ODRAZ VLNENÍ V RADĚ BODŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanické vlnění Adrian Marek.
Advertisements

Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
Zpracovali: Alena Šlézová Zuzana Uhlíková
Světelné jevy a jejich využití
=NAUKA O SVĚTLE A JEHO VLASTNOSTECH
VLNĚNÍ V IZOTROPNÍM PROSTŘEDÍ
Lom světla (Učebnice strana 172 – 174)
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ46 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
Kapaliny.
Jak to vypadá, když se něco vlní
O duhových barvách na mýdlových bublinách
10. Přednáška – BOFYZ mechanické vlnění
OPTIKA II.
Elektronické dálkoměry
23. Mechanické vlnění Karel Koudela.
Sabina Mikulecká Anna Hejlová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Odraz světla Předmět: Fyzika.
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Fyzika 8. ročník Mgr. M. Kubátová
Vypracoval: Karel Koudela
Chvění struny Veronika Kučerová.
FYZIKA PRO II. ROČNÍK GYMNÁZIA
K čemu může vést více vlnění
Rychlost a šíření zvuku
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
Vlny Přenos informace? HRW kap. 17, 18.
INTERFERENCE VLNĚNÍ.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Digitální učební materiál
ODRAZ VLNENÍ V RADĚ BODŮ
Skládání kmitů.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
LOM A ODRAZ VLNĚNÍ.
Mechanické kmitání Mechanické kmitání
Co je mechanické kmitání? 2. Jak se dělí mechanické kmitání? 3. Jak se vypočítá okamžitá výchylka? 4. Co je amplituda? 5. Jak se vypočítá.
Spřažená kyvadla.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.09_Rychlost_zvuku_odraz_zvuku.
Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mechanické kmitání, vlnění
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Mechanické vlnění Mgr. Kamil Kučera.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jordánová Marcela 14. Mechanické vlnění
Část II – Skládání kmitů, vlny
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ.
Kmity, vlny, akustika Část I – Kmity, vlny Pavel Kratochvíl
STOJATÉ VLNĚNÍ.
Experimentální ukázka vlastností akustického vlnění ve vzduchu
Vlny Přenos informace? HRW2 kap. 16, 17 HRW kap. 17, 18.
Mechanické kmitání, vlnění
Třída 3.B 3. hodina.
Transkript prezentace:

ODRAZ VLNENÍ V RADĚ BODŮ

Vlnění se šíří řadou bodů, která je na konci pevně uchycena. Na pevném konci nastává odraz vlnění s opačnou fází.

Vlnění se šíří řadou bodů, která je na konci volná. Na volném konci nastává odraz vlnění se stejnou fází.

Po průchodu rozhraním dvou prostředí do prostředí, v němž se vlnění šíří menší rychlostí ... Odraz s opačnou fází nastává, prochází-li vlnění do prostředí, v němž se šíří menší rychlostí.

Po průchodu rozhraním dvou prostředí do prostředí, v němž se vlnění šíří větší rychlostí ... Odraz se stejnou fází nastává, prochází-li vlnění do prostředí, v němž se šíří větší rychlostí.