Třída 3.A 17. hodina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chemická termodynamika I
Advertisements

KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 15.
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Molekulová fyzika a termika
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
Tepelné jevy.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Izobarický a adiabatický děj
Příklad tepelně izolované soustavy:
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
teplota? indikátor teploty teplota? „teplota“ vařící vody.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_687.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Termodynamika Základní pojmy: TeploQ (J) - forma energie Termodynamická teplotaT (K) 0K= -273,16°C - nejnižší možná teplota (ustane tepelný pohyb) EntropieS.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
První termodynamický zákon a jeho aplikace na děje s ideálním plynem.
Opakování Termodynamiky Fyzikální praktikum 2.  Termodynamika – nauka o zákonitostech přeměny různých forem energie v makroskopických systémech složených.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
Termika kalorimetrie Bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Určení měrných skupenských tepel vody
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
Základy rovnovážné termodynamiky
Polohová energie, výkon – úlohy 2
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FYZIKÁLNÍ CHEMIE.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autotest.
TEPLO.
Porada škol a školských zařízení Nymburk
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Skupenské teplo tání (tuhnutí)
1. Základy termiky, teplo, teplota, vnitřní energie
Řešení pomocí metody konečných prvků- program ADINA
Teplo.
zpracovaný v rámci projektu
Elektrický potenciál.
Tepelná kapacita tělesa
VY_32_INOVACE_20 22 ÚČINNOST autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Kalorimetrie měření tepla
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Oceány a moře.
Molekulová fyzika Stavové změny ideálního plynu (při stálé hmotnosti) z energetického hlediska.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Měrná tepelná kapacita látky
Třída 3.A 15. hodina.
Práce Mechanická práce : jednotka práce: J (joule) = Nm = kg m2s-2
Kalorimetrická rovnice
Třída 3.A 13. hodina.
ADIABATICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Třída 3.A 14. hodina.
Třída 3.B 4. hodina.
Třída 3.B 15. hodina.
Moment hybnosti Moment hybnosti L je stejně jako moment síly určen jako součin velikosti ramene d a příslušné veličiny (tj. v našem případě hybnosti p).
Transkript prezentace:

Třída 3.A 17. hodina

Kalorimetrická rovnice směšování Kalorimetr – nádoba, která je ( co nejvíce) tepelně izolovaná od okolí. Mezi kalorimetrem a okolím by nemělo docházet k tepelné výměně.

V kalorimetru jsou 3 kg vody o teplotě 10 °C V kalorimetru jsou 3 kg vody o teplotě 10 °C. Kolik vody o teplotě 90 °C musíme přilít, aby výsledná teplota v kalorimetru byla 35 °C? Tepelnou kapacitu kalorimetru zanedbejte.

V kalorimetru : m1 = 3 kg ; t1 = 10 °C Doléváme : m2 = V kalorimetru : m1 = 3 kg ; t1 = 10 °C Doléváme : m2 = ? kg ; t2 = 90°C Výsledná teplota : t = 35°C

Podle zákona zachování energie dodané teplo se rovná teplu převzatému. Teplo dodané do studené vody : Q1 = c * m1 * ( t – t1 ) Teplo převzaté od teplé vody Q2 = c * m2*(t2 – t ) Podle zákona zachování energie dodané teplo se rovná teplu převzatému.

Tedy platí : Q1 = Q2

Výsledná teplota při směšování : Z předchozího platí : t= ?