Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak jsi zvládl učivo 6.ročníku
Advertisements

Matematika Obsahy obrazců.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ROVINNÉ ÚTVARY OPAKOVÁNÍ Jana Kubíčková Anna Szymeczková Ročník: 4.
Elektronická učebnice - I
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
15..
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k výkladu vzorců pro výpočty obvodů daných.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_568_OBVOD_TROJÚHELNÍKU_ČT VERCE_OBDÉLNÍKU Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_390_OBSAH ČTVERCE Téma: VZOREC, CENTIMETR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Elektronická učebnice - I
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obsahy základních obrazců
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_476_Obvod obdélníku a čtverce AUTOR: Mgr. Martina Ringová.
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Geome trie Des. čísla Zlomky Matem.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R07_ Obvod a obsah kosodélníku TEMA:
OPAKOVÁNÍ NA ZÁVĚREČNOU PÍSEMNOU PRÁCI 7.ROČNÍK Procenta Zlomky Čtyřúhelníky.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_296_Rovinné útvary - pracovní listy.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Čtverec, obdélník Slovní úlohy.
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Opakování 2. písemná práce
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Počítáme obvod geometrických útvarů
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Opakování na závěrečnou písemnou práci 7.ročník
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Opakování na 2.písemnou práci
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Nikol Charvátová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3235 Název: VY_32_inovace_5B_04_Matematika pro 4. a 5. roč. ZŠ Téma: Písemné dělení dvojciferným dělitelem 14.1.2019

Anotace Ve třetím a pátém cvičení žáci vyřeší slovní úlohy, dále popíší obrázky pomocí desetinných čísel. Zopakují si dle názoru v sedmém cvičení dělení dvojciferným dělitelem a zároveň pomocí zadaných příkladů si látku procvičí. Na závěr dle zadání narýsují geometrické útvary (trojúhelník, obdélník a čtverec).

Vyřeš slovní úlohu a podle předlohy vypracuj ve skupině. Tělocvična byla široká 12 m a dlouhá 2 200 cm. Po obvodu tělocvičny je potřeba položit lišty. Kolik metrů jich bude potřeba, jsou-li na dvou stranách dveře široké 3m? (Tam kde jsou dveře, nejsou zapotřebí lišty.)Kolik m bude zapotřebí parketu? Náčrt: Výpočet:     Odpoveď: ……………………………………………………………………………………….

Popiš obrázek desetinným číslem:

Vyřeš slovní úlohu: Na míse bylo 12 hrušek. Standa si z nich vzal čtvrtinu. Kolik si jich nechal a kolik hrušek zbylo? Výpočet: ………………………………..   Odpověď: ............................................................................................ .......................................... .

Převáděj na dané jednotky. Doplň jednotky: 7 kg 20g = …………… g 3 h 22 min + 35 min = … h …… min 8 t 70 kg = ………… kg 4 h 50 min – 25 min = …h …….min 3 040 kg = ……. t …kg 2 h 15 min – 60 min = ….h ……min 5 460 g = ………kg …g 2 h 40 min + 35 min = …..h … min

Písemné dělení dvojciferným dělitelem Jak na to? Zopakuj si postup dělení. 7482 : 51 = 146 (zbytek 36) 238 342 36 V dělenci zatrhneme zleva číslo, které je větší než dělitel. Vydělíme 74 : 51 = 1. Zbytek je 23. Sepíšem další číslici dělence (8). Vydělíme 238 : 51 = č. Zbytek je 34. Sepíšeme další číslici dělence (2). Vydělíme 342 : 51 = 6. Zbytek je 36.

Vypočítej a proveď zkoušku. 25 589 : 12 = ……….... 345 : 22 = ………………. 53 678 : 13 = ………… 566 : 33 = ………………. 78 890 : 12 = …………. 876 : 77 = ……………….  

Opakování geometrie: Narýsuj obdélník TUVZ, který má strany TU = 4 cm a UV = 8 cm. Vyznač úhlopříčky a jejich střed S. Narýsuj ABC, kde strana a = 5cm, b = 5 cm, c = 5 cm. Vypočítej jeho obvod.   Narýsuj čtverec ABCD, kde strana a = 5 cm, vypočítej obvod a obsah čtverce.

Citace Text – vlastní tvorba autora.