)
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
za kvalitním vzděláváním
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Integrovaný regionální operační program
Podpora krajského akčního plánování
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Implementační projekt KAP
10. ZÁVĚREČNÉ KRAJSKÉ SETKÁNÍ METODIKŮ
Setkání v cyklu Střední školy a zřizovatel
Infrastruktura SŠ a VOŠ v Olomouckém kraji
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
4. schůzka TS odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Polytechnické vzdělávání v praxi
Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě CZ /0. 0/0
Revize ICT kurikula, rok dva
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Představení projektu Implementace KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Změny na trhu práce?.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Aktuality P-KAP. Aktuality P-KAP Dotazníkové šetření 2018 Ukončení šetření dotazník navazuje na dotazníkové šetření, které bylo realizováno.
Zapojíte se letos se svou akcí i Vy?
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Vzdělávací systém v Olomouckém kraji Konference v rámci projektu „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje“ k tématu: Vzdělávací systém v Olomouckém kraji pro trh práce v 21. století 24. ledna 2018 BEA centrum Olomouc, ul. Kosmonautů 1288/1

největší veletrh spotřební elektroniky na světě CES 2018 největší veletrh spotřební elektroniky na světě (Las Vegas) Amazon se systémem Alexa – Echo (Echo dot) Google Home a Google Assistant Autonomní automobily a alternativní pohony Sítě 5G Smart City apod. SIMULACE virtuální realita a rozšířená realita

Digitální vzdělávání v ČR 44% evropské populace nemá základní digitální schopnosti V roce 2020 bude v oblasti ICT scházet až půl miliónů zaměstnanců, 9 z 10 pozic bude vyžadovat digitální gramotnost V ČR informatice věnujeme cca 2 hodiny týdně Na 1 počítač je v průměru 5 žáků Počítač pro více jak polovinu učitelského sboru má 60% malých ZŠ (do 150 žáků), 74% velkých ZŠ a 72% SŠ + VOŠ Pokrytí vnitřní sítí má 49% malých ZŠ, 39% velkých ZŠ a více jak 75% SŠ + VOŠ

Co nám chybí aneb co učitel? Nedostatečné vybavení Nedostatečné znalosti u pedagogů Obsahová náplň V USA bylo v roce 2016 programování součástí výuky na 40% základních škol Může učitele v budoucnu nahradit robot? NE! (alespoň doufáme) Jen učitel už nebude zdrojem informací, ale jejich testerem, interpretátorem, průvodcem …

Shrnutí a na co se zaměřit Otevřít vzdělávání novým metodám a způsobům učení prostřednictvím digitálních technologií Zlepšit kompetence žáků v oblasti práce s informacemi a novými technologiemi Rozvíjet informatické myšlení Připravit učitele na aplikování informatiky do všech předmětů Zavést edukační robotiku da MŠ a ZŠ Reformovat obsah a pojetí ICT v rámci RVP

Děkuji Vám za pozornost