Mezinárodní management

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení lidských zdrojů
Advertisements

CzechInvest Koncepce podpory investic
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Výsledky průzkumu a náměty pro inovaci předmětu FINANCE Doc. Ing. Mária Režňáková, CSc.
Management a rozvoj obcí
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Procesní řízení realizace projektů (praxe)
New Marketing Media Michal Pilík.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
marketingové poradenství
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Globální retailing v Evropě
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
Globální retailing v Evropě
Nadnárodní podniky © 2010 Pearson Prentice Hall.
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2012.
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů
Prof. Ing. Jaroslav Jakš, DrSc.
Moderní personalistika Úvod
Moderní personalistika I. BLOK
Název předmětu: MANAGEMENT 1, ZÁKLADY MANAGEMENTU (BKH_MAN1, BKH_ZMAN) Rozsah: 12 hodin přímé výuky Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného.
Název předmětu: MANAGEMENT 1 (BKH_MAN1) Rozsah: 12 hodin přímé výuky za semestr Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného studia: Autokorekční.
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Podniková ekonomika Ing. Sylva Talpová KPH ESF MU Brno
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
Mezinárodní management
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2013.
Mezinárodní management
Ekonomika bydlení Ing. Katarína Poluncová Katedra veřejné ekonomie
Vítejte na Marketingu.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Název předmětu: ZÁKLADY MANAGEMENTU (BPH_ZMAN) Rozsah: 2/1 přímé výuky týdně Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného studia: Autokorekční.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
Název předmětu: ZÁKLADY MANAGEMENTU (BPH_ZMAN) Rozsah: 2/1 přímé výuky týdně Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného studia: Autokorekční.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
FINANČNÍ TRHY doc. Ing. Martin Svoboda, Ph. D
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Základy firemních financí Cvičení 1.. Základní informace Ing. Gabriela Oškrdalová Katedra financí, dveře č. 502 Konzultační hodiny: Út 12:50 – 14:20
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
MEZINÁRODNÍ PRÁVO EKONOMICKÉ doc. JUDr. Ing. Bohumil Poláček, Ph.D., MBA, LLM.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Mezinárodní management doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D. Ing. Sylva Talpová, Ph.D, Ing. Alena Šafrová,Ph.D Ing. Pavla Odehnalová, Ph.D
Nadnárodní podniky 1. Cíle přednášky Seznámit se s procesem vstupu na zahraniční trh a s formami vstupu na zahraniční trh Pochopit význam vhodné organizační.
PS 2015/16 Název předmětu: MANAGEMENT 1 (BPH_MAN1) Rozsah: 2/2 přímé výuky týdně Způsob ukončení: Ústní zkouška s testem Sledování průběžného studia: Autokorekční.
Seminární práce – splněná docházka
Zdravotnický management
Obecná didaktika ÚVOD.
Osnova přednášek Předmět Abeceda mzdových systémů
Akvizice a financování společností v národním a mezinárodním prostředí
Zdravotnický management
Zdravotnický management
Doc. Ing. Petr Suchánek, Ph.D.
HARMONOGRAM PŘEDNÁŠEK 20011/12
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
Mezinárodní management cvičení č. 1
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Zdravotnický management
Transkript prezentace:

Mezinárodní management doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D. Ing. Sylva ŽÁKOVÁ Talpová, Ph.D, Ing. Alena Šafrová DRÁŠILOVÁ,Ph.D Ing. Pavla Odehnalová, Ph.D pirozek@econ.muni.cz KPH č.dv. 530

Osnova kurzu přednáška 29.2.2016 – Úvod, vymezení Problematiky, východiska předmětu a pojmy Internacionalizace podniku, IJV (doc. Pirožek) C1 – (1.3.) zadání seminární práce, vymezení studované literatury, úkoly pro jednotlivá cvičení, Případová studie z MM přednáška 14.3.– Strategické aliance (Dr. Šafrová Drášilová) C2 – (15.3.) Internacionalizace podniku, společné formy podnikání

