Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Advertisements

Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Dráha Rychlost Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k použití již probraných fyzikálních veličin a pomocí nich k zavedení nového pojmu „účinnost“
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Tlak, tlaková síla, hydrostatický.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák se seznámí třením, sílou, která brzdí pohyb těles. Vysvětlení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
Hustota-výpočet hustoty
Čemu jste se ve fyzice naučili- Fyzikální veličiny
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika hrou-opakování I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Průměrná rychlost – úlohy II
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Autor: Ing. Jitka Michálková
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 10/2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.7.A.12_vypocet_casu Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Výpočet času Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení odvození výpočtu času ze vzorce pro rychlost.

Vyberte správné převody času, chyby opravte: 180min=4h 2h30min=2,30h 5h30min=5,5h 6h15min=6,25h 7200s=2h 3h45min=3,75h 1min=1/30 h

Čas pohybu vypočítáme, jestliže dráhu dělíme rychlostí: t=s:v K zapamatování: Čas pohybu vypočítáme, jestliže dráhu dělíme rychlostí: t=s:v

Vyřešte úlohu: Cyklista na oválné dráze jede stálou rychlostí 12 m/s Vyřešte úlohu: Cyklista na oválné dráze jede stálou rychlostí 12 m/s. Za jak dlouho ujede vzdálenost 5 km? Rozbor: Kolikrát se 12 metrů vejde do dráhy 5000 m, tolik sekund pojede. Řešení: v=12 m/s t=5 000/12 s=5 km=5 000 m t=416,6 s t=? [s] t=6 min a 57 s t=s/v Cyklista pojede 6 minut a 57 sekund.

Vyřešte úlohu: Za jaký čas projede automobil trasu z Prahy do Českých Budějovic (150 km), jestliže jede průměrnou rychlostí 60 km/h? Řešení: s=150 km v=60 km/h t=? [s] t=s:v t = 150:60 t = 2,5h = 2 h a 30 min Automobil projede trasu za 2 hodiny a 30 minut.

Vašek má být na hřišti, které je vzdálené od jeho domova 2,5 km v 15 hodin a 30 minut. V kolik hodin musí vyjet na kole, aby byl na hřišti o 5 minut dříve, jestliže pojede rychlostí 12,5 km/h? Úlohu vyřešte a vyberte správnou odpověď: v15 hodin a 11 minut v15 hodin a 12 minut v15 hodin a 13 minut

Dopravní pás při vykládce zavazadel na letišti se pohybuje rychlostí 0,4 m/s. Za jak dlouho se dostane zavazadlo z vozíku k cestujícímu, je-li jejich vzájemná vzdálenost 24 m? Vyřešte úlohu a vyberte správná řešení: za 1 min za 60s za 120 s

Po mostě délky 250 m jede nákladní vlak stálou rychlostí 36 km/h Po mostě délky 250 m jede nákladní vlak stálou rychlostí 36 km/h. Vlak má délku 350 m. Jak dlouho jede po mostě? Úlohu vyřešte a vyberte správné řešení. jede 100 s jede 60 s jede 120 s

2 hod a 35 min 1 hod a 35 min 3 hod a 35 min Jak dlouho bude trvat trénink vytrvalostnímu běžci, má-li v plánu uběhnout 36 km průměrnou rychlostí 5 m/s a 35 minut věnuje rozcvičení? Úlohu vyřešte a vyberte správné řešení: 2 hod a 35 min 1 hod a 35 min 3 hod a 35 min

Dvě letadla startují v témže čase k cíli vzdálenému 400 km Dvě letadla startují v témže čase k cíli vzdálenému 400 km. Jedno letí rychlostí 800 km/h, druhé 1 000 km/h. O kolik minut později přiletí první letadlo za bezvětří k cíli? Úlohu vyřešte a vyberte správnou odpověď: o 12 minut o 6 minut o 10 minut

Použité zdroje: doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 7. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-265-1. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2007. Tesař J., Jáchim F., Fyzika 2 pro ZŠ, Síla a její účinky-Pohyb těles, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN 2008. Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 7 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus 2005 galerie Office: www.office.microsoft.com

Metodika prezentace: Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák si nejprve zopakuje důležité informace o pohybu těles. Žák ví, jakými třemi fyzikálními veličinami popisujeme pohyb. Žák zná vzorec pro výpočet rychlosti. Žák ze vzorce pro výpočet rychlosti odvodí vzorec pro výpočet času. Žák umí převádět jednotky času. Žák řeší úlohy na výpočet času.