Mgr. Lenka Nováková -1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_09_SAVANY-Z

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SAVANY Mgr. Josef Koumar. SAVANY Mgr. Josef Koumar.
Advertisements

Savana Obr. 1 – Savana – Gambie
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Mgr. Zuzana Holemá Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
PODNEBNÉ PÁSY.
AFRIKA – rostliny a živočichové
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Savany Anotace Prezentace zpracovává informace o savaně. Obsahuje zadání úkolu pro práci s atlasem, fotografie zástupců fauny. Autor Mgr. Hana Korečková.
Registrační číslo projektu
AFRICKÉ SAVANY.
VEGETACE AFRIKY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Zemědělství.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice
Vodstvo Afriky Rostlinstvo a živočišstvo Afriky
vytvořený v projektu OP VK
Savany.
PROJEKT VEGETAČNÍ PÁSY SVĚTA ( BIOSFÉRA) savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_225_Savany AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 6.,
Savany 9. března 2006.
Biosféra.
SAVANY.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_522_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Savany VY_32_INOVACE_43_12_Savany autor: Helena Nováková
Tropický pás savana a poušť
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
SAVANA dále od rovníku střídání období …………………………..
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
ROZMANITOST EKOSYSTÉMŮ
Afrika – celkový přehled
Podnebné pásy I. – 5. ročník / tropický podnebný pás /
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr. Markéta Zákravská Název: VY_32_Inovace_08_10_Tropický pás Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu:
Savany.
SAVANY ze špan ě lského sabanas = neobd ě lávaná p ů da Bayerová, Golasová, Novák, Tkáč.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Savana velká stáda zvířat na travnatých pláních travnatý porost.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
Podnební pásy Elena a Eliška.
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Tropický pás-savana.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Zeměpis.
Savana Obr. 1 – Savana – Gambie
TROPICKÝ PÁS Mgr. Renata Šimková Přírodověda 5.tř.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Savany TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní obraz.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_ROZMANITOST_PODMINEK_ZIVOTA_NA_ZEMI
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
než začnete prohlížet prezentaci ...
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
VY_32_INOVACE_16_Z_SAVANY
SAVANY.
Šablona III/2 Polární pustiny
Jméno autora výukového materiálu
VY_32_INOVACE_
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
BIOSFÉRA savany, pouště a polopouště
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_8..ročník 03_Přírodní oblasti světa – I.
Savany.
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
Dle kapitoly Afrika – „Pouště i pralesy“
Základní škola, Hradec Králové
Mgr. Lenka Nováková – 1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_10_POUŠTĚ-Z
Šablona III/2 Tundra a lesotundra
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
SAVANY.
Savany Tropická travnatá území Oblasti: na S a na J od tropických lesů J Amerika, V Afrika, Austrálie.
Šablona III/2 Subtropická vegetace
Transkript prezentace:

Mgr. Lenka Nováková -1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_09_SAVANY-Z Šablona III/2 S A V A N Y Mgr. Lenka Nováková -1.ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_09_SAVANY-Z

- ze španělského „sabanas“-neobdělávaná půda - tropická travnatá území v oblastech, kde se střídají období sucha a dešťů migrace zvěře za potravou - z tohoto důvodu jsou zde jen traviny, keře a osamělé stromy - v obdobích sucha jsou zde časté požáry - v Austrálii se savaně říká „buš“

Živočichové - hmyz(kobylky, termiti,pavouci,sarančata…) - žirafy - sloni - lvi - pakoně, buvoli - antilopy - nosorožci, hroši - krokodýli - zebry - pštrosi - šakali, hyeny - mravenečníci, pásovci - v Austrálii klokani, psi dingo, krokodýli, pštrosi

Rostlinstvo - jsou přizpůsobeny životu v těchto oblastech-mohutné a dlouhé kořeny, silné kmeny, tlustá kůra, koruny ploché a široké chráněné proti větru - baobab (ďáblův strom) - akácie (potrava pro žirafy) - trávy

Zemědělství - obiloviny - čirok ? - proso - batáty (J. Amerika) ? - maniok ? - podzemnice olejná ? - bavlník - PASTEVECTVÍ Pojmy s otazníkem najdi na internetu a vysvětli. Zapiš do sešitu.

Lidé na savaně - domorodé kmeny, v Africe: Masajové – vysocí, oblékají se do červených dek a přehozů, jsou to hlavně pastevci dobytka, mají zvláštní tanec - ? Sánové – Křováci – malí, zdatní, umí najít vodu i v obdobích sucha, žijí v souladu s přírodou, lovci, zvláštní řeč „Bohové musejí být šílení“ – Xi Xao - v Austrálii Aboriginies- původní černošské obyvatestvo, oblast Uluru – Ayers Rock, centrální Austrálie

Zdroj obrázků: Microsoft Office 2010- klipart