Osnova kurzu přednáška 11. 4. – Nadnárodní společnosti (Dr. Žáková Talpová ) C3 – (29.3.) Strategické Aliance C4 – (12.4.) Nadnárodní společnosti přednáška 25.4. Společné formy podnikání; Akvizice (doc. Pirožek) C5 – (26.4.) Akvizice cvičení C6 – (10.5.) Rezerva, zakončení přednáška 9.5. Zahraniční investice; lidské zdroje v mezinárodním managementu (doc. Ing. Pavel Štrach, Ph.D., Škoda Auto VŠ)

Ověření znalostí Způsob hodnocení: Cvičení 1 – zadání sem. prací, příklad internacionalizace Cvičení 2 – max. 2 body (internacionalizace a J.V.) Cvičení 3 – max. 2 body (strategické aliance) Cvičení 4 – max. 2 body (MNC) Cvičení 5 – max. 2 body (Akvizice v M.M) Cvičení 6 – Rezerva, zakončení Test ve zk. období -  max. 8 bodů CELKEM max. 16 bodů

Výsledné hodnocení Hodnocení Počet bodů A 16 B 15 C 14 D 12 - 13 E 10 - 11 F 0 - 9

Aktivní účast na cvičeních Seminární práce se zpracovává v kontextu jednotlivých cvičení, zejména cvičení 2,3,4,5 Odevzdání vypracované seminární práce (podklady pro aktivní cvičení) bude hodnoceno s aktivní účastí na cvičeních. Způsob odevzdání je do odevzdávárny v ISu MU.

Obsah „bodovaných“ cvičení Internacionalizace a JV – cvičení 2 Vymezení internacionalizace/JV důvody a motiv pro zapojení Výstavba mezinárodního zastoupení/JV Způsoby řízení mezinárodního zastoupení/JV Strategické aliance – cvičení 3 Rizika strategických aliancí Motivace ke strategickým aliancím Strategie win-win – (ne)úspěšnost strategických aliancí

Obsah „bodovaných“ cvičení Nadnárodní podniky – cvičení 4 Forma vstupu podniku na zahraniční trh Strategie vstupu Organizační struktura a) z pohledu modelu Stopford and Wells b) z pohledu modelu Bartlett and Ghoshall Akvizice – cvičení 5 Plánování akvizice Implementace akvizičního procesu Integrace v post akviziční fázi

Literatura a) základní literatura: BLAŽEK, Ladislav a Alena ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ. Nadnárodní společnosti v České republice :vývojové trendy, organizace a řízení, kultura a odpovědnost. 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-478-0. Gooderham N.P. – Nordhaug O.: International Management Cross-Boundary Callenges, Blackwell Publishing, 2003ISBN 0-631-23341-5 Štrach, P.: Mezinárodní management, Grada Publishing 2009, ISBN 978-80-247-2987-9 Dvořáček, J.: Společné a nadnárodní podniky. Nakladatelství Oeconomica, VŠE Praha, 2006. 200 str. ISBN 80-245-1029-4 b) doporučená literatura: Verbeke A.: International Business Strategy, Cambridge University Press 2009, ISBN 978-0-521-68111-7 Rodrigues C.: International Management, A cultural approach, SAGE Publications 2009, ISBN 978-1-4129-5141-8 Aimin, Y. – Yadong, L.: International Joint Ventures: theory and practice.M.E. Sharpe New York 2001, ISBN 0-7656-0474-4 Picot, G.: Handbook of International Mergers and Acquisitions, Palgrave Publishers 2002, ISBN 0-333-96867-0.

Y Soft vznik 2000 studentský projekt na MU prvních 5 projektů zkrachovalo 2003 – SW pro kontrolu tisku a kopírování SmartQ 2004 – produkt přejmenován na YSoft SafeQ dotykový terminál (1. na světě) 2006 – vlastní výrobní linka 7000 společností v 72 zemích více než 230 zaměstnanců 90% tržeb v zahraničí

Internacionalizace zakládán s vizí globální společnosti 18 přímých zastoupení po celém světě bezkapitálové i kapitálové vstupy partnerství s distributory, výrobci, prodejci nepřímý export aliance akvizice pobočky

Historie expanze 2008 – pobočky v Japonsku a Izraeli, akvizice XpertImage v USA 2010 – strategické partnerství s Konica Minolta 2011 – pobočka Miami 2013 – pobočka Dubaj, zakoupena australská společnost Equitrac Systems of Australia