Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj 538 43 Třemošnice, Internátní 217; IČ: 70989176, tel: 469 661 719, emaiI: zskola@tremosnice.cz, www.zs-tremosnice.cz Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2459 Název: Škola pro každého – kvalita a efektivnost ve využití lidských zdrojů Výukový materiál VY_52_INOVACE_10_bunka_rostlinna_a_zivocisna Název materiálu (téma): buňka-rostlinná a živočišná Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: buňka-rostlinná a živočišná (práce s interaktivní tabulí, pracovní list) © Výukový materiál je majetkem ZŠ Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj, 2012
Mgr.Zbyněk Němec, 0.11.2012, 6.ročník,V/2/X, Člověk a příroda, Přírodopis, buňka rostlinná a živočišná, interaktivní práce žák - tabule BUŇKA buňku objevil a poprvé studoval český vědec Jan Evangelista Purkyně buňka – přijímá potravu, pohybuje se, dýchá, rozmnožuje se buňky rozdělujeme na rostlinné živočišné v buňkách se nachází jádro, ribozomy, cytoplazma, mitochondrie, buněčná blána v rostlinných ještě navíc buněčná stěna, chloroplast, vakuola
Rostlinná buňka jednobuněčné rostliny – tělo tvoří jen jedna buňka - mnohobuněčné rostliny – tělo tvoří mnoho buněk - buněčná stěna povrch buňky ribozomy vznik bílkovin mitochondrie zásobárna energie, buněčný dýchání chloroplast zelené barvivo jádro řídí děje v buňce
Živočišná buňka jednobuněční živočichové – tělo tvoří jen jedna buňka mnohobuněční živočichové – tělo tvoří mnoho buněk mitochondrie zásobárna energie, buněčný dýchání membrána obal, polopropustná jádro řídí děje v buňce
Test Čím je tvořen povrch rostlinné buňky? buněčná stěna 2. Co mají rostlinné a živočišné buňky společného? cytoplazma, jádro, mitochondrie 3. Kdo objevil buňku? Jan Evangelista Purkyně
http://vyuka.zsjarose.cz/data/swic/lessons/549.jpg http://vyuka.zsjarose.cz/data/swic/lessons/550.jpg