OnLine Analytical Processing ESF MU 2005 J.Skorkovský

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Nástroje pro řízení lidských zdrojů Ing. Milan Horváth.
Business intelligence
Podnikové informační systémy úvod
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Řízení vztahu se zákazníky integrované do ERP systému
EKONOMICKÝ A FINANČNÍ KOMENTÁŘ KOLOBĚHU I. Hodnota a)interní - celková hodnota nákladů b) externí - cena získaná za prodané výrobky a zboží
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Technologie pro CI. Od technologií pro CI vyžadujeme především funkce vyhledávání v rozsáhlých databázích na základě libovolných dotazů, propojování a.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu
Případová studie Business Intelligence ve společnosti Mountfield, a.s.
Informační systémy podnikové systémy CRM
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Transakční systémy Transakční systémy
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Internetový obchod s tváří Setkání s Pavlem Zendulkou ze společnosti Armed Store s.r.o. Případová studie Armed Store1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Mycroft Mind Sémantický a vizualizační engine nejen pro novou generaci eShopů InterSystems Sympozium
Zpětnovazební obvody v ekonomice Skorkovský KPH ESF MU Brno.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Metainformační systém založený na XML Autor: Josef Mikloš Vedoucí práce: Ing. Jan Růžička, Ph.D. V/2004.
Podnikové informační systémy C7 – Data Mining a získávání znalostí České vysoké učení technické v Praze Fakulta strojní ústav Řízení a ekonomiky podniku.
Systémové pojetí hospodářské organizace
Aplikace VT v hospodářské praxi Byznys inteligence
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Analytické nástroje MS Dynamics NAV Ing.Jaromír Skorkovský, CSc.
EKONOMIE Poptávka a její elasticita 2. přednáška
1 Exekutivní informační systémy (na příkladu systému BNS) 2. listopadu 2009 Ing. Václav Houser vaclav.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Zdroj: KOVANICOVÁ, D. Abeceda účetních znalostí pro každého.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Sdílení dat nejen v prostředí Sémantického webu Roman Špánek Výjezdní seminář projektu SemWeb
Přehled SAS Institute software For 22 Years: “If It Moves, We Can Analyze It”
Data Warehousing Růst obratu: $10 miliard v 1999
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Moderní zdroj statistických informací.
2 Karla Halenková Setkání uživatelů 2001 Báze znalostí produkt pro naplnění uživatelem.
CRM a jeho možné využití
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Model strategie marketingového mixu
Přihlášení do EBSCONETU. Novinky Služba zákazníkům.
Systémové pojetí hospodářské organizace 1 Architektura podnikové informatiky (Zdroj: Gála, Pour, Toman, Podniková informatika. Praha: Grada 2006)
5. PROJEKCE MODERNÍCH ORGANIZAČNÍCH A ŘÍDÍCÍCH PODNIKOVÝCH STRUKTUR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Kapitola 5: Úvod do analytických technologií Webu Vítězslav Šimon (SIM0047) Adaptivní webové systémy (AWS)
Systémy pro podporu managementu 2
Business Inteligence – úvod
Vztahy se zákazníky.
Informační systémy Business Inteligence
Ing. Athanasios Podaras, Ph.D 2016
Databázové systémy přednáška 13 – Analýza a reporting
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Informační systémy podnikové systémy CRM
Základy business intelligence Jaroslav Šmarda
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
ABC, s.r.o. Na Okraji 6 Praha 10.
Transkript prezentace:

OnLine Analytical Processing ESF MU 2005 J.Skorkovský OLAP OnLine Analytical Processing ESF MU 2005 J.Skorkovský

Popis systému I bankovnictví finančnictví obchod V oblastech jako dochází k exponenciálnímu nárůstu informací. Informace jsou nutné pro podporu rozhodování. K získání dat z ERP, jejich smysluplnému seskupení je potřeba používat účinné nástroje

Popis systému I Data Mining OLAP Tyto nástroje mohou být v dva, které spolupracují Data Mining OLAP Využití SW analytických nástrojů k nalezení např. obchodních schémat se nazývá Data Mining Tento nástroje se používá při : předpovědí prodejů analýze prodejů získávání analytických preferencí určení výroby produktů možnosti individuálního přístupu k zákazníkům stanovení ceny apod.

Data Mining Import Transformace Provozní data Načtení dat OLAP Dat.sklad

Popis systému III Použití Data Miningu vytipování schématu chování zákazníků určení pravděpodobnosti zájmu zákazníka preference konkrétního zákazníka získání skupin zboží, které se nakupuje společně vytipování možnosti nových produktů a cen vytipování nejvhodnějšího poměru Cena / Přínos Pro provádění Data Miningu se používá OLAP, což umožňuje klást DB dotazy. Zjednodušuje se formulace složitých dotazů.

Popis systému IV OLAP používá multidimenzionální přístup podle : deskriptivních kategorií období zeměpisná poloha produkt distribuční kanál kvantitativních hodnot finanční hodnota zásoby,počet zaměstnanců příjmy a výdeje hierarchicky roky měsíce dny

Popis systému V kdy kde co kdo OLAP poskytuje odpovědi na základní otázky : kdy kde co kdo Umožňuje vytvářet statistické reporty, získávat on-line informace z různých , interaktivně definovaných dotazů jako jsou třeba výsledky společnosti v závislosti na čase a prodejním kanále, vývoj obratu produktů či výsledky jednotlivých kampaní

Popis systému VI multidimenzionální kostka OLAP se napojuje na ERP pomocí XML (Extensible Markup Language) formátu. OLAP se jinak nazývá multidimenzionální kostka Dotazy jsou rychlejší než u klasického ERP systému