Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Kateřina Bambasová Vytvořeno dne: 17.6.2013 Název: VY_32_INOVACE_2A_F6_19_Převody jednotek času Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Téma: opakování Ročník: 6. ročník Klíčová slova: opakování
Anotace materiál slouží k zopakování a složitějšímu použití jednotek času a jejich převodů. žáci se naučí sčítat a odčítat čas.
Převody jednotek času opakování
Opakování vztahů 1 min = 60 s 1 h = 60 min = 3 600 s 1 d = 24 h = 1440 min = 86 400 s
5 min = ……………… s 3 h = …………………. s 2 d = …………………. h 2 h 14 min = ………..s 2 d 23 h = ……………h 300 s 10 800 s 48 h 8 040 s 51 h
Petrův den Petr vstal v 6:45. hod ráno, příprava před odchodem do školy mu trvala 35 min, cesta do školy autobuse, trvá 20 min. Byl Petr včas ve škole? Petr přišel ze školy ve 14:00, půl hodiny si dělal úkoly, a pak šel s kamarádem na hřiště před domem, kde 3 h hráli fotbal. Odešel na večeři, poté se vykoupal a připravil do školy, což mu zabralo třičtvtě hodiny. Poté se ještě 45 min koukal na televizi. V kolik šel Petr spát?
Řešení 6:45 + 35 min = 7:20 7:20 + 20 min = 7:40 Ano, Petr byl ve škole včas. 14:00 + ½ h = 14:30 14:30 + 3 h = 17:30 17:30 + ¾ h = 18:15 18:15 + 45 min = 19:00 Petr šel spát v 19 h.
Procvičení na internetové stránce http://jirpa.cz/kviz/fyzika/fyika-jednotky-cas.htm si procvič své znalosti o veličině a jednotkách času. na stránce onlinecviceni.cz si procvičíme sčítání jednotek času.
Kolik je hodin? 25 min ¼ h 1,5 h ¼ dne 11 min
Zdroje galerie klipartů office.microsoft.com