Statistical Business architectures and metadata management

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 Operating Systems Networking for Home and Small Businesses – Chapter.
Advertisements

Evaluation of Performance Based on Information in Documents‘ Databases Hana Pessrová Tomáš Cahlík.
© Multimedia Technology Group České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Katedra radioelektroniky Technická 2.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tutorial:Business Academy Topic: Conditional Formatting Prepared by : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Mass media and advertising Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Online piracy Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
Gender Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Gay / LGBT rights Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-21-Jídlo a nápoje Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-23-Počasí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Course Outline1. Instructor: Martin Hála, PhD. Mathematics DPT, B105,  Further information and downloads on my personal website:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Value of Meta-information System for the Czech Statistical Office Topic 2(i) Advocating.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
CZECH STATISTICAL OFFICE Na padesátém 81, CZ Praha 10, Czech Republic Blind Friendly Website Helena Koláčková Czech Statistical Office.
Poverty and homelessness Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-20-Mezilidské vztahy Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_ANJ54 Název školy SPŠ.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_80 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_20_First_aid.
Christmas in the UK VY_32_INOVACE_02-57 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Anglický jazyk Tematický okruh: Cvičení.
Regionální identita Českého ráje Michal SEMIAN Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Social Geography and Regional Development.
Jídlo(Food, Meals) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: ústní zkouška Datum vytvoření
Kliknutím lze upravit styl předlohy Mezilidské vztahy (interpersonal relationships) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Maturitní ústní zkouška Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast.
Každodenní život (Everyday Life) B2 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAngličtina: Maturitní ústní zkouška.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická.
Kliknutím lze upravit styl předlohy Volný čas, zábava (Free time) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Shane Paul Hertnon Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_ANGLICKY_JAZYK_KOMUNIKACNI_SITUACE_20.
Driving around the USA Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Department of Economics and Management in Civil Engineering, CTU in Prague, Václav BERAN, Petr DLASK, Dana ČÁPOVÁ, Jaroslava.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
Analýza pracovního výkonu zaměstnanců
GE - Vyšší kvalita výuky
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
Noise and Air Pollution modelling in Transport
Získávání zaměstnanců se zaměřením na online marketing
KCH/SWMOS.
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením Bakalářská práce Tereza Veselá Personální management v průmyslových podnicích Masarykův ústav vyšších studií.
Education B 1 Tematická oblast
Název vzdělávacího materiálu
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
WHAT IS BLUE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
GDPR & ePrivacy
Digital Photography Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Introduction to MS Dynamics NAV XXV. (Analysis)
Transkript prezentace:

Statistical Business architectures and metadata management Petr Elias Czech Statistical Office

OUTLINE Business architecture in general Business architecture in statistics Metadata driven architecture Exercise Conclusions

Business architecture in general Začneme-li se zabývat nějakou činností, setkáme se při tom se spoustou dílčích aktivit, které je potřeba dělat. Než však začneme, je nezbytné si připravit podnikatelskou strategii a všechny potřebné aktivity identifikovat, definovat, a poté i řídit. Např. viz červené termíny. Pokud budeme přesně vědět, co je potřeba dělat, na nic nezapomeneme. Source: pragmaticmarketing.typepad.com

Business architecture in general Tímto způsobem vznikají schémata podnikových procesů. Ta jsou někdy specifická pro konkrétní firmu. S globalizací ale vzniká potřeba i tato schémata v rámci konkrétních odvětví standardizovat za účelem srovnatelnosti výstupů a snazšího porozumění si navzájem. Od obecných schémat se lze dopracovat od takovýchto jednoduchých schémat až ke schématům podstatně více detailním. Source: pcampmelbourne.com

Business architecture in general Čím podrobnější schéma je, tím hůře se na nějakou aktivitu zapomene, tím lépe se dají jednotlivé aktivity navázat na konkrétní útvar organizační struktury podniku či na konkrétní osoby. Pokud pak existují návaznosti mezi jednotlivými aktivitami, jejich přesným specifikováním je pak jasno, jaký přesně výstup jedné aktivity je vstupem aktivity druhé. Ve sféře výrobků jde o meziprodukty, ve sféře IT jde o rozhraní (interface) mezi softwarovými prostředími (nástroji). Source: compellingpm.com

Business architecture in statistics Even though production of statistics has its specifics, it is not much different from other business areas General principles of business architecture development can be applied

Business architecture in statistics ? ! Collection Publication Processing

GENERIC STATISTICAL BUSINESS PROCESS MODEL Source: http://www.unece.org

Metadata driven architecture Statistical processes are driven by metadata High level of automation Metadata must be ready before statistical processes begin, not just afterwards Such architecture ensures „active“ up-to-date metadata In such architecture metadata should cover all statistical variables, not just outputs

Metadata driven architecture What can be driven by metadata (1/4)? Selection of respondents – metadata definition of samples Layout of questionnaires – ID‘s of variables, dimensions, number of rows, columns, data types, types of questions, lists of values from classifications Data validation rules, autocorrections – simplified definition of logical relations then transferred into PL/SQL, JavaScript

Metadata driven architecture What can be driven by metadata (2/4)? Personalisation of questionnaires – based on metadata Aggregation of microdata – based on relations in classification and preset formula Calculation of derived indicators – based on the description of the output variable (specific dimension values influence the automatic selection of calculation methods)

Metadata driven architecture What can be driven by metadata (3/4)? Execution of processing runs – based on timetables and predefined rules Completion of time series – based on a (sequence of) variable(s) Calculation of quality indicators – metadata definition of quality maps, quality attributes and their values

Metadata driven architecture What can be driven by metadata (4/4)? Layout of output tables – ID‘s of variables, dimensions, number of rows, columns, data types Release of data for publication – based on timetables and various lists of users Etc.

Exercise Business architectures in practice 4 groups – 4 different business cases Car factory Supermarket Computer games programming company Travel agency / Tour operator Questions Describe the business architecture Compare your business architecture with statistical process One member of the team presents results Discussion

Conclusions Statistical business processes are comparable with other business areas Benefits of common business architecture Better management Common terminology Standardisation of processes => interoperability Re-usability ...

Any questions?